סערת "המסארטפון המוגן"

דעת הרב אלישיב נחשפת: להקל עם מכשירי הסלולר

תחקיר "כיכר השבת" על המחלוקת הקשה סביב "הסמארטפון המוגן" מעורר הדים רבים. כעת, אנו חושפים את דעתו האמיתית של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, כפי שהעביר הרב צבי פרידמן, חבר ועדת התקשורת, לפיה, למעט "ענייני כיעור וניבול פה" הכל יכול להיות משודר, כולל משלוח הודעות טקסט (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל (צילום: פלאש 90)

תחקיר "כיכר השבת" על המלחמה הקשה בין ועדות הרבנים השונות בנוגע לכשרותו של "הסמארטפון המוגן" מעורר הדים רבים כאשר הציבור הרחב מבין כי הדבר נתון למאבק מכוער בין העסקנים השונים.

אחת מטענות ועדת הרבנים לענייני תקשורת כנגד מתן ההיתר לטלפונים החכמים הינה השימוש בטענה כי אין בי"ד קטן - בית דינו של הגר"נ קרליץ, יכול להתיר את מה שאסר בי"ד גדול - גדולי הרבנים בראשות מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שהקימו את ועדת הרבנים.

• קראו עוד: הסמארטפון המוגן: מלחמת עולם פנים-חרדית בעד ונגד

בתגובה, משיבים עסקני הציבור הליטאי כי מדובר בטענה מגוחכת זאת משום שכיום אין ועדת הרבנים לענייני תקשורת, שלא התכנסה כבר תקופה ארוכה, מייצגת את גדולי הדור ואף מרבית הרבנים החברים בה מתנגדים לעמדת העסקנים המנהלים אותה ומדברים בשמה.

"השאלה הינה הפוכה לחלוטין", אומרים הגורמים, "כיצד אותם עסקנים אנונימיים מעיזים לפעול על דעת עצמם ולצאת חוצץ כנגד היתר מפורש של בית דין חשוב בראשות הגאב"ד הגר"נ קרליץ".

במקביל, חושף כעת "כיכר השבת" מסמך שנשלח בעבר על-ידי הגאון רבי צבי פרידמן חבר הוועדה מטעם הציבור הליטאי שיועד אל המזכיר חיים לנג בו הוא קובע כי דעתו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל היתה להקל בנושא ולהיפך מדעת העסקנים המנהלים אותה כיום.

"לכבוד ידידנו העוסקים בצרכי ציבור באמונה הרב חיים לנג שלום וברכה", כותב הגר"צ פרידמן, "מצאתי לנכון לסכם את שיחותינו הטלפוניות שנערכו בימים האחרונים".

"שמעתי כמה פעמים ממרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב (שליט"א)", כותב הרב פרידמן, "שהמשימה שהוטלה על חברי הוועדה לענייני תקשורת, היא אחת ויחידה, לדאוג לכך שהפרסומים יהיו נקיים מענייני כיעור וניבול פה וכיוצא בזה, וזה הכל!".

"מלבד נושאים חמורים אלו", ממשיך הרב פרידמן בהצגת דעת הגרי"ש, "הכל יכול להיות משודר, כגון ענייני מסחר ואינפורמציה על שירותים לציבור, ועל כל תחום שהוא שמעניין את הציבור".

המכתב המלא של הרב צבי פרידמן (צילום: כיכר השבת)

הרב פרידמן ממשיך וכותב כי "על פי הבנתי כולל העניין דיווח על התנהלות חצרות הרבנים וחוגי הרבנים, בישיבות, ובגופים שונים הנכללים במסגרת היהדות החרדית, וכל אחד רשאי לשדר על פי תפיסת העולם של החוג שהוא משתייך אליו, ואין לוועדה להתערב כלל בתוכן השידורים, בתנאי שיהיו נקיים מהנ"ל".

לסיום, חושף הרב פרידמן כי מרן הגרי"ש אלישיב אף היה בעד השארת האופציה לשליחת הודעות טקסט. "ואגב, מרן אף אינו שולל משלוח הודעות כתובות, בתנאי שניתן יהיה להבטיח שיעמדו בקריטריונים הנ"ל", הוא כותב.

גורם המקורב לוועדת הרבנים לענייני תקשורת אומר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "מאז ה'קול קורא' המפורסם, עליו חתמו כל גדולי הדור וכל גדולי האדמו"רים, עוד אף אחד לא הצליח לשנות את העמדה הזאת.

"כל הניסיונות של גורמים עסקיים כאלו ואחרים לנסות לקעקע, לבטל ולהטיל דופי, לא הצליחו ולא יצליחו, והוראת גדולי ישראל לוועדה עומדת בעינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר