הטרגדיה בירושלים

אחיו של הנפטר: "אין כעס על השוטר; הוא לא התכוון"

בקרב בני משפחתו של הרב אברהם נחמן ויצנהדלר ז"ל, שנפטר אתמול בפתאומיות ברחוב ישעיהו בירושלים שעה שנעצר על-ידי שוטר תנועה, אין כעס כלפי השוטר שעצר אותו. "אני לא חושב שהיה לו פה כוונת זדון", אומר הבוקר אחיו, "אין לי שום ספק שהוא לא התכוון פה למשהו רע" • האזינו (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב לדרמן - חדשות 24)

פטירתו הפתאומית של הרב אברהם נחמן ויצנהדלר ז"ל, אתמול (רביעי) ברחוב ישעיהו בירושלים שעה שנעצר על-ידי שוטר תנועה, ממשיכה להסעיר את חסידות ברסלב, אך דווקא בקרב בני המשפחה אין כעס על המשטרה.

הרב אברהם ויצנהדלר ז"ל, שנפטר בדיוק ביום הולדתו והוא בן 57 שנים, היה מהדמויות המוכרות והידועות בחסידות, והיה ממונה בשנים האחרונות על הוצאת ספריו התורניים של רבי נחמן מברסלב.

אחיו, הרב יצחק ויצנהלדר, אמר הבוקר בראיון למרדכי לביא ברדיו "קול ברמה", כי הוא מלמד זכות על השוטר שלא עשה שום דבר בכוונה ולא התכוון לעשות רע.

תחילה, נשאל הרב יצחק ויצנהדלר על-כך שכל המקרה הזה נשמע כמשהו "לא הגיוני", והוא השיב: "לא הייתי משתמש עם מילה לא הגיוני, הייתי משתמש עם מילה מחריד, אבל אנחנו ברוך השם אנשי אמונה שלא יודעים חשבונות של מעלה, וודאי שזה טרגדיה נוראית, אנחנו בלי עין הרע עשר במשפחה, הוא הראשון (שנפטר) והוא יותר צעיר מאחרים".

"אבל הנפטר אין לו במה להתבייש במעשים שהוא עשה", אומר אחיו, "לא רק במשפחה, אלא בתוך חסידות ברסלב, שהיום ברסלב זה חסידות גדולה ברוך השם כן ירבו, וזה נדיר למצוא אברך במעשים שהוא עשה לטובת ברסלב, לטובת רבינו".

אחיו מוסיף ומספר כי "בתור בחור כבר חיבר ספרים, נדיר למצוא בחורים, יצירות של ספרים אם זה המפתחות לספרים, אם זה ניקוד, אם זה יצירות שהוא עצמו חיבר בתור בחור עוד, וכך הוא המשיך, הוא פתח חנויות של ספרי ברסלב וזה נדיר היה באותה תקופה, גם היה חנות בירושלים שקיימת עד היום גם היה בבני ברק ובחיפה, שמחוסר תקציב זה נסגר".

"אבל הוא היה יוזם, הוא היה קופץ לדברים שצריך נחשונים, הוא היה נחשון גדול", סופד אחיו. "הוא הקים בית כנסת מפואר של ברסלב ברמות, הכל בגיל צעיר, לקח על עצמו פרויקטים גדולים, וזה באמת היה מאוד קשה לו וכבד לו, אבל הוא עשה דברים נפלאים אין שום ספק, ברסלב חייבת לו הרבה".

"ספר הספרים שהוא חיבר שהכי גדול, הכי חשוב בתוך ברסלב, שאין ברלסבר אחד שלא מכיר את הספר הזה - ה"שיח שרפי קודש" של רבי לוי יצחק בנדר, שזה הספר היחיד שרבי לוי יצחק בנדר נתן הסכמה, זה היה אמור להיות עשר חלקים בנתיים יצא שבע או שמונה, זה יצירה בפני עצמה, אם הוא לא היה עושה את זה, זה לא היה קיים אף פעם", אומר אחיו.

כמה ילדים יש לו?

"אני חושב 11, הוא חיתן את כולם ברוך השם, ילד אחד, הצעיר שלו, היה בחור, נפטר לפני שנתיים, השם ישמור, מהמחלה".

אם השוטר שעצר אותו אתמול שומע אותך מה יש לך להגיד לו

"אני לא שמעתי את הפרטים המדויקים, שמעתי כמה גרסאות, אני אישית אוהב לדון לכף זכות כל אחד, אני לא חושב שהיה לו פה כוונת זדון, כך אני חושב, כי זה דבר נדיר שקורה מקרה כזה.

"אבל ודאי צריך הפקת לקחים, שצריך תמיד בתמימות, לא יודעים מה קורה עם בן אדם אבל לא חושב שהיה לו פה כוונה, לא יודע, לא הייתי בשטח".

אתה לא כועס עליו?

"אני אישית לכעוס עליו? חס ושלום. מה זה לכעוס עליו. אין לי שום ספק שהוא לא התכוון פה משהו רע, נראה לי ככה".

האזינו לראיון באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר