היסטוריה: חבר "מועצת" תומך במועמדות של אישה

מספר רבנים בהם גם חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שמעון בעדני, הביעו תמיכה לא שגרתית במועמדות של אישה לתפקיד באגודת הסטודנטים. בקמפוס סוערות הרוחות (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קוליאן, הרבנים איתה (צילום: באדיבות המצלם)

מחר (חמישי) יתקיימו בחירות לתפקיד יו"ר ומועצת אגודת הסטודנטים בקמפוס החרדי בקריית אונו. כשהפעם, בשונה מהבחירות שנערכו לפני יותר משנה, אישה, רות קוליאן מתמודדת לתפקיד היו"ר.

בימים האחרונים, עם ההיערכות לבחירות, התחוללה סערה במסדרונות הקמפוס, כשסטודנטים רבים ראו בחומרה את העובדה כי רות קוליאן הציגה עצמה כמועמדת לתפקיד. מבחינתם של אותם מתנגדים, בקמפוס חרדי יכולים להתמודד רק גברים.

למרות הלחצים, קוליאן עומדת נחרצת בדעתה שלא להסיר את מועמדה ולהמשיך ואף לנצח, וזאת בכדי "להעצים את הנשים" כלשונה. "בחיים לא הייתה אישה בתפקיד הזה" היא מסבירה.

בכדי למנף את הצלחתה, הגיעה המועמדת החרדית אל מעונם של מספר רבנים בני עדות המזרח, ביניהם הרב שלמה יוסף מחפוד, ראש מערכת הכשרות של בד"ץ "יורה דעה" ורב השכונות נוה אחיעזר ושיכון ו' בבני ברק, ומרבני העדה התימנית.

במכתב תמיכה שהעניק לה כתב הרב כי המלצתו מגיעה לאחר שבדק ומצא כי היא תוכל להצעיד קדימה את הקמפוס: "הנני להמליץ על הגב' הנכבדה רות קוליאן אשר מהיכרותי עמה ידעתי כי היא עושה חייל. אני מחזק את ידה בבואה לקדש שם שמיים ולפעול למען הקדושה, שתזכה להוציא יקר מזולל, ולהשפיע באגודת הסטודנטים של הקמפוס החרדי. הקריה האקדמית אונו".

מכתב הרבנים (צילום: כיכר השבת)

"שתפעל למען התורה שם, וכל דרכה תצליח, ותעמוד איתן אל מול כל המכפישים והמלעיזים, ויהי רצון שיקויים על ידה האמור 'והיה מחניך קדוש', ובזאת באתי להביע דעתי שתצליח להיבחר וכל המשתדל להשפיע בזאת יתברך בכל מילי דמיטב ויסייע לקדש שם ותבוא עליו ועל בני ביתו הברכה".

מאז הודיעה על ההתמודדות, קוליאן ספגה הכפשות והשמצות. לאור זאת היא פרסמה מכתב תגובה לסטודנטים: "ברצוני לומר כי אין בלבי על מי שדיבר בגנותי ועל מי ששמע או קיבל את הדברים, וזהו בבחינת "בפני עיוור לא תיתן מכשול...".

"רציתי להביא לידיעתכם, כי אני מוחלת מחילה גמורה ושלמה ואין צורך אף לבוא ולבקש מחילה על הדברים. אך אנא אל תכתימו מי שבוחר לתמוך בי, זוהי זכותו של כל סטודנט. מספיק לשפוך דם! שכל אחד יתמוך במי שהוא רוצה". הוסיפה קוליאן.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמרה קוליאן: "לצערי בבחירות ישנם סטודנטים שהוציאו דברים מפרופורציות והרשו לעצמם לשפוך דמים ולהכפיש שמות ולהשקיע כספים רבים בשביל להדפיס את ההשמצות על גבי פליירים וכל זה מתוך תאוות הבצע והכבוד".

"ההמלצות שהרבנים נתנו מוכיחות את ניקיון כפיי, אני מגיעה ממקום נקי שבא לקדש שם שמיים ולעשות אגודה נפרדת לנשים וגברים. לא ייתכן שבקמפוס חרדי לא תהיה הפרדה בין נשים לגברים". הוסיפה קוליאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר