תכנית הליב"ה - התגובה

החרדים על תכנית שי פירון: ניסיון להרוס החינוך החרדי

אחרי חשיפת יוזמת יאיר לפיד ופירון להחדיר את תכנית הליב"ה אל החינוך החרדי, באה התגובה: היומונים המובילים משיבים מלחמה ומכריזים - הציבור החרדי יעמוד כחומה בצורה ולא יתפשר כהוא זה בנושא העקרוני לו, ולא יסכים לשנות את אורחות חייו (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ושי פירון (צילום: פלאש 90)

הפרסומים אמש (חמישי) בכלי התקשורת על יוזמת משרד החינוך להחדיר לימודי ליב"ה למוסדות החרדיים מחוללים סערה. הבוקר מפרט "יתד נאמן" את פרטי "התכנית ההרסנית", כפי שהוא מכנה אותה, ומצטט רבנים ואנשי חינוך שמצהירים: "נעמוד בתוקף ובעוז על משמר עצמאותנו החינוכית הטהורה, מבלי להירתע מאיומים ומפיתויים שלטוניים במסווה של דאגה".

לדברי הגורמים, "לא ניתן להחדיר תרבות יוונית בתוככי החינוך המקודש שלנו, משום שאחריות כבדה וגורלית רובצת עלינו להמשך המורשת והמסורת מאבותינו ורבותינו ללא כל שינוי שהוא".

יתד נאמן אף קובע "כי מי שנחשף ולו במעט למערכת החינוך הכושלת של הציבור הממלכתי, אל מול ההצלחה האדירה של החינוך החרדי, אינו יכול שלא להתקומם.

"במקום להתמקד בחינוך הממלכתי הכושל ולהעתיק את מודל החינוך החרדי המצליח, מנסים לפגוע שוב ושוב בחינוך החרדי ובכך לנסות אולי להסוות את המפגעים הנוראיים הקיימים במערכת החינוך החילונית חסרת הערכים, לעומת החינוך החרדי המושתת על ערכי היהדות הנעלים".

גם עיתון המודיע, ביטאונה של תנועת אגודת ישראל מקדיש ליוזמה של פירון את כותרתו הראשית וקובע: "משרדי האוצר והחינוך חושפים - כך נהרוס את החינוך החרדי".

במאמר המערכת של העיתון נטען כי "על פי הדיווחים הקצה משרד החינוך ליוזמה 150 מליון ש"ח תוך שהוא מלווה זאת בהודעות מן הסוג השפל של עריכת דה לגיטימזציה לציבור לקבוע את אורחות חייו.

"פירון לטענת המודיע משוכנע שמצא את הנוסחה שתמנע מן הציבור החרדי לקיים את הוראת רבותיו, אבל הוא טועה טעות גדולה כי הציבור החרדי יעמוד כחומה בצורה ולא יתפשר כהוא זה בנושא העקרוני לו ולא יסכים לשנות את אורחות חייו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר