חילופי האשמות

סוער בנווה יעקב: עיריית ירושלים הרסה בית כנסת

עשרות שוטרים הגיעו הבוקר לשכונת נווה יעקב כדי לאבטח את הריסת בית הכנסת "היכל ניסים", לאחר שעיריית ירושלים הוציאה צו הריסה למקום בעקבות בנייתו ללא היתר. המתפללים זועמים ומטיחים האשמות בתנועת ש"ס שלא סייעה בידם, אך בעירייה טוענים כי הם דחו כל הצעת פתרון שהוצגה (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מאבטחים את ההריסה, הבוקר (צילום: י. חזן)

בשעות הבוקר (שני) הגיעו עשרות שוטרים ממשטרת מחוז ירושלים לבית הכנסת "היכל ניסים" בשכונת נווה יעקב בעיר בכדי לאבטח את הריסת המבנה לאחר שהעירייה הוציאה צו הריסה למקום בעקבות בנייתו ללא היתר.

לטענת הגבאים, נציגי העסקונה שמו עינם על שטח בית הכנסת ובעקבות כך הובילו להריסת המבנה. מנגד, בעירייה טוענים כי בית הכנסת נבנה ללא אישור על שטח שמיועד לבניית תלמוד תורה ובית ספר.

בעקבות ההריסה, פנו הגבאים בשעות האחרונות לכל נציגי העירייה ובראשם לנציגי ש"ס שאחד מחבריה במועצת העירייה הינו תושב השכונה, אך לטענתם: "ש"ס כהרגלה באמצע שנת החורף ולמרות פסח הממשמש ובא טרם התעוררה".

בעקבות האשמות כנגד סיעת ש"ס העירונית, מספר ממתפללי בית-הכנסת יצאו להפגין הבוקר בסמוך לביתו של יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, זאת "במטרה להעיר את ש"ס לפעולה", כלשונם. כעבור מספר דקות עזבו את המקום.

לטענתם, גם רב השכונה הוציא מכתב נגד הריסת בית הכנסת. במהלך הריסת המבנה, הפגינו במקום כ-70 איש, ארבעה מפגינים עוכבו לחקירה על-ידי המשטרה.

אחד המתפללים, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "כל השכונה פה הוקמה ללא בית הכנסת והיה סיכום עם הגורמים בעירייה שיקימו בתי הכנסת זמניים עד להקצאות וכתוצאה מכך הוקם בית הכנסת במבנים ארעיים, כך שמאוד תמוה שעיריית ירושלים בחרה להרוס דווקא את המבנה שלנו שיושב על שטח ציבורי כאשר יש עוד בתי כנסת הנמצאים על שטח ירוק והם לא נהרסו ולא היה אף תהליך של הפעלת אכיפה".

לפי גורמים בעירייה, במרצות השנים הוצע לגבאי בית-הכנסת שטח חלופי אך אלו התעקשו להישאר במנה הנוכחי. "העירייה ניסתה בשנתיים האחרונות להביא לפינוי מוסכם של בית הכנסת תוך שיתוף פעולה עם העמותה אך לצערנו העמותה דחתה כל אופציה לפתרון".

"יצוין כי כבר בשנה האחרונה הקבלן שזכה במכרז לבניית בית הספר החל את עבודתו אבל בתקופה האחרונה נאלץ לעצור את העבודה מחשש לפגיעה בבית הכנסת ופרויקט הבניה נעצר", מוסיפים הגורמים.

"צריך להבין שמדובר בבית כנסת שהוצב ללא היתר בניה וללא הקצאה בשטח שהוקצה לבית ספר ותלמוד תורה השכונתי בנווה יעקב", אומרים הגורמים ומוסיפים כי "עיריית ירושלים גייסה ממשרד החינוך לטובת בניית מבנה הקבע של בית הספר והת"ת למעלה מ-20 מיליון שקל".

הגורמים מוסיפים כי יש אור בקצה המנהרה: "מדובר בבית ספר המיועד ללמעלה מ-1000 ילדי ותלמידי שכונת נווה יעקב כשביניהם גם הורים למשפחות רבות המתפללות בבית הכנסת. אין ספק שקשה לראות פינוי של בית כנסת אך לצד זה צריך לשים את העובדה שמאות ילדי השכונה יזכו בקרוב למבנה הולם של בית ספר ות"ת המגיע להם מן הדין מן הצדק ומן היושר ולא יאלצו ללמוד בקרוונים מיושנים בקור מקפיא בחורף ובחום נוראי בקיץ. יצוין כי המהלך תואם עם נציגי הציבור בעירייה ובשכונה".

יו"ר סיעת ש"ס בירושלים, נתי לסרי, אומר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "הזעזוע מהתמונות הקשות מדבר בעד עצמו אבל העובדות הברורות הן שבחודשים האחרונים לא עבר יום שלא שוחחתי איתם אישית למרות שמדובר בהליך משפטי שנמשך כ-4 שנים, וקיימנו דיונים אינטנסיביים, אך לצערנו זו הדוגמה ההפוכה לדו שיח שנהגו באחריות הגבאים בגבעת המבתר והיום נמצאים בהליך הקצאה".

תגובת עיריית ירושלים טרם התקבלה.

הפגנה מול ביתו של אריה דרעי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר