מלחמת הכשרות

הרב בן ציון מוצפי: הבד"צים פועלים כמו הפשע המאורגן

בשיעור שמסר, התייחס הגאון רבי בן ציון מוצפי למאבק בין גופי הכשרות ולניסיונות למוטט את מערך הכשרות שהקים: "אלו ממש שיטות של הפשע המאורגן, המאפייה יכולה ללמוד מהם איך לעבוד". על המחירים המופקעים שגובים הבד"צים אמר הרב מוצפי: "הציבור מממן את הכיסים הפרטיים של האנשים האלה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בן ציון מוצפי (צילום: שלומי כהן)

המלחמה שמסעירה את עולם הכשרות: הגאון הרב בן ציו מוצפי, יוצא במתקפה חמורה וקשה כנגד גורמים הקשורים לבד"צים שונים, וטוען ברמז להשמצות וגידופים כנגד הבד"צ בראשו הוא עומד - רק בגלל כסף.

בשיעור שמסר הרב לתלמידיו, הוא התייחס לייבוא הבשר לארץ במסגרת ההכשר שבראשותו ואמר: "הקב"ה עזר לנו, זה נסים ונפלאות, אני לא רוצה לספר מה עברתי, שבעים מדורי גיהנום. בערב כיפור השנה הזו לא נתנו לנו, נלחמו בנו, לא רצו שנכנס לנישה הזו".

זה לא סוד שהאנשים, חלקם רבנים, העומדים מאחורי הבד"צים עושים כסף רב על חשבונם של האברכים הנאלצים לקנות את הבשר המהודר במחירים מופקעים. בדבריו, הרב מוצפי חושף מעט על מאחורי הקלעים במלחמת הבד"צים בשל החשש שלהם שעוד מישהו יפתח כשרות וימכור בשר במחיר זול יותר.

"לא רצו שעוד מישהו יכנס לנישה הזו, למה?, אני אגיד לכם באופן גלוי וחד משמעית, יש הרבה כסף בנושא הזה, זה שהם מוכרים כל קילו במחירים מפולפלים, משישים ושמונים ומעלה, זה פשוט הציבור מממן את הכיסים הפרטיים של האנשים שנמצאים שם מסביב".

הרב מוצפי טוען כי הוא אישית, בניגוד לשאר הרבנים בבד"צים האחרים, אינו מרוויח כסף: "אני אישית, אני עומד פה ליד ארון קודש ואמר לכם, מימיי לא נהניתי באגורה שחוקה מהכשרות, אני מודה לה' וזה ימשיך להיות כך, לא קיבלתי לעצמי למרות שהשקעתי עשרות רבות של ימים וחודשים בכשרות - ב"ה כפיי נקיות מזה, הכל זה שירות לעם ישראל ולמזער עלויות".

הרב מוצפי המשיך ועסק בשיטות הפעולה של הבד"צים הספרדיים במסגרת הניסיון למוטט את גוף הכשרות שהקים: "הכניסו כל מיני אנשים שיעשו כל מיני דברים, הכניסו משגיח אחד שצילם את הטריפות, אתה שוחט ויוצא לך שישים אחוז חלק, עשרים אחוז כשר - רבנות רגיל, ועוד איזה עשרים אחוז טרף".

"הלך הרשע הזה - המשגיח - שיש לו גם זקן וגם 2 תפילין, וצילם את הטרף ושלח לפה בהודעה, חס ושלום שאני מאכיל טריפות, והכל כדי לשבור אותי. ב"ה לא הצליחו, אבל ניסו בכל מיני שיטות".

הרב מוצפי עצמו מגדיר את שיטות המלחמה של אותם בדצי"ם כהתנהלות של 'מאפייה': "זה ממש שיטות של המאפייה, המאפייה יכולה ללמוד מהם שיטות איך לעבוד".

בסיום דבריו חשף הרב מוצפי כיצד אנשי הבדצי"ם עושים הון עתק על חשבון האברכים: "עוף עולה 5,90 לקילו וזה נמכר בעשרים פלוס, תגיד שיש עלויות אז זה מגיע ל-12 ש"ח, עם מע"מ - 14".

"עושים מלחמת חורמה כדי להלחם בנו" סיכם הרב מוצפי את דבריו.

יצויין כי במשך שנים ארוכות הגאון הרב בן ציון מוצפי לא הוזמן למסור את השיעור המקדים לשיעור השבועי של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, וזאת בעקבות מערכת הכשרות בראשה הוא עומד, הפועלת מול "בית יוסף" - מערך הכשרות אותו מפעיל הרב משה יוסף, בנו של הגר"ע יוסף.

לאחר פטירתו של הגר"ע יוסף, הוזמן הרב מוצפי לראשונה למסור שיעור מקדים בשיעור השבועי של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.

האזינו לקטע מתוך השיעור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר