בעקבות הריסת בית הכנסת? שורת הצתות בנווה יעקב

מאז הריסת בית הכנסת "היכל ניסים" בשכונת נווה יעקב בירושלים על ידי העירייה, בכיבוי אש מדווחים על מספר רב של מקרי הצתות ויידויי אבנים וחוששים כי יש קשר בין השניים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות כבאות ירושלים)

מאז הריסת בית הכנסת "היכל ניסים" בשכונת נווה יעקב בירושלים על ידי העירייה, במכבי האש מדווחים על מספר רב של מקרי הצתות ויידויי אבנים. על פי החשד יש קשר ישיר בין הריסת המבנה למקרים הללו.

מאז יום שני כוחות הכיבוי הוזעקו פעמים רבות לכבות שריפות בקרוואנים הממוקמים באתר בנייה ברחוב זוין בשכונת נווה יעקב, בנוסף הוצתו פחים רבים בשכונה מספר פעמים. דובר הכבאות מספר כי ביממה האחרונה גל ההצתות נמשך.

כוחות הכיבוי הוזנקו פעמים רבות ובחלק מהמקרים בהגיעם למקום כדי לכבות את מוקדי השריפה, נתקלו הצוותים באלימות קשה שכללה צעקות, דחיפות וידויי אבנים ובקבוקים באופן מסיבי לעברם. "רק במזל לא נפגעו לוחמי האש בצורה קשה", הם אומרים.

רס"ל דורון משה מפקד צוות שפעל במקום סיפר: "הגענו למקום פעמים רבות בעקבות קריאות על שריפה של מבנים יבילים ופחים בשכונה. כשהגענו באחת הפעמים לכבות את אחד המבנים, נתקלנו במאות אנשים שהתגודדו סביבנו דחפו אותנו צעקו עלינו וזרקו לעברנו אבנים ובקבוקים".

"החלטנו שאנחנו לא מוותרים, ולמרות הסכנה מצאנו דרך חלופית והגענו למבנה הבוער, כיבינו אותו ומנענו את התפשטות האש למבנים סמוכים", הוא מספר.

דורון משה מוסיף כי "בכבאות והצלה ירושלים רואים בחומרה רבה את ניסיונות הפגיעה בלוחמי האש אשר כל מטרתם היא להציל נפש ורכוש ולעזור לכל אדם באשר הוא".

אודי גל, דובר כבאות אש ירושלים אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי כיווני חקירה שונים נבדקים, העיקרי שבהם נסוב סביב הקשר להריסת מבנה בית-הכנסת בתחילת השבוע.

"על פי החשד יש קשר בין הריסת בית הכנסת למקרי ההצתות", אומר גל, "בחקירה שלנו הוכח חד משמעית כי מדובר במקרי הצתה, חלקם התפשטו למבנים סמוכים".

מתפלל בית-הכנסת עמו שוחחנו דוחה על הסף את האשמות: "אני לא מבין מה הקשר בין הריסת בית-הכנסת שלנו לבין אותם מקרי הצתות, זה נשמע לי מופרך לחלוטין. האם הם באמת מאמינים שבן תורה יבכה על הריסת המקום הקדוש ורגע אחרי יצא ויזרוק אבנים או יצית קרוואנים?".

ממשטרת ירושלים נמסר כי "במהלך אבטחת עיריית ירושלים במהלך הריסת מבנה המשמש כבית כנסת בשכונת נווה יעקב החלו הפרות סדר ויידוי אבנים לעבר כוחות ותקיפת שוטרים. נעצרו שני חשודים אשר נשלחו על ידי בית משפט למעצר בית. בנוסף הוצתו פחי אשפה וקראון בסמוך. פעילות של תחנת שפט הובילה למעצר שלושה חשודים קטינים תושבי המקום, אשר הודו בחקירתם במיוחס להם וצפויים מעצרים נוספים.

"משטרת ירושלים רואה בחומרה את אירועי האלימות ומבצעת פעולות אכיפה מידיות, נחושות ובלתי מתפשרות כנגד מי שנהג כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר