תושב כיכר השבת על ההפגנה: "נוער השוליים החרדי"

תושב המתגורר באזור "כיכר השבת", זועם על ההפגנה "הספונטנית" שנערכה בערב החג, בזמן העמוס בשנה, כנגד מעצר בחור ישיבה שלא התייצב: "משועממים, לכו לצבא" (דעות)

אביגדור רבינוביץ | כיכר השבת |
"משועממים" בהפגנה היום בכיכר השבת (צילום: שלומי כהן)

ערב חג הפסח, שכונת גאולה הומה באנשים הממהרים לסידורים אחרונים לקראת החג, הבתים כבר מצוחצחים מחמץ. אפילו הריח באויר מודיע לך שהחג קרב ובא. אבל אז, כשהכל נראה שליו ורגוע, קבוצת חרדים החליטה לקיים הפגנה "ספונטנית" בכיכר השבת.

הרחובות מלאים באנשים, החנויות הומות אדם, אוטובוס גדוש באנשים, נשים זקנות לחוצות שלא יגיעו לבית בזמן, ילדים בוכים מהרעש וההמולה סביבם, ורק קבוצה של חרדים צעירים משועממים החליטו שכל הלחץ של ערב החג לא מספיק להם.

עשרות קיצוני 'נוער השוליים' הגיעו ובזעקות קרב 'לצבא כזה לא נתגייס' 'התייר'ה בסכנה' חסמו את כיכר השבת מהצמתים העמוסים ביותר בישראל בכל ימות השנה בכלל ובערב חג בפרט. שמחים וצוהלים מול עשרות האוטובוסים התקועים, שירת "לקדש שם שמיים" הם שרו שם, "לשבור לציונים את השיניים" הם צעקו. המשטרה ברוב "חכמתה" מיד הגיעה לאזור, והבלאגן התחיל.

ההפגנה, היום (צילום: שלומי כהן)

הם עמדו שם שעות, קבוצה של כמה מאות צעירים נוער שוליים למהדרין. אבל לא נוער השוליים שאתם רגילים לראות - לא חברה' עם ג'ינסים קרועים, מוזיקה בווליום ורכבים קטנים ומשודרגים.

נוער שוליים עם חליפות וכובעים, פאות שמתבדרות ברוח והרבה הרבה זעם בעיניים. בשם איזה ערכים, שאף אחד לא יודע בדיוק מה הם, הם חסמו את הרחובות העמוסים ביותר של ירושלים, כשהם תוקעים עשרות אלפי אנשים לחוצים בערב החג.

בשם אותה הדבקות של המטרה 'למסור את הנפש' הם גרמו למאות ילדים לקבל טראומות לכל החיים. בעיצומן של הקניות השלוות לחג, הפרשים פצחו לכיוונם בדהירה רצחנית עם אלות שלופות ועל הדרך רמסו את כל העומד בדרכם.

בשם הדבקות במצוות הם גזלו ממאות החנויות את הפרנסה בזמן הרווחי ביותר, כאשר התחבורה לגאולה נחסמה כליל.

האנשים האלו הם לא חבורת יראי השם שדבקים בדרכו ומקיימים את מצוות רבותיהם - הם חבורת 'נערי שוליים' ששמו לעצמם מטרה להחריב את שגרת החיים של הציבור החרדי פעם אחר פעם ולהתסיס את תושבי ישראל בעוד שנאה כלפי החרדים.

הגיע הזמן שהציבור החרדי יקום ויגיד - די. תפסיקו להרוס לנו את החיים. אתם משועממים ומחפשים קצת אקשן? לכו לצבא.

הכותב הוא מנכ"ל עמותת "שחרית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר