הביס את רות קוליאן: "לא רוצה לחשוב שרימו את הרב בעדני"

מספר ימים לאחר ניצחונו בבחירות ליו"ר אגודת הסטודנטים בקמפוס החרדי בקריית אונו, אומר עקיבא חופי כי קשה לו להאמין שהמתמודדת המפסידה רימתה רבנים: "אולי מדובר באי הבנה, היא אישה הגונה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב שמעון בעדני (צילום ארכיון: ישי כהן)

הבחירות לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים בקמפוס החרדי אונו שנערכו והסתיימו בשבוע שעבר הפכו למאבק רווי אמוציות ואף השמצות בין המועמדים השונים. במהלך קמפיין הבחירות, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שמעון בעדני אף כתב מכתב תמיכה ברות קוליאן שהתמודדה לתפקיד ומאוחר יותר חזר בו.

בסופו של המירוץ, המועמד עקיבא חופי שהתמודד מול רות קוליאן - ניצח בפער משמעותי עם 435 קולות לעומת 166 בלבד שהצביעו עבור המועמדת קוליאן.

עקיבא חופי, סבור כי "לא היו מאבקים ואמוציות", לדבריו, הכיוון היה "מי יכול לעשות יותר למען הסטודנטים, היה עניין של החלטה האם אנחנו הולכים סתם לריב ולהתעסק בכל מיני שטויות ודיונים משפטיים או שפשוט לוקחים את הכוחות האלה לכיוון של עשייה לסטודנטים שמשלמים הרבה כסף על הלימודים והם צריכים לקבל את התמורה שמגיע להם".

רבים הרימו גבה בתמיהה לנוכח התמודדותה של רות קוליאן, חלק מהסטודנטים אף סברו כי אין מקום למועמדת - אישה בקמפוס חרדי. יו"ר האגודה המנצח סבר אחרת: "אם היה מקום לאישה להיות בתפקיד הזה? בגדול כן ופשוט שכן, עובדה שהיא התמודדה וקיבלה גיבוי, אבל האיחוד של מועמד אחר איתה זה אומר שנושא האישה לא קשור לכאן".

חופי מותח ביקורת מרומזת כנגד קוליאן ואומר כי "כולם חשבו שאני יכול להביא את השינוי. מועמד אחד חשב שרות קוליאן יכולה להצעיד את המקום לעומת שבעה שחשבו שאני הוא האדם שמתאים לתפקיד".

בבוקרו של יום הבחירות הראשון דווח באתר "כיכר השבת" כי קוליאן השיגה תמיכה היסטורית מחבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, כאשר בצעד נדיר הלה הוציא הודעת תמיכה בה. שעות לאחר מכן התהפכו היוצרות, והרב בעדני חזר בו מתמיכתו בקוליאן.

במכתב שהגיע לידי כיכר השבת טען הרב בעדני כי קוליאן הטעתה אותו, "הגב' קוליאן אמרה לי שיש תערובת (בקמפוס החרדי אונו, צ.ג.) והיא רוצה להיאבק בעד הפרדה... לכן הצטרפתי לזה... עכשיו אני רואה שיש הפרדה... לכן כל אחד יברר את המציאות ויחליט" מסיים הרב. עם זאת, קוליאן העבירה באותם ימים לכלי תקשורת שונים תמונות בהם נראה כי אין הפרדה במקום.

יו"ר האגודה הנבחר אמר בהתייחסו לחזרה של הרב בעדני ממכתבו, ואמר כי "אם רימו אותו או שלא - אני לא רוצה לחשוב, אולי מדובר באי הבנה. אני לא מאמין שרות תעשה זאת. היא (רות קוליאן - צ.ג) אישה הגונה".

היו"ר מתייחס לעצם עניין ההפרדה: "מה שראיתי בעיניי הוא את המכתב של הרב בעדני שאמרו לו כי הקמפוס מעורב וחשוב לי מאוד לציין שהקמפוס הוא קמפוס נפרד. הימים הם נפרדים לגמרי, התקנון הוא מסדיר את כל העניינים של התערובת ושל הלבוש והסגנון, הקמפוס בסופו של יום חרדי, ככה זה צריך להיות ולכן צריך לכבד את זה. הרב הוציא את המכתב לאחר שאמרו לו כי הקמפוס מעורב. אחרי שבירר עם ההנהלה הוא הבין שהכול אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר