ערב פסח

ההפגנות נגד מעצר הסרבן החרדי חודשו: 7 נעצרו בי-ם

עשרות הפגינו במוקדים שונים בירושלים כנגד המשך מעצרו של תלמיד הישיבה החרדי בגין סירובו להתגייס לצה"ל. בשדרות אשכול בעיר, צעירים יידו אבנים והבעירו פחי אשפה, כוחות משטרה עצרו בעיר שבעה צעירים החשודים כי היו מעורבים בהתפרעות האלימה. גם בעיר אשדוד הפגינו עשרות וצעיר אחד נעצר (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנה נגד חוק הגיוס (צילום ארכיון: פלאש 90)

עשרות, רובם צעירים, חידשו הלילה (מוצאי שבת) את ההפגנות נגד מעצרו של סרבן הגיוס החרדי. בהודעה שהפיצו מוקדם יותר ברשת הוואטסאפ גורמים המזוהים עם הפלג הירושלמי הוזהר הציבור מנסיעה באזורים שונים בהם מתוכננות הפגנות וזאת מחשש לעומסי תנועה.

בשדרות אשכול בירושלים, יידו צעירים אבנים והבעירו פחי אשפה, כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו שישה צעירים החשודים בהתפרעות האלימה במקום. צעיר נוסף נעצר מאוחר יותר באזור אחר בעיר.

בין המוקדים בהם אורגנו מחאות באזור ירושלים: צומת כיכר השבת, בר אילן, גשר המיתרים, שמואל הנביא, ואזור שכונת רמות.

גם באשדוד אירעו מהומות בעקבות מעצרו של תלמיד הישיבה החרדי בהשתתפות עשרות בני אדם, כוח משטרה במקום עצר לפחות צעיר אחד.

ההפגנות בבני ברק ביום חמישי (צילום: ישראל כהן)

במהלך ליל שבת, נערכו הפגנות מחאה ספונטניות בבני ברק וירושלים. הפגנות שכללו תפילת ערבית ברוב עם ו"ריקודי שמחה". בירושלים, התאספו המונים ליד לשכת הגיוס במרכז העיר שם התפללו קבלת שבת ותפילת ערבית, כשלאחריה התקיימו ריקודים במשך שעה ארוכה.

גם בבני ברק נערכה הפגנה דומה בהשתתפות מאות אברכים ובני ישיבה שהתאספו ברחוב רבי עקיבא (אזור גן וורשה). בין קבלת שבת לתפילת ערבית נשא דברי חיזוק איש העסקים החרדי מנחם כרמל, שדיבר על "החובה של כולם לתמוך בבחור שנעצר ובכל אלו המקיימים הוראת רבותיהם ואינם מתייצבים בלשכות הגיוס".

בתוך כך, מחר (ראשון) צפויה להתקבל ההכרעה הסופית בנוגע לשחרורו של הבחור אליהו כהן מהמאסר מכלא 4 לליל הסדר ולחג הפסח, כאשר תקוותם של בני המשפחה היא שמפקד הכלא יקבל את בקשת השחרור שהגיש עורך דינו של הבחור.

הפגנה בירושלים, הלילה (צילום: דוד קליימן - חדשות 24)

יצויין, כי בקרב העסקנים חלוקות הדעות לגבי סיכוייה של הבקשה להתקבל, כאשר חלקם מטילים ספק בשמועות שהופצו לפיהם הבחור ישוחרר בוודאות לקראת החג וטוענים כי עדיין לא התקבלה החלטה שכזאת.

צילומים: שלומי כהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר