הקרב מחריף

דרעי: "הרב עמאר לא היה מועמד להחליף את הגר"ע"

הקרב על ההנהגה הספרדית נמשך: בעוד הנשיא שמעון פרס שב ומשתתף גם במימונה של אריה דרעי וגם במימונה של הגר"ש עמאר, עמלים בסביבת דרעי להחדיר לציבור כי הראשל"צ הגר"י יוסף הוא הממשיך של אביו ודרעי עצמו מבהיר כי הרב עמאר כלל לא היה מיועד להיות הממשיך של מרן זצ"ל (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף והראשל"צ הגר"ש עמאר (צילומים: פלאש 90)

המלחמה על ההנהגה הספרדית בשיאה: פחות משבוע לאחר שראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי שלום הכהן מונה לנשיא מועצת חכמי התורה והמאבק על ההנהגה הספרדית מגיע לשיא חדש.

בתחילת השבוע, ערב יו"ט שני של פסח, הגיע נשיא המדינה לביתו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, לצידו ישב יו"ר ש"ס אריה דרעי.

קראו עוד בנושא:

הקרב על ה"מרן" לשיא: מי ינהיג את הציבור הספרדי?
הרב דוד יוסף הכריז: הרב שלום כהן - נשיא המועצת
הגר"ב שמואלי: "הגר"י יוסף ממשיך דרכו של מרן זצ"ל"
הראשל"צ הרב שלמה עמאר חזר ללבוש גלימה מזהב

המסר היה ברור - לרב יצחק יוסף אסור להתעסק בפוליטיקה עקב תפקידו הרשמי כרב הראשי לישראל, אך למרות זאת, דרעי הגיע והוזמן, זאת כדי להביע תמיכה הדדית של הראשל"צ הגר"י יוסף בדרעי ושל דרעי בבנו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. יוזכר כי במעמד ההכתרה של הגר"ש כהן בחר הראשל"צ הגר"י יוסף שלא להשתתף למרות שהוזמן ולמרות שהאירוע מומן על ידי עיריית בני ברק זאת בשל אופיו הפוליטי של האירוע.

אלא שמשם יצא נשיא המדינה לגבעת המבתר בירושלים, לביקור חג אצל הראשל"צ הגאון הרב שלמה משה עמאר, אויבו המר של דרעי. פרס כפי הנראה ביקש בכך להראות שהוא אישית לא מתערב בפוליטיקה הפנים ספרדית.

בסביבתו של הגר"ש עמאר מאשימים כי אנשיו של דרעי עבדו שעות נוספות ולחצו על בית הנשיא בכדי לבטל את הגעתו לביתו של הרב עמאר, אך ללא הצלחה.

המאבק, כך מתברר, נמשך גם לאחר החג. אמש ארגן יו"ר ש"ס אריה דרעי חגיגת מימונה בביתו שברחוב הקבלן, אורחי הכבוד היו נשיא המדינה שמעון פרס וכמובן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, ונשיא המועצת הגאון הרב שלום כהן.

דרעי הרגיש שחזר לימיו הטובים, רבנים ובכירי המדינה הגיעו לביתו בערב כה לחוץ וביקשו את קרבתו, תוך שהוא מעביר מסר לגר"ש עמאר כי ההנהגה הפוליטית ספרדית מאוחדת מאחורי הגר"י יוסף.

את דבריו בחגיגת המימונה בביתו של דרעי, פתח הגר"ש כהן בדברי שבח לגר"י יוסף, כאשר לא פעם אמר במפורש כי "הראשון לציון הוא ממשיך דרכו של מרן זצ"ל, אף אחד אחר אין לו את הזכות הזו". דרעי היה נראה מחויך ומרוצה.

הראשל"צ הגר"י יוסף עם אריה דרעי, אמש (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

אגב, חברי הכנסת - כדוגמת ניסים זאב - שהשתתפו באירוע של הגר"ש עמאר ב'הקבלת פני רבו', דאגו להגיע לביתו של דרעי במימונה ולהבהיר שלא היתתה כוונה מיוחדת, מלבד ח"כ אלי ישי.

למרות זאת, הרב עמאר שב והוכיח את כוחו ומעורבותו, כאשר הנשיא פרס הגיע גם לאירוע המרכזי של חגיגת המימונה בגבעת המבתר, שם לבש הגר"ש עמאר את גלימת הזהב, כדוגמת גלימתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, והעביר מסר חזרה לרחוב הקבלן 28 (ביתו של יו"ר ש"ס. 'הקבלן 45' כבר לא רלוונטי במאבק). אגב, גם באירוע הזה טוענים מקורביו כי אנשי דרעי ניסו למנוע את הגעת הנשיא ללא הצלחה. בלשכת דרעי מכחישים זאת מכל וכל.

המקובל הרב בניהו שמואלי, שהשתתף בהקבלת פני רבו של הגר"ש עמאר ואחר כך הבהיר את עצמו ואמר שהממשיך של מרן צ"ל הוא בנו, השתתף אמש בשני האירועים – גם בביתו של דרעי וגם אצל הרב עמאר.

כזכור, בסוף השבוע אמר הרב שמואלי כי "זמן קצר לפני פטירתו הכתיר מרן את בנו מרן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף וזכינו להיות עם ממשיך דרכו של מרן זצ"ל שאין פינה בעולם שהוא לא מורה בה הלכה, יה"ר שימשיך להנהיג אותנו עד ביאת גואל צדק אמן".

בסוף השבוע עוד חשבו בציבור הספרדי שהנה האחדות מגיעה, במודעות של המימונה בראשות הגר"ש עמאר נכתב שהרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף והגר"ד לאו ישתתפו באירוע, אך השניים לא הגיעו ובלשכות שלהם טוענים כי כלל לא אשרו את הגעתם ושמם התנוסס במודעות ללא ידיעתם.

דרעי עצמו ששמר על שתיקה ממושכת טוען הבוקר בראיון ל'גלי צה"ל' שלא ידע על כל האירועים שהרב עמאר ארגן לעצמו ובוודאי שלא ידע על הגלימה המוזהבת שהרב עמאר החל ללבוש.

הראשל"צ הגר"ש עמאר בחגיגות המימונה, אמש (צילום: פלאש 90)

לטענות כי חלק מחברי כנסת מהתנועה משתייכים לגר"ש עמאר הגיב יו"ר ש"ס: "כל חברי הכנסת מקבלים את המרות המוחלטת של מועצת חכמי התורה, זה הכל שטויות, אין בכלל עניין בזה, זה שטות, הרב עמאר - כבודו במקומו מונח - הוא לא חבר במועצת חכמי התורה - הוא לא קשור כלל להנהגת ש"ס".

לראשונה, התייחס דרעי במפורש לגר"ש עמאר ולקרב על ההנהגה הספרדית. כאשר נשאל על-ידי רזי ברקאי האם הרב עמאר לא היה מיועד לרשת את מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, השיב דרעי: "אצלכם בתקשורת, עם כל הכבוד איפה זה קיים? הרב עובדיה יוסף מינה את מועצת חכמי התורה, הוא מינה את בנו להיות ממשיך דרכו ברבנות הראשית לישראל, מאיפה הבאתם את הדברים האלה?!".

דרעי המשיך ועקץ את הגר"ש עמאר: "יש עוד הרבה רבנים, יש את הרב בקשי דורון, יש עוד הרבה רבנים אחרים שהיו רבנים ראשיים לשעבר, אנחנו מכבדים את כולם".

יצוין כי בש"ס יודעים היטב שכעת הגר"ש עמאר לא מתערב באופן גלוי בפוליטיקה, אך לא מפני אהבתו לדרעי או לש"ס אלא מפני שנדר מעל קברו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שלא יתערב בפוליטיקה עד לסיום השנה לפטירה, כך שבעוד שישה חודשים נדע האם הגר"ש עמאר יעמוד בראש מועצת חכמים של מפלגה ספרדית שלא תהיה מזוהה עם ש"ס.

בנתיים, בני משפחתו של הגאון הרב יעקב יוסף זצוק"ל מביעים תמיכה פומבית בגר"ש עמאר, כאשר החליטו להכניס את הרב עמאר לרשימת מוסרי השיעורים הקבועים בבית המדרש בורכוב בירושלים, שיעור שיימסר בימי חמישי בשעה 19:30 בערב.

במקביל, כחלק מהקרב על ההנהגה, דרעי מהדק את קשריו עם בכירי רדיו 'קול חי' ואף משבח את הרדיו באירועים פומביים ומתוקשרים.

יצוין כי 'קול חי' שדרו תוכנית מיוחדת של שאלות ותשובות עם הגר"י יוסף, העבירו בשידור חי את הכתרת הגר"ש כהן, והעבירו אמש בשידור חי את חגיגת המימונה המרכזית של ש"ס באשדוד בהשתתפות הגר"י יוסף ואריה דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר