חשש: חנויות הנוחות "מנטה" ו"Yellow" לא מכרו חמץ

בדיקה שערכה הרבנות הראשית העלתה כי עד כה לא התקבל אישור כי רשתות חנויות הנוחות "מנטה" ביצעו מכירת חמץ. פוסקים: "עד שיתקבל מענה - אסור לקנות שם" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

עם צאת חג-הפסח, דואגים בעלי העסקים לתלות שלט סמוך לקופה ובו מוצגת תעודת מכירת החמץ, ובכך הם מסירים את חשש הלקוחות המעוניינים לרכוש מוצרים שונים - מאיסור חמץ שעבר עליו הפסח. מתברר, כי לא כל החנויות השוכנות בערים החרדיות נוהגות כך ומציגות תעודות של הרבנות הראשית.

ל"כיכר השבת" נודע כי מבדיקת הרבנות הראשית עולה כי לא התקבל עד לרגע זה אישור מכירת חמץ ברשת "מנטה" של חברת דלק.

לאור זאת, רבנים פוסקי הלכה מזהירים כי "עד שלא יינתן מענה לשאלה אין כל היתר לקנות מוצרי חמץ ברשתות אלה". גורם ברבנות אומר שלא לייחוס כי "מדובר במכשול חמור לציבור והרבנות פועלת בשעות אלה בקדחתנות על מנת לברר את הנושא לעומקו על מנת להביא את המידע לציבור".

עוד נודע, כי רשתות חנויות הנוחות של כל החברות אינן נהנות מתעודת כשרות כל השנה עקב פתיחת הסניפים בשבתות, מה שגורם לכך שאין להם כל קשר עם הרבנות שמדיניותה הרשמית בשנים האחרונות הייתה שלא לבצע מכירת חמץ עבור עסקים הפתוחים בשבת מחשש להטעיית הציבור שעלול לחשוב שמדובר בתעודת כשרות.

כתחליף ביצעו החברות הללו את מכירת החמץ אצל רבנים פרטיים ולא אצל גורמים רשמיים ברבנות, השנה כאמור ייתכן וגם מכירה כזו לא בוצעה בחלק מהרשתות.

מחברת דלק נמסר בתגובה כי "כל סניפי חנויות מנטה בהכרח נוקו ובוערו מחמץ בטרם החג".

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה: "עמדת הרבנות הראשית היא כי במקום שיש בו תעודת כשרות ניתן לאכול ולרכוש מזון, ובמקום שאין בו תעודת כשרות לא ניתן לסמוך על כשרות המזון. בתקופה שלאחר הפסח, על שלל בעיות הכשרות במקומות שאינם משוגחים, נוספת סוגיית חמץ שעבר עליו הפסח. במקומות שיש בהם תעודת הכשר ניתן לרכוש גם מוצרי חמץ שיוצרו לפני הפסח, משום שהמשגיח במקום היה אחראי למכירת החמץ כהלכה ולפיקוח עליו במהלך הפסח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר