השמאל החרדי

בגלל "הכיבוש": צעיר חובש כיפה מסרב להתגייס לצבא

אוריאל פררה, צעיר חרדי בן 19, הצהיר כי הוא מסרב להתגייס לצה"ל מטעמי מצפון, וכעת הוא עומד בפני מעצר. "במקום לאפשר לי לעשות שירות לאומי עבור המדינה, אני נשלח לכלא ומבזבז לשווא את כספי משלמי המסים" אמר פררה למגזין אינטרנטי. "שולחים אותי לכלא כי הורשעתי בתמיכה בשלום" (חדשות, חרדים)

פעילי שמאל מפגינים נגד הכיבוש (פלאש 90)

אוריאל פררה, צעיר חרדי חובש כיפה שחורה בן 19, הצהיר כי הוא מסרב להתגייס לצה"ל מטעמי מצפון. לדבריו, שירות צבאי בכל תפקיד, תומך בכיבוש.

"אנשים עשויים לראות אדם חרדי ולחשוב 'הוא עצלן, לכן הוא לא רוצה לשרת בצבא', אך זה לא נכון", אמר אוריאל למגזין האינטרנטי 972+, "אני רוצה לעשות שירות לאומי, כמו אחותי. צה"ל החליט לעצור אותי בגלל שאני בעד שלום".

משפחת פררה היגרה לישראל מארגנטינה, כאשר אוריאל היה בן 6 והתיישבה בבאר שבע. מגיל צעיר הצטרף אוריאל לאימו להפגנות מחאה נגד המצב הסוציאלי של הבדואים בנגב. כמו כן, הוא לוקח חלק בתיעוד הדיור הציבורי בעירם ומשתתף בפעילויות חברתיות מקומיות.

"אני יכול לעשות שירות משמעותי בחינוך או עבודה חברתית" טוען אוריאל, "פניתי לוועדה בצה"ל העוסקת בסרבני המצפון כדי להסביר להם את מצבי, אבל הם אמרו לי שהוחלט לשלוח אותי לכלא".

"אני לא מבין את זה" מוסיף אוריאל, "במקום לאפשר לי לעשות שירות לאומי עבור המדינה, אני נשלח לכלא ומבזבז לשווא את כספי משלמי המסים. לא בגלל שביצעתי פשע, אלא כי הורשעתי בתמיכה בשלום".

בראיון למגזין 972+ אמר אוריאל כי הוא חושש בשל אימו. "הידיעה שבנה עומד להיכלא בגלל החינוך שהוא קיבל בבית, המבוסס על עמדות שלום וזכויות האדם, קשה מאוד בשבילה" מתאר אוריאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר