סוגיית ההתייצבות

החרדים ליעלון: הרבנים לא מאמינים להצהרות השלטון

חברי כנסת החרדים ומזכירי ה"מועצות" נפגשו הצהריים עם שר הביטחון משה יעלון ואמרו לו כי מנהיגי המגזר החרדי לא מאמינים לכל הבטחה של נתניהו, לפיד ובנט. הנציגים ביקשו מיעלון לבחון הקלות במספר נושאים בהם ביצוע בדיקות רפואיות לתלמידי הישיבות. "השר יעלון נחשב לשקול" נאמר לאחר הפגישה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר הביטחון בוגי יעלון (צילום: פלאש 90)

פגישה ארוכה נערכה בשעות הצהריים בלשכתו של שר הביטחון משה בוגי יעלון בקרייה בתל אביב, בה השתתפו חברי הכנסת החרדיים שהיו שותפים בדיוני וועדת שקד, משה גפני, מאיר פרוש ואריאל אטיאס יחד עם מזכירי מועצות גדולי התורה שהגיעו להבהיר בפני יעלון את עמדת גדולי הדור בנושא גזירת הגיוס.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הפגישה שהתנהלה ברוח טובה, הבהירו העסקנים החרדים כי הם שבעים מדיבורים והבטחות ומצפים למעשים שיוכיחו כי "אין כל שינוי" בגישה כלפי בני הישיבות. לדברי העסקנים החרדים, האדמו"רים והרבנים נכוו בשנה האחרונה מיחס הממשלה וראשי השלטון כלפיהם וכלפי עולם התורה, והם כבר אינם מאמינים להם.

"יש משבר אמון חריף בין ההנהגה הפוליטית בישראל למנהיגות הרוחנית החרדית והם לא סומכים על ראשי השלטון," הבהירו העסקנים ליעלון בתקווה שיעביר את המסר החריף הלאה, כשהם עורכים הפרדה בין יעלון ובין בכירי הממשלה האחרים. לפי נוכחים בפגישה, יעלון הקשיב לדרישות שהועלו בפגישה ולכעס הקיים בקרב הרבנים על היחס העויין השורר כלפי האברכים ובחורי הישיבות המגיע לעדי ביטוי בכל המישורים.

בפגישה, ביקשו הנוכחים הבהרות בנושא הקמת הממ"ח והעלו את סוגיית ההתייצבות, כאשר הזכירו כי גדולי הדור חברי מועצת גדולי התורה חרדים מכל שינוי כלשהו ולא יוותרו בכהוא זה על פגיעה רוחנית בבני הישיבות.

הח"כים ביקשו הקלות בנושאים שונים כדוגמת ביטול קיום הבדיקות הרפואיות בלשכות הגיוס, כשיעלון האזין ברוב קשב והבטיח לבדוק את הדברים לעומק ולהשיב תשובות מדויקות.

לדברי גורמים במפלגות החרדיות, הפגישה נועדה ליצירת קשר ישיר בין הדמות שאחראית באופן מעשי על התנהלות הצבא לבין נציגי גדולי ישראל על מנת ולהגיע להבנות שישמרו כמה שניתן מפני פגיעה חלילה בלומדי התורה.

"בניגוד לראשי השלטון בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן השותפים לפיד ובנט המונעים מאינטרסים בלבד ולא ניתן לסמוך על אף מילה שלהם, הרי שיעלון נחשב לשקול והגון יותר, הרואה את המציאות הן מהזוית הפוליטית והן מהזוית הצבאית מה שמאפשר ראייה רחבה וכוללת ולכן אנו מצפים שהתוצאות יהיו חיוביות". אומרים הגורמים שמגלים אופטימיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר