קולנוע בשבת? הרב יוסף רוזנפלד מאיים לצאת למאבק

החרדים בירושלים מאיימים לקיים הפגנות נגד הכוונה לפתוח בעוד כשנה את מתחם הקולנוע "יס פלנט" תוך חילול שבת. "אנחנו בעזרת השם נרעיד את אמות הסיפים" (חרדים,חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יוצאים למאבק: מרכז תרבות ובילוי חדש "יס פלאנט", המוקם בשיתוף קרן שרובר ומצהיר כי יחלל את השבת, יפתח את שעריו בקיץ 2015, בוועדה למען השבת בירושלים מתכוונים להיאבק כבר מעתה ולעשות כל שביכולתם בכדי למנוע את חילול השבת ההמוני.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הרב יוסף רוזנפלד, יו"ר ועדת השבת בירושלים כי מבחינתם ירעדו אמות הסיפים: "לצערנו הרב המתחם יפתח בשבת. אמנם מדובר על עוד שנה אך הודעתי שאנחנו בעזרת השם נרעיד את אמות הסיפים, מדובר בחילול שבת שאין כדוגמתו, מדובר במיזם ענק של תרבות. כמובן שאי אפשר לעבור על כך לסדר היום".

הרב רוזנפלד מזכיר כי התושבים המתגוררים בסמוך למבנה התרבות הביעו בעבר את מחאתם גד הקמתו: "לצערנו ולדאבונינו, זה מאוד חמור. מדובר במתחם ענק עם הרבה בתי קולנוע, מסעדות ובתי קפה. אני זוכר שהתושבים החרדים, הדתיים והחילונים המתגוררים בסמוך למתחים, נאבקו על כך כבר לפני שנים".

הצלחת המאבק עומדת בספק לנוכח העובדה כי מתחם התרבות נבנה על קרקע פרטית, סיטואציה שמעמידה את נציגי הציבור במועצת העיר חסרי אונים משום שהחוק לא מונע מאדם פרטי להפעיל את עסקיו בשבת.

נתי לסרי, חבר מועצת עיריית ירושלים ויו"ר ש"ס העירונית, אמר ל"כיכר השבת": "נפעל לשמירת ואכיפת חוקי העזר העירוניים בסטטוס קוו הקיים בעיר כיאה לצביונה של עיר הקודש העם היהודי ותורתו".

"צר לנו על הצהרות כאלה ואחרות אשר מלבד כותרת יומית גורמות נזק כלכלי מיידי לבעלי העסקים בירושלים לאור אופייה המסורתי של העיר ותושביה", הוסיף לסרי.

חבר מועצת עיריית ירושלים, יוחנן ויצמן מסר בתגובה: "תוכניות הבניה של המתחם המדובר אושרו לפני כשמונה שנים, עוד בקדנציה שהרב יהושע פולק היה יו"ר ועדת תכנון ובניה". לדבריו, "אנו בוחנים את כל האפשרויות הן המשפטיות והן בשיחות מול הגורמים הרלוונטיים על מנת להגיע להסכמה בקשר לפעילות בשב וחגי ישראל. נקווה שה' יצליח דרכנו".

מדובר בקומפלקס בשטח כולל של כ-28,500 מ"ר והוא משתרע על פני 6 קומות, ויכלול 16 אולמות קולנוע מתוכם 4 אולמות רב תכליתיים למופעים מגוונים, אשר יותאמו גם לשימוש של תיאטרון.

מוקי גרידינגר מנכ"ל רשת "יס פלאנט" אישר כי המתחם יהיה פתוח בשבת: "המתחם החדש מיועד לתת מענה לתרבות הבידור והפנאי של ירושלמים ואורחים רבים מהארץ ומהעולם הפוקדים את העיר מידי שנה ומעוניינים במרכז בילוי מתקדם נגיש ופתוח בכל ימות השבוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר