חיילים ואזרחים חרדים בעד "דוד הנחלאווי"

המחאה החברתית צה"לית בעד "דוד הנחלוואי" סוחפת אחריה לא מעט חיילים ואזרחים חרדים. בין היתר, תועדו חיילים חרדים בבסיס חיל האוויר כשהם מביעים תמיכה בלוחם (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "גם אני עם דוד הנחלאווי")

המחאה החברתית שטרם נראה כמותה בצה"ל צוברת תאוצה ואף חוצה מגזרים. לא רק החילונים תומכים בחייל דוד אדמוב שתועד דורך את נשקו מול צעירים פלסטינים שהתגודדו סביבו ליד בית הדסה בחברון לאחר שחש מאוים, כך גם חיילים ואזרחים חרדים מביעים בו את תמיכתם.

בדף הפייסבוק בשם "גם אני עם דוד הנחלאווי", שקם ביום שלישי וצברה בתוך יממה אחת בלבד למעלה מ-90 אלף לייקים, ניתן לחזות בתמונות אותם העלו חרדים עם שלטי תמיכה בחייל "הגיבור".

חיילים חרדים המשרתים בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ ונמצאים בימים אלו בקורס צבאי, העלו תמונה בה הם נראים סמוך ללוח שבו נכתב "גם חיילי שח"ר עם דוד הנחלאווי".

חייל חרדי אחר, עם לבוש אזרחי וכומתה לראשו: "גם נחלאווים בדח"ש עם הנחלוואי".

אזרח חרדי עטור זקן ופאות, שהתגייס לשירות מילואים נראה מחזיק בידיו דף ובו נכתב: "גם במילואים אני עם דוד הנחלאווי!".

עובדים חרדים וחילונים נראו בתמונה נוספת מאוחדים בדעתם, בדפים אותם החזיקו בידיהם נכתב: "גם אנחנו עם דוד הנחלוואי".

זוג חרדי נוסף החזיק בידיו שלט שבו נכתב "גם אנחנו עם דוד הנחלאווי! - תנו לצה"ל לנצח!".

חייל חרדי המשרת בחטיבת נצח יהודה הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" מדוע הוא וחבריו תומכים בחייל "הגיבור" אך לא מביעים את תמיכתם באופן פומבי: "אנחנו תומכים בו בזה אין ספק בכלל אבל אנחנו חוששים לעלות תמונות שלנו עם פתק תמיכה בו, אין לנו עניין להסתבך בשבילו עם המפקדים ולהצטרף אליו לכלא".

החייל סבור כי החייל דוד אדמוב פעל לפי הוראות פתיחה באש: "הוא צודק בנוהל פתיחה באש, הוא עשה כפי ההוראות. לפי מה שאנחנו ראינו הוא היה מוקף בבני מיעוטים שניסו לתקוף אותו, הוא חש מאויים ובשל כך דרך את הנשק. מה הבעיה בזה, אני לא מבין? אני הייתי עושה את אותה פעולה. הוא יכל להיות מותקף אם לא היה דורך את הנשק".

עם התפוצצות הפרשה, כולם הניחו תחילה כי החייל הודח מתפקידו על רקע מעשיו מול אותם פלסטינים המתועדים בסרטון, רק מאוחר יותר הבהיר צה"ל, כאשר אדמוב עצמו הצהיר על כך, שההדחה ועונש מחבוש שנגזרו עליו נבעו בגלל תקריות אלימות כנגד חבריו לגדוד. אלא שזה היה קצת מדי ומאוחר מדי.

בצמרת צה"ל כנראה עדיין לא הפנימו את העידן החדש בו אנחנו חיים, בו יכולים חיילי צה"ל להפגין כנגד החלטות הצבא, והכל במרחק "קליק" אחד בפלאפון באמצעות הרשתות החברתיות.

דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, אמר בעקבות המחאה כי "פייסבוק הוא לא כלי מחאתי אלא כלי חברתי. לכל חייל יש מפקד והוא מוזמן לדבר איתו". לדבריו, חיילים צריכים להבין שמקומן של מחאות אינו בפייסבוק: "נכנס את החיילים ונסביר שמצד אחד יש תופעות חברתיות מבורכות, ומצד שני זה לא בהכרח המקום".

בתוך כך, הרמטכ"ל התייחס היום לראשונה לפרשת "דוד הנחלאווי" ואמר כי "חשוב שנזכור ונאמר לפקודינו באופן חד וברור שהפייסבוק אינו כלי פיקודי. הוא כאן וזה עובדה, אבל הוא אינו מחליף או אפילו מקביל לשיח מפקדים עם חייליהם".

"אנחנו נתחקר את האירוע שהתרחש בחברון ואת התהליך שאליו הוא הוביל. נבחן את דרך הטיפול בו ונפיק את הלקחים הנדרשים", אמר גנץ בהערכת המצב השבועית המבצעית במטכ"ל.

הרמטכ"ל הוסיף ואמר כי "נדע לטפל באירוע הזה כאירוע פיקודי לכל דבר, המעלה סוגיות של אתיקה וצבא, שבהן יש לעסוק בכל הרמות וכך נעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר