הקרב הוכרע?

המאבק באגודת ישראל י-ם: "נציג בעלזא ימונה ליו"ר"

אחרי שהסיעה המרכזית באגודת ישראל קראה תיגר והציבה מועמד משלה, נערכה השבוע הצבעה שנערכה בין חברי הסיעה החסידית בעיריית ירושלים, במהלכה נבחר ברוב קולות מיכל הלברשטאם, נציג חסידות בעלזא. מי עשוי להרוויח מהמינוי החדש? (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיריית ירושלים (צילום: פלאש 90)

בזמן שסיעת דגל התורה בעיריית ירושלים הגיעה לסיכומים ברורים שבועות ספורים לאחר הבחירות בהם נפלה ההכרעה כי אליעזר ראוכברגר יכהן כיו"ר הסיעה, בשכנתה אגודת ישראל טרם הגיעו להסכמה, והמאבק נמשך.

בעבר היה התפקיד שייך באופן מסורתי לתנועת שלומי אמונים הזוכה לתואר הבכיר מכוח היותה מייצגת את מרכז אגו"י בירושלים, אלא שהפעם החליטו בסיעה המרכזית לקרוא תיגר ולהציב מועמד משלהם.

במהלך הפגישות האחרונות התנהל מאבק בין הנצגים השונים כאשר בשלומי אמונים הטילו ווטו על מועמדתו של יוחנן וייצמן המייצג את הסיעה המרכזית (גור), ומנגד בגור התנגדו בתוקף לבחירתם של אנשי שלומי אמונים ויעקב הלפרין.

השבוע נרשמה פריצת דרך כאשר בהצבעה שנערכה בין חברי הסיעה החסידית נבחר ברוב לתפקיד המדובר מיכל הלברשטאם, נציג חסידות בעלזא. לדברי גורמים בכירים מדובר בסוג של פשרה בין שלומי אמונים לסיעה המרכזית לבחור מועמד ניטראלי, אולם לכיכר השבת נודע כי מאחורי הקלעים המשיכו נציגי חסידויות גור-בעלזא וויזניץ את שיתוף הפעולה ההדוק שהחל עוד בתקופת הבחירות כאשר סירבו להצטרף לתמיכה במועמד משה ליאון.

יצויין כי למרות שהלברשטאם נבחר, הוחלט להשהות את פרסום ההחלטה על בחירתו עד לדיון נוסף שייערך בעוד כשבועיים. ההערכה היא כי המינוי של נציג בעלזא לתפקיד יו"ר הסיעה נראה כעובדה מוגמרת.

בבעלזא מדגישים כי הלבשרשטאם יעבוד בשיתוף פעולה מלא לצידו של יו"ר סיעת דגל התורה בעירייה, אליעזר ראוכברגר אולם מנגד טוענים גורמים אחרים כי המינוי החדש יחזק את מעמדה של אגודת ישראל העשויה לבקש כעת לעצמה את תפקיד יו"ר סיעת יהדות התורה במקומו של ראוכברגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר