המאבק על קבר דוד: "אי מחאה - כמסירת המתחם לנוצרים"

רבנים וח"כים סיירו במתחם "קבר דוד המלך", והביעו את חששם ממסירת המתחם לידי הנוצריים. הגאון רבי שמחה הכהן קוק: "לא מוחה? זה כמו לתמוך במהלך". צפו בתיעוד (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום: יהודה פואה. תמונות: פלאש 90)

על רקע הדיווחים לפיהם מתחם קבר דוד המלך עלול להיות מועבר לשליטה נוצרית, נערך במקום אמש (יום חמישי) סיור מיוחד של חברי הכנסת יוני שטבון, משה פייגלין, ניסים זאב ומאיר פרוש יחד עם הרב שמחה הכהן קוק - רבה של רחובות והחוקר הרב יעקב סיביליה. ח"כ נסים זאב (ש"ס), סיפר במהלך הסיור לנוכחים בו כי כשביקש לבדוק את הנושא מול הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הוא קיבל מענה מהרב, לפיו ראש הממשלה פנה אליו בבקשה למצוא היתר לבנות כנסיה מעל קבר דוד.

בנאום שנשא במקום, אמר הגאון רבי שמחה הכה קוק - רבה של העיר רחובות כי אי הצטרפות למאבק נגד אפשרות של מסירת המקום לידי גורמים נוצריים, הרי היא כתמיכה במהלך. במהלך הסיור שערכו במקום, קיימו חברי הכנסת תפילה, וכן שוחחו עם מבקרים שהגיעו למתחם הקבר.

ח"כ פייגלין במתחם הקבר, השבוע (פלאש 90)

לדברי הפעילים העומדים מאחורי המאבק על שמירת המתחם בידים יהודיות, בתקופה האחרונה הם קיבלו כמה וכמה הוכחות שאימתו את חששם לפיו החודש (מאי) במהלך ביקורו בישראל, יקבל האפיפיור הנוצרי הנוכחי את השליטה במתחם. הפעילים מציינים את העובדה כי בשונה מפגישותיו עם מלך ירדן או מנהיגים אחרים בעולם, את ראש הממשלה נתניהו יפגוש האפיפיור במנזר, גם השינוי שעברה לאחרונה במפתיע החלטת הממשלה משנת 2009 בנוגע לקבר דוד המלך מוסיף חשש בקרב הפעילים.

ההחלטה ששונתה, מאפשרת לקבל החלטה בעד או נגד מתחם הקבר על ידי משפטנים, במקום הנציגים בכנסת. דבר שמעלה באופן דרסטי את חששם של הפעילים מכך שהקבר יועבר לנוצרים במהלך ביקורו של האפיפיור. בנוסף הם מציינים, כי שאילתות שהגישו בנושא חברי הכנסת אורי מקלב ויוני שטבון "לא זכו למענה הולם", כהגדרת הפעילים.

קבר דוד המלך (פלאש 90)

יצויין, כי במהלך חודש אדר האחרון, לשכת ראש הממשלה הכחישה את הפרסומים לפיהם ישנה כוונה להעביר את הר ציון לידי הנוצרים: "כל הפרסומים ולפיהם קיימת כוונה למסור את הר ציון או חלקים ממנו לידי הכנסיה הפרוטסטנטית או לוותיקן, אינם נכונים ובשקר יסודם. לממשלת ישראל אין ולא הייתה כוונה כזו" אמרו אז במשרד ראש הממשלה.

עם זאת, הפעילים במאבק למען השארת המתחם בידיים יהודיות מציינים כי יומיים בלבד קודם אותה הצהרה של לשכת ראש הממשלה נערכה פגישה סודית בירושלים ובה השתתפו גורמים שונים, כאשר במהלך הפגישה ביקשו הנציגים הנוצריים לקבל שליטה וריבונות בהר ציון. לפני מספר שבועות פרסם העיתונאי יהודה יפרח ב"מקור ראשון" כי סגן השר זאב אלקין הודה שישנו הסכם לגבי המתחם, אולם הבהיר כי תוכנו נשאר חסוי בכדי למנוע לחצים בוותיקן שיביאו לפתיחת ההסכם מחדש.

חברי הכנסת פרוש ושטבון (פלאש 90)

באתר האינטרנט של הותיקן מציינים כי זהו מאבק של מאות שנים אותו עורכים הקתולים בכדי לקבל את השליטה במקום, כאשר מוזכר שהעם היהודי גם הוא נלחם בכדי לשמור את המקום בידיו. לפני כשנה פורסם כי הסכם על מתחם קבר דוד הוא תנאי מקדים למשא ומתן מול ישראל. פעילי הימין החוששים ממצב בו השליטה במתחם תועבר לידיים נוצריות מציינים כי בשנים האחרונות מגיעים אלפי נוצריים מידי יום לקומה העליונה במתחם ועורכים תיפלות רועשות, זאת בין היתר כחלק מהגישה לפיה המתחם אמור לעבור לידי הנוצרים.

מישל דוד ומאיר הס-גרין, מהפעילים הבולטים למען המקום, פרסמו בחודש האחרון הודעת חירום תחת הכותרת "קבר דוד המלך בסכנה", בה נקרא הציבור לפעול בדרכים שונות בכדי לשמור על המקום. לצד תיאור העובדות, כתבו הפעילים: "הזמן קצר מידי והמלאכה מרובה, מה אפשר לעשות? 1. להגיע בהמונינו להתפלל בקבר דוד המלך בהר ציון. 2. מי שיכול שיפעל במישור הפוליטי. 3. להתעדכן על סיורים המודרכים או לתאם סיור".

(נסים זאב במתחם פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר