מתקפה חרדית:

חרדים בהר הבית? לאומנים מטורפים

ימים ספורים לאחר העלייה החרדית להר הבית מגיעה התגובה. "לאומנים מטורפים עטורי זקן ופאות" הם מכונים בפשקווילים שהופצו בסוף השבוע בריכוזים החרדים. "הם מפקירים גם את ילדיהם הרכים לסכנה נוראה ל"ע, ומחללים שם שמיים מסוף העולם ועד סופו" (חרדים)

(צילום ארכיון: פלאש 90)

שבוע אחרי שקבוצת חרדים עטורי זקן ופאות ובהם גם ילדים עלתה להר הבית, מגיעה התגובה בדמות פשקווילים שהתנוססו בלוחות המודעות ברחבי העיר בית שמש ביום שישי האחרון תחת הכותרת "השמרו לכם מעלות בהר ונגוע בקצהו! רודפים רח"ל". במודעה נטען כי החרדים שעלו להר עברו על האיסור להתגרות בגויים.

בפשקוויל נכתב כי אותם חרדים משתייכים לחסידות ידועה התומכת בשירות אזרחי: "ביום רביעי שעבר (כ"ג ניסן תשע"ד) עלו על הר הבית בחסות כוחות הביטחון הציונים הארורים כחמישה "אברכים חסידיים" (המשתייכים אל חצר הידועה אשר שולחת את אברכיה לעבור יחד עם המשטרה הציונית) תוך כדי התגרות נוראה ואיומה מאוד רח"ל בהמון הערבי".

החרדים בהר הבית (צילום: הליב"ה לחופש יהודי בהר הבית)

כותבי הפשקוויל קובלים על כך שאותם אבות חרדיים סיכנו את חיי ילדיהם כפי שניתן היה לראות בסרטון שפורסם באתר "כיכר השבת": "תוך כדי שהם מפקירים גם את ילדיהם הרכים לסכנה נוראה ל"ע, ומחללים שם שמיים מסוף העולם ועד סופו. הם מעלים את חמת הגויים עלינו כפשוטו ממש רח"ל ורודפים בכך בידיים את הכלל ישראל כולו בצורה נוראית במעשיהם המופקרים וחסרי כל טיפת אחריות מינימלית כדרך שעשו המופקרים הציונים ושותפיהם מהמזרחי מאז ומעולם".

"ציונים חסידישער'ס ארורים. לאומנים מטורפים עטורי זקן ופאות! די לרדוף ולסכן את היהדות החרדית!" נכתב באותיות קידוש לבנה בפשקוויל.

לפני מספר חודשים, במסגרת דברי תורה שנשא מרן האדמו"ר מויזניץ בפני אלפי חסידים, עורר הרבי את הציבור בדבר האיסור החמור שלא לעלות להר הבית בשום פנים ואופן. האדמו"ר סיפר כי בעבר, הגיע בעל ה'בת עין' לירושלים, ומקורביו ניסו לשכנע אותו לעלות להתפלל במקום המקדש על הר הבית וזאת בטענה שכיום אין את אותה קדושה שהייתה בזמן בניין בית המקדש".

"ענה להם ה'בת עין'", המשיך וסיפר האדמו"ר, "ממה נפשך? אם יש בהר הבית קדושה, הרי שאסור לעלות שם ואם אין בהר הבית קדושה אז אין בשביל מה לעלות לשם". "כיום לצערינו", הדגיש האדמו"ר מויזניץ, "ישנם שוב כאלו המבקשים להקל בדבר ומוצאים תירוצים שונים מדוע מותר לעלות למקום הקדוש. צריך לדעת כי הדבר אסור מכל וכל. וכי אותם אלו שעושים זאת - מטמאים את הר הבית ופוגעים בקדושת מקום המקדש".

(יעקב לדרמן)

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

14
אני תומכת במאבק להחזרת הריבונות היהודית על הר הבית. אני חושבת שמי שכתב את המאמר המגעיל והמטונף הזה צריך להתבייש בעצמו ולעבור לכתוב בעיתון הארץ, שכן זהו מקומו של כל מי שמכפיש ככה את היהודים הציוניים המדהימים האלה שמנסים להחזיר את הר הבית לריבונות מדינת ישראל. אתם מדברים על כך שהר הבית הוא קדוש ועל
רשל
13
הרי הם עברו 2 איסורי דאורייתא א. עליה להר הבית-כרת ב. ונשמרתם ולכן טוב היה אם היו מורדים להורים את הפאות מהשורש!
מאיר
12
שלא כהלכה. כבר נפסק ברמב"ם הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד' "טמא אמת מותר להכנס להר הבית". מי שטוען הפוך הוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה וכבר נפסק בשו"ע שאין לצרפו למניין ומנדים אותו וסופו יורש גיהנום
דוד
11
! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבינו
10
אוי להם על חילול ה'! אוי להם שעוברים על דברי כל גדולי ישראל שפסקו שהכניסה להר הבית היא באיסור כרת! אפילו המזרחיסטים - כמעט רובם ככולם - השפויים בדעתם מבינים את ההלכה הפשוטה הזאת שכניסה להר הבית היא באיסור כרת. מאמתי חובשי המגבעות האלה עם פיאותיהם הארוכות וזקניהם זקני התייש פסקו הלכה לעצמם למות בחצי
הושיענו ונרפא!
אתה שם לב מה אתה אומר?! "הניחו את ההר ואת קודש הקדשים לישמעאלים, כי רק כך אפשר לזכור שאנחנו עדיין בגלות ושהמשיח טרם הגיע... " טמטום השכל!!! במקום לגאול ולקרב את המשיח אתה משאיר ככה כדי לזכור שהוא לא בא?! גם כשהוא יגיע אתה תגיד לו חכה אל תבוא אנחנו צריכים לזכור שאתה לא בא ואנחנו עדיין בגלות.. איפה הה
קצת שכל
לאחר מלחמת ששת הימים היה קבוצות של יהודים ה״י שעלו להר הבית, ואז הרב שך זצל צעק על זה בישיבה איך יהודים לא מפחדים מאיסור כרת! להתקרב אל הקודש בטומאה הוא איסור חמור!!!
זונדל
9
שם יסתדר להם טוב לחיות בגלות תחת שתן הגוי
שטיגלמן
8
אתה דואג לקבר דוד המלך דוד המלך בעצמו כל ימיו ציפה לבניין המקדש וקנה את שטח הר הבית מארונה בכסף מלא עלו להר ובנו הבית
דב
7
לנטורי קרתא אין כלום נגד זה. לא מענין אותם. מענין אותם אבו מאזן והנייה
פנחס
6
לפי ההלכה מותר לעלות להר הבית. רמב"ם מפורש בהלכות בית הבחירה: טמא מת מותר לעלות להר הבית עד למחנה שכינה. כלומר עד לחיל. ואפילו מת עצמו מותר" עיינו שם. הרבי מויז'ניץ חושש שיהודים יכנסו במקומות שאסור כלומר גם בחיל. כיום מי שעולה מקבל הוראות ברורות מהרב אלבוים ושאר הרבנים המתירים באופן רישמי
יונה
5
יש גבול לשקר, מצווה לעלות להר כפי דעת גדולי ישראל, בטהרה.
מחנובקער
4
עוד כמה נסבול?!
אלי
3
נו שויין, הביקורת מתעלמת מהנעשה בהר-הבית, חילול המקום ע"י ערבים.
עודד
2
״חילול שם ה׳ מסוף העולם ועד סופו״ זו ההתבטאות שהצליחה להשיג ולעבור גם התבטאויות הקשורות לצבא, ובהקשר ישיר מה דעת הציבור על ״גדול עוונו מנשוא״ מילים מפורשות שמובאים במשנה-ברורה לגבי המפטפט בחזרת-הש״ץ, ומבקש לגעור בעושה כן? ותקצר עוד היריעה להרחיב בציטוטים ומחאות כיד ההלכה הצרופה. (נשלח באמצעות כיכר
יחזקאל
1
לא דובים ולא יער אפשר ורצוי לעלות להר הבית לאחר טבילה במקווה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רון

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: