העיר אלעד התייחדה עם הנופלים; פרוש: "אנחנו חלק קטן בפאזל ענק"

מאות מתושבי העיר אלעד השתתפו בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך באמפי פארק הגדול בעיר. ראש העיר ישראל פרוש בטקס: "אנחנו חלק קטן בפאזל ענק" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ראש העיר ישראל פרוש בטקס (צילומים: יח"צ)

מאות מתושבי העיר אלעד השתתפו אמש (ראשון) בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך ביוזמת איגוד המדרשות ליהדות וללימוד א"י, מפעלות הציונות הדתית, האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך ועיריית אלעד, תחת הכותרת "בעוז רוחם".

האירוע באלעד נערך באמפי פארק הגדול, בהנחיית חיים מרציאנו. את שירי יום הזיכרון ביצעו גד אלבז וישי לפידות.

באירוע השתתפו רב הקהילה הדתית לאומית באלעד הרב אברהם נחשון, רב שילוב חרדים בצה"ל וכוחות הביטחון רס"ן הרב שמשון קליין, סגן יו"ר הכנסת ח"כ יוני שטבון, ראש העיר ישראל פרוש, סמנכ"ל מפעלות הציונות הדתית עדי אביני ומנכ"ל איגוד המדרשות ליהדות וללימודי א"י צחי דיקשטיין.

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש אמר באירוע כי "לא רבים הם הימים המאחדים ומלכדים חלקים כה גדולים של עם ישראל כמו היום הזה. יום בו מתכנס עם ישראל אל עצמו, זוכר את חלליו ומתפלל לימים טובים יותר, של שלום, של אחדות ושל שקט".

"כמה עשרות משפחות מאלעד נמצאות בתוך משפחת השכול הישראלית, משפחות שהקריבו מדמם וחלבם על קידוש השם. ואנחנו רק חלק אחד קטן בפאזל ענק, פאזל שמאחד את כל עם ישראל, פאזל ששומר על קיומנו ומסמן עבורנו את המטרה החשובה: השמירה על היותנו עם", הוסיף פרוש.

ח"כ יוני שטבון מ"הבית היהודי" אמר בנאומו: "אנחנו נעים במטוטלת של 'חיים, מוות וחיים' - משואה לתקומה ומזיכרון לעצמאות, זהו סיפורו של עם הנצח, שלא מפחד מדרך ארוכה".

לדבריו, "ברחובות ישראל, ב"ה, לא תמצאו פסלי ברונזה או אבני אדם, לא של רועי קליין וגם לא של דוד שירזי ה' ייקום דמם", והבהיר כי "אצלנו הזיכרון הוא חלק מהחיים. חיים כמתים, כולנו בנים לאומה זוכרת".

ח"כ שטבון דיבר על גבורת המשפחות השכולות ואמר כי הן "מנושאי לפיד החיים בישראל וממבשרי התקווה במדינתנו". שטבון הדגיש כי "ביום הזה, ובכל יום ויום, כולנו, עם ישראל כולו - חרדים וחילונים, דתיים ומסורתיים - כולנו משפחת השכול, בנים ובנות לאומה זוכרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר