"חג עצמאות? תעסקו בתורה"

מרן הגר"ע זצ"ל: "בזכות לומדי התורה נעשו הניסים"

בעוד מדינת ישראל חוגגת את יום העצמאות ה-67, זה הזמן לחזור לדבריו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, ביום העצמאות לפני שנתיים, אז הסביר כי הניסים שנעשו למדינת ישראל הם אך ורק בזכות לומדי התורה וקרא שוב ושוב לנצל את היום הזה ללימוד התורה ועשיית המצוות • וידאו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

מדינת ישראל חוגגת היום (חמישי) בשורת טקסים ואירועים חגיגיים את יום העצמאות ה-67, זמן מתאים לחזור להתייחסותו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, ליום הזה, כאשר מעל הכל ניכרת שוב צוואתו הרוחנית להרבות בלימוד התורה, בעוד מדינת ישראל רודפת את לומדי התורה, מצרה את צעדיהם ושואפת לגייסם בכפיה לצבא.

היה זה לפני שלוש שנים, לאחר תפילת שחרית בבית המדרש בביתו, מרן הגר"ע זצ"ל התייחס ליום העצמאות, דיבר בשבח ובחיוב לימוד התורה וההגנה של התצורה על עם ישראל, וסיפר מעט בגודל הניסים שנעשו לישראל.

"היום קוראים אותו חג העצמאות", פתח פוסק הדור את דבריו, "רבותינו אומרים, אין לך בן חורין אלא בנאדם שעוסק בתורה, זה החירות האמיתית. השאר הכל הבל. זוכים עכשיו ברוך השם להרבה מקומות שעושים יום שכולו תורה, כל אדם שיכול לעסוק ילך ללמוד תורה, היום יום פנוי, לא עובדים, אין עבודה".

"'כי אקח מועד אני מישרים אשפט', אומר הקב"ה", המשיך הגר"ע, "למה אתה לא עוסק בתורה, אומר לו 'אני טרוד בפרנסה. צריך להביא פרנסה לבית שלי'. אומר לו הקב"ה: ביום העצמאות מה עשית, הוא לא יום עבודה, נו מה עשית, למדת תורה? לא למד תורה".

"תלכו לבתי כנסיות, בתי מדרשות, בהתאסף ראשי עם, ללמוד וללמד לשמור ולעשות. תורתנו היא תורת חיים. אין לך חירות אלא בעוסק בתורה. תקדשו את היום הזה בתורה ובמצוות", ביקש הגר"ע.

פוסק הדור הסביר כי צריך להתייחס ליום הזה מאחר והניסים שנעשו לישראל נעשו בשל לומדי התורה ולכן יש להרבות ביום זה בלימוד התורה.

"יש הטוענים", המשיך מרן זצ"ל, "שר הביטחון הראשון, בן גוריון, לא היה דתי, לא היה שומר מצוות, אז לא צריך התייחסות, טעות, זה לא נכון, השם יתברך עשה ניסים ונפלאות לאנשים הצדיקים שלנו. ראה בעוני עמו, ראה צדיקים תלמיד חכמים עוסקים בתורה יומם ולילה - אלמלא הם נשתכחה תורה מישראל, בזכותם עשה הקב"ה ניסים ונפלאות".

"תורה אגונא מגנא אצולי מצלא, היא עוזרת לכל עם ישראל, מגינה עליהם מכל אויביהם ומכל דורשי רעתם. אתם יודעים, סובבים אותנו צוררי ישראל, צריכים לעסוק בתורה היא תהיה מגן עלינו, 'כי מלאכיו יצווה לך לשמרך בכל דרכיך'".

בהמשך דבריו, הרחיב הגר"ע יוסף בסיפור אודות הניסים שנעשו לישראל, בלשונו המיוחדת, וסיים ואמר: "יעזור הקב"ה ויכניע את אויבנו ושונאינו, תיפול עליהם אימתה ופחד, 'בגדול זרועך ידמו כאבן', נמשיך להתעסק בתורה כי היא חיינו ואורך ימינו. כל ישראל יקדישו את היום הזה לתורה ולמצוות רק בזה ננצח. יהיה 'וגבר ישראל'".

פורסם לראשנה ב"כיכר השבת" ביום העצמאות תשע"ד

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות