יתד נאמן: פרענקים? מודעה בעיתון תסייע לכם להתקבל לישיבה אשכנזית

בעיתון "יתד נאמן" פורסמה מודעה קוראת למזרחיים המעוניינים להתקבל לישיבות אשכנזיות לפנות לקו חם, שם יסייעו להם - "סודיות מובטחת" • מפרסמי המודעה: "לא רוצים לדבר, הפרסום מזיק" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המודעה בעיתון יתד נאמן (צילום: אריאלה שטרנבך)

תלמידי כיתות ח' בבתי-ספר המשתייכים לעדות המזרח מתקשים להשתלב בישיבות קטנות המשתייכות לזרם הליטאי-אשכנזי. מידי שנה בזמן הרישום לאותם ישיבות - במרכז הארץ בחודש אדר - ובירושלים בחודש תמוז, חדשות לבקרים נחשפים סיפורי אפליה.

בניסיון לעצור את התופעה ישנם עסקנים ספרדים ואישי ציבור בעירייה ובכנסת המנסים למגר את התופעה שלמרבה אכזבת העסקנים ולא נעלמת עם השנים.
עם תחילת זמן קיץ בעולם הישיבות בחרו להם עסקנים ספרדיים לנסות ולמגר את התופעה בדרכים דיסקרטיות שעד כה לא נעשה בהם שימוש. במודעה שפרסמו בעיתון יתד נאמן ביום שני האחרון, נכתב "תלמידי כיתות ח' מעדות המזרח המעוניינים בעזרה להתקבל לישיבות אשכנזיות יפנו לפ'.."
באותיות קידוש לבנה נכתב בתחתית המודעה "סודיות מובטחת!".
פניית אתר "כיכר השבת" אל העומדים מאחורי המודעה נענתה בסירוב "אנחנו לא מעוניינים לדבר כי הפרסום עלול להזיק". אך גורם המאורע בפרטים הסביר כי אותם עסקנים מנסים לעזור לתלמידים הרוצים להתקבל לישיבות אשכנזיות כמו שאר בני כיתתם "הם מנסים לעזור בדיסקרטיות לאותם נערים בודדים שרואים את חבריהם לספסל הלימודים מתקבלים לישיבות אשכנזיות והם לא מצליחים להתקבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר