תוצאות הסנקציות

יעלון: "מספר המתגייסים החרדים ירד ב-50 אחוז"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר בוועדת החוץ והביטחון כי "קיימת ירידה של קרוב ל-50 אחוז במספר המתגייסים החרדים לצה"ל". לדבריו, הסיבה לירידה נובעת "כתוצאה מהשיח בחודשים האחרונים והסנקציות". כזכור, לפני כחודש פורסם כי ישנה ירידה של 30 אחוז במתגייסים לנח"ל החרדי (חדשות, חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון (צילום: פלאש 90)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר היום (רביעי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "קיימת ירידה של כ-50 אחוז במספר המתגייסים החרדים לצה"ל".

יעלון אמר את הדברים בתגובה לשאלתו של ח"כ אלי ישי (ש"ס), ששאל האם בחודשים האחרונים נרשמה ירידה במספר המתגייסים החרדים. כאמור, יעלון השיב כי קיימת ירידה של קרוב ל-50 אחוז.

לדברי יעלון, הסיבה לירידה הדרסטית במספר המתגייסים החרדים נעוצה ב"שיח של החודשים האחרונים ובסנקציות".

כזכור, לפני כחודש פורסם כי חלה ירידה של כ-30 אחוז במספר המתגייסים לנח"ל החרדי, כאשר הנתון הזה מצטרף לשורה של נתונים המצביעים על ירידה כללית באחוזי הגיוס של חרדים לצה"ל, כמו גם על ירידה דרסטית בשיעור החרדים שיוצאים לשוק התעסוקה וללימודים אקדמיים.

אישי ציבור רבים מהמגזר החרדי, כמו גם מהציבור הכללי, הזהירו בחודשים האחרונים מפני ירידה בשיעור המתגייסים החרדים ובשיעור החרדים בשוק התעסוקה, זאת בעקבות המלחמה שהכריז שר האוצר יאיר לפיד בציבור החרדי, והעברת סעיף הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס החדש.

כזכור, סעיף הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס החדש עבר לאחר מאבק עיקש מצידו של לפיד, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו התקפל בסופו של דבר וטען כי תמך בסעיף בגלל "אילוצים קואליציוניים". יעלון מצידו, הציג באופן עקבי את עמדתו שאין לפעול לגיוס חרדים בכפיה, כפי שניתן לראות בסרטון המצורף.

כאמור, הנתונים בחודשים האחרונים מעידים על כך שהציבור החרדי אכן מסתגר בעצמו, בכל הקשור לגיוס לצה"ל, כמו גם בכל הקשור ליציאה ללימודים אקדמיים ולשוק התעסוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר