המאבק על השבת בירושלים: החרדים הביכו את המפגינים החילונים

עשרות מפגינים חילונים הגיעו בשבת האחרונה אל הקיוסק ברחוב עליאש בירושלים כדי לתמוך בחילול שבת אלא שהמפגינים החרדים בוששו מלהגיע וגרמו למבוכה בצד החילוני (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פפה אללו (צילום: פלאש 90)

המפגינים החרדים רקחו תרגיל לפפה אללו: בשבתות האחרונות לא מעט חרדים הגיעו להפגין בסמוך לקיוסק ברחוב עליאש במרכז ירושלים לאחר שבעליו החליט לפתוח את שערי החנות בשבתות ובחגים. בשבת האחרונה החרדים גרמו למבוכה בקרב המפגינים החילונים התומכים בפתיחת הקיוסק בשבת.

כמו כל שבת מאז פרוץ ההפגנות, פפה אללו יו"ר מפלגת מר"צ העירונית, עשה את דרכו מביתו אל עבר הקיוסק בכדי להביע תמיכה בבעל הקיוסק, אלא שהשבוע הוא הגיע למקום אך החרדים בוששו מלהגיע.

"השבוע התכוננו שהחרדים יגיעו עם כוחות גדולים יותר, כי ככה פרסמו בפאשקאווילים", כתב אללו בדף הפייסבוק שלו והוסיף לתאר את המבוכה "כוח של יותר מ-40 חברים פלורליסטים חיכו יותר משעתיים היום".

"כאשר ראינו שלא באים – התפזרנו, קצת מתוסכלים אבל עם הרבה שמחה. את שלנו עשינו. עכשיו אסור לשון וצריכים לראות מה יהיה בשבוע הבא", הוסיף אללו.

בשיחה עם "כיכר השבת" פפה אללו מנסה להסביר כיצד ייתכן שהם נפלו לתרגיל של המפגינים החרדים? "יכול להיות שהם קיבלו שכל והבינו שחבל. אולי הם הבינו שלא יקרה שום דבר. לפי החוק העירוני אפשר לפתוח מכולות, זה עניין של תרבות ומותר לעשות כך. אנחנו נלחמים למען משהו שמותר על פי חוק".

אללו מסביר כי תסכולו הגיע משום שהמתין זמן רב לבואם של החרדים. "תראה, כתבתי כך בגלל שחיכינו יותר משעתיים וזה קצת מתסכל שאתה מחכה ומחכה שמשהו יקרה ולא משנה לטוב או לרע, אתה מחכה אבל אחר-כך שמחים כי בוודאי שאף אחד לא מחפש את זה".

"אנחנו לא מחפשים הפגנות אבל אם יהיה צורך אנחנו נהיה שם ונמשיך להיות", הוא מבהיר.

הרב יוסף רוזנפלד, יו"ר הועדה למען השבת בירושלים הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" על הצעד בו נקטו בכדי "לבלבל את האויב": "עשינו זאת מטעמים טקטיים משום שבשבוע שעבר הגיעו עשרות משועממים ממפלגת מר"צ אז החלטנו כמו שאומרים שיירגעו קודם ואז נמשיך הלאה". רוזנפלד מבהיר בנוסף: "נמשיך להפגין שם".

על חילול השבת אומר יו"ר הועדה למען השבת כי "זו פריצה נוראה, כל החנויות באזור הזה סגורות בשבת ובוודאי שלפתוח קיוסק בשבת זו עבירה על חוק העזר עירוני שאסור לפתוח סופר או קיוסק בשבת ובגלל שזו פרצה נוראה - אנחנו מפגינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר