סוחרי בני ברק בכינוס חירום: "פוגעים לנו בפרנסה"

סוחרים בעיר בני ברק קיימו כינוס חירום בשל החלטת ראש העיר לאכוף בחומרה את האיסור על הוצאת סחורה למדרכות בעיר. "הפסדנו הון עתק" אמרו הסוחרים במהלך הכינוס (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בבני ברק נאסרה הוצאת סחורה למדרכות (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשעות אחר הצהריים, התכנסו עשרות סוחרים ובעלי חנויות במרכז העיר בני ברק לכינוס חירום במחאה כנגד חוק העזר אותו יזמה העירייה במסגרתו נאסרת הוצאת סחורה לרחובה של עיר - לרשות הרבים, חוק הנאכף באופן קשוח על ידי פקחי העירייה בשבוע האחרון.

בכינוס נאם בפני הסוחרים עו"ד ברק פרידמן, שסקר את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניהם על מנת להיאבק ביישום החוק החדש. "אנחנו מפסידים הון עתק, לא ייתכן שהעירייה תשנה ביום אחד את כללי המשחק שהיו נהוגים עשרות שנים ותגרום לפגיעה בפרנסה שלנו," אמרו הסוחרים הזועמים.

כינוס הסוחרים (צילום: ישראל כהן)

בעלי החנויות הוסיפו כי בכוונתם להיאבק בכל האפשרויות העומדות לרשותם, הן במישור הציבורי והן במישור המשפטי כנגד החוק החדש הגורם להם לטענתם עוול גדול ופגיעה אנושה ברווחיהם.

מנגד, בכניסה למקום הביעו מספר שכנים מקומיים באוזני "כיכר השבת" את מורת רוחם ממאבק הסוחרים ותמיכתם בראש העיר. לדבריהם, מדובר ברצון של אזרחי העיר הדורשים שישיבו להם את המדרכות. "בעלי החנויות מרוויחים מספיק גם כך והם לא צריכים להשתלט על המרחב הציבורי השייך לאזרחים", אמרו השכנים.

מודעה שהופצה לקראת כינוס הסוחרים (צילום: ישראל כהן)

"זה מזכיר לנו את הקוזק שנגזל, לאחר שהם התרגלו לעשות ברחוב רבי עקיבא כבשלהם כעת הם כועסים שהעירייה החליטה לעשות סדר לטובת התושבים. צריך גם לזכור שמרבית הסוחרים כלל אינם תושבי העיר", הוסיפו.

גורמים בכירים בעירייה אומרים ל"כיכר השבת" בתגובה לכינוס הסוחרים כי אין בכוונתם להירתע ולהפסיק את המאבק הצודק, לדבריהם. "אנחנו מקבלים מאות מכתבי חיזוק מהתושבים שמודים לנו על כך שסוף כל סוף מישהו למעלה בדרגים הגבוהים דואג גם לאזרח הקטן ולכן נמשיך במאבק במלוא העוצמה עד שהמדרכות יוחזרו לתושבים", אומרים הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר