עדות מהכלא הצבאי: "ראו אותי מתפלל וצחקו עליי. אמרו לי 'אלוקים עסוק'"

אוריאל פררה, חרדי המסרב לשרת בצה"ל מטעמי מצפון, בעדות מצמררת ליחס שקיבל בכלא הצבאי: "ראו שאני מתפלל וצחקו עליי, אמרו לי 'אלוקים לא יוציא אותך מכאן" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מעצר. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אוריאל פררה, חרדי בן 19 מבאר שבע, מסרב להתגייס לצה"ל מטעמי מצפון. עם הגעתו ללשכת הגיוס הוא הצהיר על סירובו להתגייס ונשפט לתקופת כליאה של 20 יום בכלא 6 ליד עתלית.

לאחר שנכלא בכלא הצבאי הוא סיפק עדות מצמררת על המתרחש מאחורי הסורגים.

בשיחת טלפון מהכלא עם אמו, אותה הקליטה האם, הוא מתאר את שהתרחש בכלא מיד עם הגיעו לשם: "ביום ראשון בלילה 27.04.14 נכנסתי לכלא 6 שבעתלית. בהתחלה סירבתי לשים מדים ובשל כך נשארתי ללא בגדים. נכנסתי ללחץ ובכי, הרגשתי על הפנים. לא רציתי לשים מדים למרות שצעקו עלי ואמרו לי שאפסיק לשחק אותה כי חשבו שסתם עשיתי הצגות.

"לא יכולתי לקום ורעדתי, וכל שיכולתי לעשות הוא להתפלל ולקרוא תהילים בעל פה".

לדבריו, "גררו אותי בכח עד האגף ושם השאירו אותי ולחצו עלי לשים מדים. אני לא הפסקתי להתפלל למרות הצעקות, וגם צחקו עלי שאפסיק להתפלל וטענו שאלוקים לא ישמע אותי כי הוא עסוק מידי ולא יוציא אותי משם. שם ראיתי שאם כך הם משפילים בחור יהודי כמוהם, אז אפשר כבר לתאר מה עושים לנערים פלסטינים בשטחים".

פררה אמר בעדותו כי "הם (החיילים) בעייני כמו רובוטים, לא חושבים, לא מרגישים ועוד נהנים שבכיתי בלילה ההוא. אחר כך לא היה טעם להמשיך להתווכח איתם יותר, רציתי לישון כי היה כבר מאוחר בלילה ושמתי את המדים.

"נתנו לי להכניס שמיכות ומזרן ובגדים אזרחיים והלכתי לישון. שמו לי שומר שהוא אסיר מפלוגה א' בכדי לבדוק שלא אעשה משהו לעצמי".

נתנו לי להכניס ספרי קודש. לא יכולתי לישון בלילה. יום למחרת לא היה לי תאבון, רק ראיתי את האוכל רציתי להקיא. הייתי כל היום לחוץ. למדתי תורה והתפללתי".

"בארוחת צהריים הצלחתי לאכול משהו, אבל ירדתי הרבה במשקל. אין לי ברירה - אני חייב לשרוד. מנסה לראות את הדברים הטובים למרות שהם קצת".

"אני קורא ספרים, וספרי קודש. בשבת יש אווירה של שבת, קראתי בתורה ובחדר האוכל שרנו כולנו יחד שלום עליכם".

בסיום השיחה הוא נשמע לחוץ ואומר לאמו: "אני חייב לסיים את השיחה. אומרים לי שיש ספירה. ביי".

את הקלטת השיחה העלתה האם לרשת, כמו גם את הסרטון בו הוא הודיע על כך שהוא מסרב להתגייס.

בסרטון הוא נראה מדבר למצלמה ואומר: "קוראים לי אוריאל פררה, בן 19 מבאר שבע. קיבלתי תאריך גיוס ל- 27/4 השנה. אני מסרב לשרת בצבא מטעמי מצפון".

לדבריו, "אני לא יכול לקחת חלק בפעילות האנטי-דמוקרטית של כיבוש שטחים פליסטינים על ידי הצבא. באי-שיוויון זכויות אזרחי בינינו לבין הפלסטינים החיים תחת שלטון ישראלי. בעצם כל שירות צבאי תורם לשימור המצב הקיים ולכן על פי מצפוני אני לא אקח חלק במערכת הזו".

אוריאל פררה, צעיר חרדי וסרבן גיוס, מודיע על סרבנותו מטעמי מצפון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר