פסיקה הלכתית: "הנוסעים צריכים לשלם ל'קווים'"

חברת 'קווים' פנתה בהודעה מוקלטת לנוסעים בה הם התבקשו לשלם על הנסיעה. למרות השביתה. פוסק הלכה ל"כיכר השבת": "הנהגים הם לא בעלי החברה ולכן צריך לשלם" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: חברת קווים)

שביתת הנהגים בחברת "קווים" הגורמת לכך שהנוסעים אינם משלמים על נסיעותיהם, הביאה את הנהלת החברה לנסות ולמזער את הנזק הכלכלי הצפוי לה היום עם פרוץ המחאה.

הנהלת החברה שיגרה הודעה מוקלטת לתושבי הערים החרדיות ובה בקשתה מהם לשלם עבור הנסיעה. "בוקר טוב, כאן מדברים מחברת קווים עילית", נאמר בפתח ההודעה, "להסיר מכשול, היום יום שני צפויים חלק מהנהגים שלא לגבות תשלום עבור הנסיעות, מובהר בזאת שהנוסע ללא תשלום גורם נזק ישיר לחברה".

בהודעה התבקשו הנוסעים להשתדל לשלם על הנסיעה גם אם הנהג מסרב לקבל את המטבעות. "הציבור מתבקש להשתדל לשלם ובמידה ונתקלתם בנהג שמסרב לקחת תשלום זכרו לשלם בפעם הבאה. בתקווה להבנה ותודה על שיתוף הפעולה", לשון ההודעה.

לאור הפולמוס ההלכתי שנוצר, אתר "כיכר השבת" פנה באמצעות שיחה טלפונית לבית דין הלכתי בנשיאות הגאון הרב מדרכי גרוס, שם נאמר כי מוטלת על הנוסעים החובה לשלם.

"לכאורה החברה צודקת ולא הנהגים. הנהגים הם לא בעלי החברה ולכן צריך לשלם", אמר אחד הפוסקים.

הבוקר (שני) דווח כי לפי החלטת ועד העובדים, הנוסעים ייהנו מנסיעות ללא תשלום משום שהנהגים לא יפתחו את מכונות הכרטוס ויקלטו נוסעים מבלי לחייבם במחיר, זאת כחלק מהלחץ אותו מנסים להפעיל הנהגים על ההנהלה.

נידל גית, נהג בסניף מודיעין עילית ומראשי הוועד אמר כי "ההנהלה מנהלת משא ומתן בניוטרל. ללא שיפור משמעותי בתנאי העובדים. בחרנו להזכיר להנהלה במה כרוכה עבודת הנהג וזאת מבלי לפגוע בציבור הנוסעים החשוב לנו".

"ישראל היא המדינה היחידה במדינות המערב בה נדרש הנהג לתפקד גם כקופאי וגם כאיש מכירות, אנו פניה של החברה ומי שנושאים באחריות לבטיחות הנוסעים - הגיע הזמן שהחברה תכיר בכך", מוסיף גית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר