הרב מנדל שפרן: מותר לגור בגולובנציץ, אין כל חשש

הסוף לפרשת גולובנציץ? הדיין הרב מנחם מנדל שפרן, מבהיר כי השטח בבית שמש נקי ומותר אף לכהנים להתגורר במקום. "השטח נקי היום ומוכן לבניה", כותב הדיין (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
העבודות במתחם בבית שמש (צילום ארכיון: יעקב לדרמן)

הסוף לפרשת גולובנציץ? הדיין הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, מבהיר במכתב מיוחד כי השטח בבית שמש נקי ומותר אף לכהנים להתגורר במקום.

"עברה חצי שנה מאז שהתמנתה וועדת ההיגוי הנוכחית ומאז אני עומד איתה בקשר רצוף ומה שנעשה בשטח נעשה על פי הוראתי לת"ח מומחה שמיניתי לפקח בשטח", כותב הרב שפרן פתח מכתבו.

"לפני כחודשיים גמרנו לבדוק את השטח, סיננו את הצריך סינון, ופונו לקבורה כל מה שיכול להיות עצמות אדם (לצאת ידי החוששים על הצד הרחוק) לפי הממצאים מתברר למפרע שגם אם לא היו עושים כלום לא היה חשש לכוהנים לעבור שם (לא היה שום דבר המטמא באוהל גם אם עצמות כאלו היו מישראל) כעת גם מה שהיה פונה", הוא מבהיר.

הרב שפרן מוסיף כי "הכל נעשה על פי ההלכה, דעת תורה וההשקפה המסורה לנו באופן של לכתחילה השטח נקי היום ומוכן לבניה ומותר לכהן להיכנס ולעבור בכל מקום שם".

"ההצעות החילופיות כמו מגרש חילופי או בניה שונה בשטח זה, גם לו היה מתקבל מימון חיצוני של 70-80 מיליון שקל מבעלי רצון טוב לא היה מעשי", מבהיר הדיין.

"ידוע ומובן שיהיו שידייקו בכל מילה במכתב זה מה שיש בה ומה שאין בה", מתריע הרב שפרן מראש, "אין להתייחס לפרסומים אלו שמגלים טפח ומכסים טפחיים ולא לענות לא בכתב ולא בעל פה. כל מי שינסה מעכשיו להוציא פשקווילים לא חתומים הלכתיים, השקפתיים, הפחדות, קריקטורות שיש איזה חשש לגור במקום אין ממש בדבריו ועל כולם נאמר אל תען כסיל כאוולתו פן תשווה לו גם אתה".

לסיום מודה הגר"מ שפרן בשם העסקנים וועדת היגוי ולכל הרבנים על התמיכה אותה קיבל מכולם עד הלום וגם לאלו שכתבו מאמרים נגד- לשם שמיים שבלעדיהם לא היו מתבררים הדברים לכתחילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר