מכתב חיזוק בגרש"ב סורוצקין: "בדרכו של הגראי"ל"

בצל מלחמהת "הוועד" בישיבות המשתייכות לפלג הירושלמי, התגייסו הורי תלמידי ישיבת "עטרת שלמה" למכתב חיזוק בישיבה ומעידים כי היא מתנהלת בדרך מרן הגראי"ל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

הפילוג הליטאי והרישום לישיבות: בחודש האחרון הגבירו עסקני הוועד למען כבוד רבותינו המזוהים עם הזרם המרכזי בציבור הליטאי הנשמע למנהיגותם של מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי את המתקפה כנגד הישיבות ומוסדות הלימוד בהם מלמדים ר"מים ומחנכים המזוהים עם הפלג הירושלמי כשלדברי הוועד הינם "מורדים" במנהיגותם של גדולי הדור.

עסקני הוועד מפרסמים את רשימת "הישיבות", זאת במטרה להזהיר את ההורים ואת הבחורים הצעירים מלהירשם אליהם בשנת הלימודים הבאה.

לטענתם, השפעתם של הר"מים באותם מקומות הינה הרסנית ומבעבעת בקרב התלמידים ומטמיעה בהם את התעוזה והחוצפה לכפור בסמכותם של גדולי ישראל.

בחודש האחרון פרסמו עסקני הוועד גם על מספר אישים המכהנים בתפקידים תורניים בישיבת עטרת שלמה בראשות הגרש"ב סורוצקין כי הינם "בעייתים" ולא מצייתים למרנן גדולי הדור. העסקנים הזהירו את הציבור הרחב מלשלוח את ילדיו לאותה ישיבה.

כעת מתברר כי במקביל הקימו חלק מהורי תלמידי הישיבה "וועד" המעניק כשרות משלו לישיבה בראשותו של הרב סורוצקין.

בימים האחרונים פרסמו ההורים בהם גם מרביצי תורה חשובים המזוהים עם גדולי הדור בבני ברק, מכתב תמיכה בישיבה בו הם מצהירים כי הנהלת הישיבה שומרת אמונים למנהיגותו של מרן ראש הישיבה.

על המכתב חתומיםהגאון רבי ברוך סולובייצ'יק ראש ישיבת תורת זאב, הגאון הרב ישראל יעקב שמואלביץ, הגאון רבי חזקיהו יוסף שרייבר ראש ישיבת מהרי"ל (שלאחרונה הוציא את בנו משיבת חדרה הישנה) והגר"י גנס שנכדו לומד בישיבה.

"לאחר פרסומים שונים רצינו להודיע באופן הברור ביותר כי אנו כהורים לתלמידי ישיבת עטרת שלמה אריה (סורוצקין) בירושלים יודעים בבירור שהנהגת הישיבה על רבניה מתנהלת באופן נפלא בדרכו של רבינו מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א וכל הנהגתם בכבוד חכמים, מלבד מה שהם דוגמא ומופת לכל צורת גידול בן התורה באופן המופלא ביותר והצלחתם מפורסמת וכל הדיבורים והפרסומים שקר יסודם ואין להם שום אחיזה במציאות".

יצויין כי זו הפעם הראשונה בה כאמור יוצאים הורים לתלמידים שהינם בעצמם תלמידי חכמים חשובים המזוהים עם השקפתם של מנהיגי הדור, כנגד ההשמצות והפרסומים על כך שהישיבה פסולה ומעניקים לה הכשר משל עצמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר