ישראל דרעי בראיון: "לא חושש מקריסה בתחבורה למירון"

ישראל דרעי, האחראי על המקומות הקדושים באזור הצפון, לא חושש מקריסה של התחבורה למירון בל"ג בעומר. אם תהיה כזו, האחריות עליה תוטל על משטרת התנועה, כך לדבריו. ראיון מיוחד (חרדים, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: צביקה גרוניך)

נערכים להילולת הרשב"י: בעוד ימים ספורים, יעלו המוני בית ישראל אל ציונו של רבי שמעון בר יוחאי ביישוב מירון. ההכנות הקדחתניות לאירוע ל"ג בעומר במתחם בעיצומן, כשעליהם מופקד, בין היתר, ישראל דרעי מנכ"ל המקומות הקדושים בצפון. בשיחה עם "כיכר השבת" הביע תקווה דרעי כי לא תהיה קריסה ביום ההילולה, וזאת למרות הסדרי התנועה החדשים. "אנחנו מקווים שלא תהיה קריסה ולא יהיו עומסי תנועה. אנחנו עושים את כל המאמצים אצלנו באתר" הוא מבטיח.

דרעי אומר כי "כל מה שקשור לנושא התנועה - כפי שפורסם בעיתונות - זה בניהולם של משטרת ישראל וחברות התחבורה, הם הכינו תכנית והם ינהלו אותה. כמובן שכל האחריות היא עליהם".

במשטרה אומרים כי נושא התחבורה לא קשור אליהם כלל וכלל, ומפנים את מלוא האחריות אל חברות התחבורה. דרעי דוחה את הדברים בביטול: "זה משחק שחוזר על עצמו כמו בכל שנה. מבחינתנו, כל נושא התנועה הוא אך ורק באחריות משטרת התנועה בלבד. אין לנו שום קשר לנושא התנועה".

על ההכנות לקראת המעמד, מספר מנכ"ל המקומות הקדושים בצפון: "אנחנו אחראים לכל מה שקורה באתר משערי מושב מירון והלאה על כל הקהל, על שטחי הקהל. הכנו טריבונות חזקות לציבור. מטבח שתייה יוצב בכל החניונים. הכשרנו חניונים גם בחוץ וגם בפנים (במעלה ההר ומחוצה לו - צ.ג) אבל מכאן ועד לקבל אחריות על התנועה - הדרך מאוד ארוכה".

ישראל דרעי במירון (צילום: צביקה גרוניך)

"כפי שהיה כל שנה, כל האדמו"רים שאמורים לקבל את האישור, יגיעו דרך בורמה ב' עם אישורים מיוחדים בכבוד. המשטרה דווקא נרתמת בנושא הזה לתת להם את הכבוד הראוי וכל מגיע לאן שהוא רוצה בתוך אתר הקבר. לעת עתה אין לנו מספר מדוייק, הרשימה תועבר למשטרה".

בשונה משנים עברו, המארגנים בחרו להעלות את רמת הבטיחות במתחמי החסידויות, כפי שמיטיב להסביר זאת ישראל דרעי: "עד היום הפארענצ'עס (מדרגות העשויות ברזל) היו נבנים על קרקע רגילה. בעקבות הכמות הגדולה שעולה על המקום, אנחנו משתדלים לנהוג לפי כללי הבטיחות. בנינו רצפות בטון בתוך הקרקע כשעליהן מונחות הטריבונות בתוך הקרקע. רמת הבטיחות יותר גבוהה מכל שנה".

דרעי שב ומתייחס לקריסה אפשרית של התחבורה למקום, ומבהיר כי לא תהיה קריסה כזו: "התקשורת לא יודעת להעביר את המסר כמו שצריך. אנחנו לא חוששים מקריסה ולא רואים שום צפי לקריסה. אנחנו מוכנים ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות".

הקריסה בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)

לדבריו של דרעי, "החזאים" טועים. "אנשים חוששים מקריסה מחוסר ידיעה ולא מתוך הבנה מה קורה כאן. אני מאמין כשאנשים יבואו לפה ויראו את הסדר והמגשרים, ואת כל מה שהכנו ודאי שיתחרטו אולי לא להגיע לפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר