הישג: "קניון חיפה" יחל לשמור שבת

כשלושה שבועות לאחר חשיפת "כיכר השבת", הנהלת "קניון חיפה" מקבוצת קניוני עזריאלי החליטה לסגור את שעריה בשבתות. בליטנטל: "ההחלטה תסייע להצלחת הקניון" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קניון חיפה והשלט על חילול השבת (צילום: ארכיון כיכר השבת)

כשלושה שבועות לאחר חשיפת אתר "כיכר השבת", הנהלת "קניון חיפה" מקבוצת קניוני עזריאלי החליטה לסגור את שעריה בשבתות וחגים, זאת שבועות ספורים לאחר שהחלה לפתוח את שעריה תוך רמיסת הסטטוס-קוו בעיר ולמורת רוחם של תושבי העיר החרדים.

בעלי הקניון החליט לסגור את שעריו בשבת לאחר פגישה שקיימו נציגי המועצה החרדים, סגן ראש עיריית חיפה, אריה בליטנטל, וחבר המועצה, מיכאל אלפר, בה דנו כיצד להחריף את המאבק כנגד הנהלת הקניון, בסיומה של הפגישה הוחלט להביא להתערבותו של ראש העיר יונה יהב.

יהב נאות לבקשתם ובשיחה שקיים עם בעלי הקניון הוחלט לסגור את שעריו כבר מהשבת הקרובה.

סגן ראש עיריית חיפה, אריה בליטנטל הגיב הבוקר (רביעי) בשיחה עם "כיכר השבת" על ההחלטה ואמר: "אני שמח על ההחלטה של קניון עזריאלי להתחשב ברגשותיהם של שומרי השבת ולסגור את הקניון בחיפה בשבתות. אין ספק שההחלטה תסייע להצלחת הקניון כי השבת היא הברכה".

המאבק החל כאמור לפני פחות מחודש ימים לאחר שמעל הקניון התנוסס באחרונה שלט המבשר לתושבים על ההחלטה שדורסת ברגל גסה את הסטטוס-קוו בעיר. "פתוחים גם בשבת משעה 10:00", נכתב בשלט.

בעקבות כך, סגן ראש עיריית חיפה, אריה בליטנטל ממפלגת שס"ג, שיגר מכתב זועם אל שרון אלון, מנכ"לית קניון חיפה, עם העתק לרבנים הראשיים ולראש העיר, ובו כתב: "רק עתה נודע לי על כוונת "קניון חיפה" לפתוח את החנויות בקניון בשבת החל משעה 10:00 בבוקר. וזאת למרות שישנם הרבה מבעלי החנויות אשר אינם רוצים לפתוח בשבת אבל אינם יכולים בגלל התחרות ביניהם".

סגן ראש העיר החרדי קבל במכתב כי פתיחת הקניון תהווה הפרה של הסטטוס-קוו בעיר: "פתיחת החנויות בקניון יהיה מוקד לחילול שבת המוני ומהווה גם הפרה גסה של הסטטוס קוו הקיים בעיר שנים רבות וכן עבירה על חוק העזר העירוני האוסר על פעילות מסחרית בשבתות. גם בשוק של הקניונים ישנם חוקים וכללים ויש לפעול לפיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר