רווח והצלה

הגיע לקיצו המשבר ברשת הכוללים "יששכר באוהלך"

לאחר חודשים ארוכים של משבר כלכלי של ממש ברשת הכוללים "יששכר באוהלך" עד כדי חשש ממשי לסגירת כוללים רבים, בחסדי שמים ואודות להנחייתם וברכתם של גדולי ישראל, הצליח הגר"א ויסבורד לגייס סכומי כסף עצומים ובשעות הקרובות יתבשרו האברכים על צליחת המשבר הקשה • פרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כולל "יששכר באוהליך" ברמת שלמה (צילום: באדיבות המצלם)

רווח והצלה: רשת הכוללים "יששכר באוהליך" נכנסה בחודשים האחרונים לסחרור כלכלי של ממש. עקב המשבר, ריחף מעל רשת הכוללים המחזיקה כאלף וארבע מאות אברכים לומדי תורה איום של סגירת מרבית מהכוללים תוך פיטוריהם של מאות אברכים

הגאון רבי אלחנן ויסבורד העומד בראש רשת "יששכר באוהליך" פנה כדרכו לפני כחודש אל מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן והציג בפניו את המצב הקשה. הוא אף הזכיר שיתכן שיוצר צורך לסגור חלק מהכוללים.

מרן הגראי"ל שטיינמן חכך בדעתו והודיע כי בעיניו אין הפתרון של סגירת כוללים רצוי וחייבים לפעול ככל שניתן בכדי לגייס את הסכומים החסרים, כאשר לדברי העסקנים נוצר חוב של תשלום משכורות על חמישה חודשים לאברכים.

מרן ראש הישיבה ביקש להעביר מסר לכל אברכי רשת הכוללים לאמור: "יש להמשיך וללמוד ובעז"ה יהיו ישועות, ובוודאי שמיעוט תורה לא יועיל כלל לחיזוק התורה".

עוד יעץ מרן ראש הישיבה למסור לאברכים: "להרבות בתפילה ע"י צעירי הצאן, בני האברכים, תינוקות של בית רבן, והתפילות האלו יביאו בעז"ה את הישועה".

המסר הועבר במכתב לאברכי הכוללים, קול התורה מילא את היכלי התורה ובנוסף הגיעו, למרות המצב, לא מעט בקשות של אברכים חדשים להצטרף לרשת "יששכר באוהליך".

במצב הקשה הזה נשלח הגר"א ויסבורד ע"י מרן ראש הישיבה לארה"ב, לערוך מסע נוסף לגיוס כספים להצלת הרשת, כאשר גם מרן הגר"ח קנייבסקי עודד והמריץ בברכה להצלת הכוללים.

התפילות והברכות פעלו את פעולתן, ובנסיעה הזו ראה הגר"א ויסבורד סיעתא דשמיא מיוחדת והצליח לגייס סכומים עצומים הנאמדים במיליוני דולרים מכמה גבירים שהתגייסו להצלת עולם התורה. בעקבות כך הרי שכבר בימים הקרובים יחולקו לאברכי "יששכר באוהליך" המלגות החסרות.

הגר"א ויסבורד עם מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: באדיבות המצלם)

בנוסף לכך נרתם, במהלך פגישות ממושכות, ועד ידידי הכוללים בארה"ב כדי לסייע ולבסס את המשך קיום והתפתחות הכוללים גם בעתיד.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעה זו עושה הרב ויסבורד את דרכו לארץ כאשר האברכים הדואגים יתבשרו בשעות הקרובות על הבשורה המשמחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר