פרסום ראשון

בית הדין לאהרון רמתי: "עליך לעזוב את ירושלים"

בית הדין "הליכות עולם" שדן בעניינו של אהרון רמתי, מנהלה של מדרשת "באר מרים", נגדו הועלו טענות חמורות בשנים האחרונות, הורה לו לעזוב את ירושלים בתוך שלושים יום (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אהרון רמתי (דוד כהן, פלאש 90)

פרשת אהרון רמתי: בית הדין בהוראה למנהלה של מדרשת "באר מרים" אהרון רמתי לעזוב את ירושלים בתוך שלושים יום.

רמתי שעומד בראשות מדרשה חרדית השוכנת ברחוב שאול המלך בשכונת סנהדריה בירושלים סופג בשנים האחרונות ביקורת נוקבת בשל טענות חמורות שהועלו כנגדו. כעת, בית הדין דורש מרמתי לעזוב את ירושלים בתוך שלושים יום.

לפני כחודשיים הוציא בית הדין 'הליכות עולם', בית דין שהקים מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, מכתב החלטה נגד רמתי: "מאחר והגיעו עדויות לביה"ד על כך שהנתבע עובר על פסק ביה"ד מתאריך כ"ג תמוז תשע"ג וממשיך לשמור על קשר עם הבנות, וכן אינו מקיים את ההסכם שנחתם עם המנהלת, ומאחר והוזמן מס' פעמים לביה"ד ולא הגיע באמתלאות שונות".

"ביה"ד אוסר על הנתבע להיות בקשר עם הבנות מכל סוג שהוא, הן במסירת הרצאות, הן בשיחות פרטיות, הן בקשר טלפוני, הן בקשר בכתב מכל סוג שהוא, הן עם הרווקות הן עם הנשואות, וכן לנהל את מדרשיית באר מרים בכל צורה שהיא: הן חינוכית, הן כספית והן במסירת שיעורים והרצאות, ועליו להתנתק באופן כליל באופן סופי ומיידי מהבנות ומהמוסד, ללא שום הוראת היתר", נכתב בהחלטה.

"ביה"ד יראה בחומרה רבה אי ציות לפסק זה, ומתרה בנתבע באזהרה חמורה ואחרונה כי באם יעבור על פסק זה, ינקוט ביה"ד בכל האופנים שייראו לו לנכון", הוסיפו הדיינים.

אך לדברי הדיינים רמתי המשיך להיפגש עם הבנות וכעת הוציא פסק דין נוסף שהגיע לידי "כיכר השבת" בו הם טוענים כי רמתי התעלם מהפסיקה הקודמת והמשיך להיפגש עם הבנות.

בעקבות כך מחליטים הדיינים כי "מאחר ונודע לבית הדין כי נפגשת עם בנות המדרשה בתקופה זו והפרת את צו בית הדין, עליך לעזוב את העיר בתוך שלושים יום".

בית הדין מזהיר את רמתי ומוסיף: "במידה ותופר הוראה זו, בית הדין ישתמש בכל הצעדים העומדים לרשותו, ובתוך זה יתיר למנהלת לפנות לכל גורם שהוא לקיים את ההסכם".

על המכתב חתומים שלושה דיינים - אב בית הדין הגאון רבי ברוך שרגא והדיינים הגאון רבי יצחק כהן רבה של שכונת שמואל הנביא והגאון רבי שמואל פנחסי.

כזכור, לפני כשלוש שנים, מרנן ורבנן גדולי ישראל הגרי"ש אלישיב זצוק"ל והגר"ע יוסף זצוק"ל, ולהבדיל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי ורבים אחרים הוציאו מכתב חסר-תקדים בחריפותו נגד אהרן רמתי - הפוגע בעשרות בנות חרדיות, במסגרת מסוכנת שהוא מפעיל.

"והנה יש הורים רבים שבנותיהן נפלו ברשתו ומבכים את מר גורלם, אשר בנותיהן פותו להיכנס למוסד, הממריד אותן נגד הוריהן ומוריהן", כתבו גדולי ישראל במגתבם, "דעתנו היא שאסור לבנות ישראל הכשרות ללמוד אצלו ולא ללכת למקום הנ"ל או לכל סניף אחר שלו, או בהכוונתו".

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של אהרון רמתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר