מחלוקת ראשונה

סערה בעיריית אלעד: פרוש אישר תקציב מהקרן לידידות

סערה פרצה במועצת עיריית אלעד, כאשר ראש העיריה ישראל פרוש העלה להצבעה תוכנית שממומנת על-ידי "הקרן לידידות", אשר כל גדולי ישראל אסרו כל קשר עמה. מ"מ רה"ע שמואל גרוסברד ביקש להתנגד אל נמנע לאחר שהבין כי הוא עלול לשלם על-כך מחיר. העירייה: גרוסברד הסתיר את המידע (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מועצת עיריית אלעד (צילום ארכיון: דוברות עיריית אלעד)

מתיחות ראשונה בקואליציה? מועצת עיריית אלעד סערה אתמול (רביעי) בעקבות הדיון לאישור התוכנית של משרד החינוך "בתי הספר של החופש הגדול" שלפיה התלמידים ימשיכו ללמוד בבית-הספר במשך שלושה שבועות נוספים, תוכנית הממומנת על ידי הקרן לידידות שגדולי התורה אסרו כל קשר עמה.

ראש העיר, ישראל פרוש, העלה את הנושא לאישור חברי המועצה אולם הופתע כאשר האיש הקרוב אליו, ממלא-מקומו שמואל גרוסברד מסיעת "דגל התורה", מתנגד לתוכנית לאור העובדה שהתקציב מגיע מהקרן לידידות.

ראש העיר רמז בדבריו לגרוסברד כי אם יתנגד להצעה, הוא עלול להסתכן בשלילת סמכויות. לאור זאת, החליט גרוסברד שלא להצביע עם הקואליציה בעד ההצעה אלא להימנע ובכך לא לתת תמיכה בתוכנית המתוקצבת בידי הקרן - נגדה ניהלו גדולי ישראל מלחמת חורמה.

גורם בעירייה סיפר ל"כיכר השבת" על השתלשלות העימות. "שמואל גרוסברד הפתיע את ראש העיר עם מסמך לפיו הקרן לידידות היא זו שממנת את התוכנית של משרד החינוך ולכן אמר שיתנגד להצעה. ראש העיר מצדו הזהיר כי ההתנגדות עלולה לעלות לו במשרתו ובשל כך הבין גרוסברד כי מוטב שלא להתנגד ולכן הוא נמנע".

ראש העיר ישראל פרוש וממלא מקומו שמוליק גרוסברד (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

במכתב שנשלח ממשרד החינוך נכתב כי התוכנית המדוברת נועדה "לקדם מענה חינוכי איכותי לצורכיהם השונים של הלומדים, בין היתר, להקלה בנטל ולעידוד השתלבות ההורים בעבודה. אנו רואים בתוכנית זו נדבך נוסף בפעולות המשרד לצמצום פערים, לטיפוח תרבות פנאי משמעותית ולחיזוק מקומו של המוסד חינוכי כעוגן לקהילה".

"במהלך הפעלת התוכנית יעסקו הלומדים בתכנים ערכיים איכותיים ומבוקרים ויתנסו בטיפוח כישרונות ויכולות בתחומי העשרה", לשון ההודעה.

מעיריית אלעד נמסר בתגובה כי "מדובר בתקציב 'צבוע' עבור מוסדות החינוך הרשמי ונהוג בכל הערים. למיטב ידיעתנו לא מדובר בתקציב של הקרן לידידות.

"ראש העיר תמה בפני הרב גרוסברד שהסתיר את המידע, שלטענתו מצביע על קשר כזה, עד לאחר העלאת הסעיף ולא ביקש לדון עליו לפני ישיבת העירייה למרות שידע עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר