כך מוכר לפיד באלעד דירות ב-600 אלף שקל... / פרשנות

ההצעה של יאיר לפיד להעניק את הטבת המע"מ לחרדים לדירה עד שווי 600 אלף שקל, דומה להצעה שלפיד יעניק דירות ומזון חינם לניצולי שואה שלא עברו את גיל 35... (פרשנות)

שר האוצר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

ההצעה של יאיר לפיד להעניק את הטבת המע"מ לחרדים לדירה עד שווי 600 אלף שקל, דומה להצעה שלפיד יעניק דירות ומזון חינם לניצולי שואה שלא עברו את גיל 35.... שניהם טובים להצהרה בלבד ולא למציאות.

בדיקה מקצועית שערך השבוע משרד השיכון גילה שיש דירות בודדות במחיריםמכאלו בארץ (אגב, גם בתקופת המכרזים בחריש כתבנו מספר פעמים שאין כמעט סיכוי לקנות דירה חדשה מקבלן בפחות מסכום זה), וההצעה של לפיד עושה צחוק מהחוק.

אולם מתברר שלפיד פשוט חי בבועה מנותקת. במהלך ראיון שהעניק אתמול לתחנה הצבאית שאל המרואין את לפיד על אפליית הציבור החרדי בהטבת המע"מ, ולמרבה הפלא, או שלא, ענה לפיד בשיא הטבעיות שבערים החרדיות יש לציבור החרדי דירות במחירים הללו. לפיד גם נקב בשמות הערים: אלעד וביתר עילית.

כל מי שקורא שורות אלו מתפקע מצחוק כששומע את המחירים הללו, אבל זה מראה עד כמה לפיד מנותק מהמציאות וכך הוא מנהל את המערך הפוליטי וזורע חול בעני כולם.

אבל גם בלי לדבר עם מתכווחים מקומיים, לפיד לא צריך לעבוד קשה לדעת את רמת המחירים. מאגר המכרזים הרשמי של מדינת ישראל, שפתוח בפני כל אזרח, מעמיד את לפיד באור מגוחך, גם ללא העובדה שנכון לעכשיו אין קרקעות זמינות לבנייה בערים הללו.

מבדיקה שערכנו במאגר הנתונים של רשות מקרקעי ישראל מתברר, כי המכרז האחרון באלעד התקיים ב – 2010 ומחירי הזכייה לקרקע כולל פיתוח עמדו על ממוצע של 475 אלף שקל ליחידת קרקע. מה שאומר, שהדירה תעלה לא פחות ממיליון. אבל אל תבלבלו את לפיד. דירה באלעד עולה שש מאות אלף שקל, כולל מע"מ.

גם ביתר עלית הגיעו המחירים במכרזים ליחידת קרקע לכ-450 אלף שקל. בשכונת רמת שלמה בירושלים נסגרו מחירי קרקע לפי מחיר של כ-650 אלף שקל מינימום, באחיסמך נסגרו לאחרונה מכרזים לפי כ-400 אלף שקל לקרקע. דירה של 600 אלף במקומות אלו יתכן רק בבניה מקרטון....

לפיד, תן דירות בשש מאות אלף שקל, לא בביתר ואלעד, אלא בחריש ויש לך עד הערב 2,000 נרשמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר