לקראת ל"ג בעומר

תמונת מצב מדאיגה במירון: קטסטרופה בתשתיות

שלושה ימים לפני ל"ג בעומר, יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי, ובמירון עדיין ישנם ליקויים רבים בתשתיות: יש בורות ואין כביש, אבנים וברזלים מפוזרים • צפו בתיעוד מדאיג (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: המייל האדום)

תמונת מצב מדאיגה: שלושה ימים לפני הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון ובאתר נראה כי עדיין ישנם ליקויים רבים בתשתיות.

מבקרים רבים שעלו למקום ביממה האחרונה מתריעים שוב ושוב בפני הממונים על-כך אך אלו דוחים אותם בביטול ומבקשים להרגיע כי עד ליום ההילולא עצמו, התשתיות יתוקנו.

שלמה (שם בדוי), המתגורר במושב מירון יצא הבוקר (חמישי) לסיור באתר ולנגד עיניו גילה מחזה מטריד במיוחד." יתדות יוצאות מהרצפה, בורות, אין כביש, אין מדרכות ואין תאורה" הוא מתאר בשיחה עם "כיכר השבת" את שעיניו ראו.

שלמה מדגיש כי ישנם "כמויות של אבנים, ברזלים ולכלוך המפוזרים בכל מקום". לדבריו, "היום בערב יגיעו אלפי אורחים למירון וזה מה שהם והילדים שלהם יקבלו".

לדברי התושב, "ההפקרות במירון כל שנה נעשית גדולה יותר אבל השנה זו כבר סכנת נפשות ממש. כל שנה נזכרים שבוע לפני ל"ג בעומר להפוך את כל המושב אבל השנה הדבר לא צלח וככל הנראה המושב והקבר יראו כמו שעכשיו המקום נראה".

"להזכירכם, שנה שעברה בעיצומה של ההילולה עלה הביוב על גדותיו וכל מאות אלפי האנשים שבאו למירון נאלצו להריח את הצחנה וללכת בזיגזג כדי לא לדרוך על הזוהמה", הוא מזכיר.

"האם עד שמישהו יפגע המדינה לא תתעשת ותתחיל להשקיע טיפה יותר באתר התיירות מספר 2 של ישראל או אולי בכדי לפתור את הבעיה צריך לבקש מהאפיפיור שיבוא לבקר במירון ואז יעלו מסוקים לאוויר כל הדרכים יחסמו ובתוך מספר ימים הכל יתקתק כמו שעון שוויצרי?," הוא תוהה בזעם.

שלמה מתריע כי אין מי שבאמת מפקח על כל הנעשה באתר וכי איש אשר בעיניו יעשה. "בנוסף ישנה השתלטות של כל מיני עמותות על מקומות במירון. פשוט איש הישר בעיניו יעשה".

מרדכי הלפרין, יו"ר מירון מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מכינים את המקום לסלילת אספלט לכן המקום נראה כמו שהוא נראה. עד הלילה הכול יהיה בסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר