מירון תשע"ד: מדריך ההדלקות

האדמו"ר מסאדיגורה יגיע במסוק, בבויאן לא יצלמו

במוצאי-שבת יינתן האות וחגיגות ל"ג בעומר לשנת תשע"ד יחלו במירון. ישראל כהן מגיש את מדריך ההדלקות המלא: מי ידליק ראשון? איזה אדמו"רים ייעדרו מהחגיגות, ומתי יתקיימו ההדלקות שיחתמו את אירועי יום ההילולא? כל מה שצריך לדעת על ל"ג בעומר במירון (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מתולדות אהרון בהדלקה (דובי קורן)

רבבות בני אדם צפויים להעלות במוצאי שבת למירון, כדי להשתתף בהילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, לשאת תפילה נרגשת,להשתטח על ציונו, לרקוד במערה ולהביט בהדלקת המדורות המסורתיות בידיהם של גדולי הדור.

רבים מהאדמו"רים נהגו שלא לעלות אל ציונו של רשב"י בל"ג בעומר עצמו, מתוך חשש להיתקל בבעיות צניעות האופייניות למקום בגלל הדוחק הרב. את העלייה המסורתית הם מקיימים ימים ספורים לאחר ל"ג בעומר.

אולם יש אדמו"רים שלא מוותרים על העלייה המסורתית לציונו של רבי שמעון דווקא ביום המסוגל - יום ההילולא שלו. האדמו"רים מקרלין, בויאן,תולדות אהרון ותולדות אברהם יצחק, לעלוב רחמסטריווקא, סאדיגורא, טשרנוביל, זוועהיל, סאסוב והמשפיעים הרוחניים הגה"צ רבי מרדכי זילבר מסטוצ'ין והגה"צ רבי צבי מאיר זילברברג עולים עם חסידיהם למירון, להשתתף במעמד המרגש.

לפניכם מדריך המציג את זמני ההדלקות המרכזיות במירון:

ההדלקה המרכזית תתקיים מעט לאחר השעה 23:00 בלילה, על-ידי כ"ק האדמו"ר מבויאן.

בצעד יוצא דופן, ביקש האדמו"ר מחסידיו שלא לתעד את ההדלקה.

עוד קודם לכן, כשעה לאחר צאת השבת, ידליק כ"ק האדמו"ר מקרלין את המדורה בהשתתפות אלפי חסידים במתחם בני עקיבא במעלה ההר.

לפנות בוקר יתקיימו ההדלקות המרכזיות של הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר וכן של קהילת שובו בנים ברסלב. מההדלקה המסורתית של 'שובו בנים' ייעדר הרה"צ רבי אליעזר ברלנד, מנהיגה הרוחני של הקהילה השוהה בדרום אפריקה.

בשעות הלילה ידליק מדורה לכבוד ההילולא גם כ"ק האדמו"ר מזווהיל שיגיעו בראשות מאות מחסידיו למירון, כמו גם הגאון הצדיק רבי מרדכי זילבר שישהה בשבת הקרובה במושב אור הגנוז.

חלקם מהאדמו"רים ומנהיגי הקהילות מקיימים את מנהג ההדלקה דווקא בבוקרו שדל יום ואפילו בשעות אחר הצהריים המאוחרות.

האדמו"ר מרחמסטריווקא צפו להדליק מדורה לכבוד ההילולא בשעות הצהריים, במתחם ההדלקה של חסידות בויאן על גג ציון הרשב"י

באותו מקום בדיוק ידליק כ"ק האדמו"ר מלעלוב שליט"א שיגיע למירון בראשות מאות מחסידיו ויתפלל בציון כשבשעה 16.30 יקיים את מעמד ההדלקה בליווי תזמורת בגג מתחם הציון הקדוש.

שעה לאחר מכן ידליק אף הוא במתחם בויאן, כ"ק האדמו"ר מדארג כאשר לאחר סיום הטקס יגזוז הרבי מדארג את שערותיהם של ילדי חסידו שהגיעו לגיל 3 (טקס ה'חלאקה').

בשעות אחר הצהריים ידליקו מדורות לכבוד יום ההילולא גם כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שביום ל"ג בעומר עורך לנכדו מעמד בר מצווה בבני ברק, ומיד לאחר מכן הוא צפוי לצאת בטיסה במסוק פרטי למירון שם ידליק את המדורה לכבוד יום ההילולא וכן הגה"צ רבי לייבל מינצברג מנהיגה הרוחני של קהילת ה'מתמידים' שיגיע אף הוא בראשות מאות מתלמידיו ויקיים את ההדלקה המסורתית כשלאחר מכן יקיימו החסידים ריקודי שמחה ברחבת המערה במשך שעה ארוכה.

הדלקות מרכזיות מתקיימות גם בשעות הערב החותמות את יום ההילולא בהם משתתפים אלפים ורבבות מכל החוגים והעדות, עמך בית ישראל.

ההדלקה הראשונה תתקיים בשעה 18:00 בערב במתחם חסידות תולדות אברהם יצחק סמוך לגג הציון, לשם יגיע כ"ק האדמו"ר שליט"א בראשות בני קהילתו כאשר לאחר הדלקת המדורה מתקיימים ריקודים סוחפים במשך שעות ארוכות.

ההדלקה המרכזית החותמת ממש את טקסי ההדלקות במירון מתקיימת בראשותו של כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרון הנערכת ברחבת הענק הממוקמת מתחת לקבר (מתחם תולדות אהרון), כאשר לאחר שעה ארוכה של שירת ניגוני התעוררות ושירי רגש - במרכזם ניגוני חב"ד המעוררים את הלב והנשמה - מגיע האדמו"ר ומדליק את המדורה לכבודו של בעל ההילולא. מיד לאחר מכן פורץ הקהל העצום בשירה אדירה כשהרבבות רוקדים לצלילי תזמורת ומקהלת החסידות עד לשעות הקטנות של הלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר