צפו בוידאו

"שמני הישועות" ו"אילנות"; כך פועלת התרמה מקצועית

על "שמן הישועות" שיביא לכם ברכה וישועה שמעתם? לא נורא, גם הקהל באהל במירון לא שמע, ולמתרים המקצוען שנעמד על כסא "לא היה זמן לפרט". אבל בטח תשמחו לשמוע על "האילן שמכיל את סוד בריאת העולם" ו"איך מייצרים אדם בשלמות". צפו בדקות של מכירת סגולות ושמנים להמונים בציון הרשב"י (חרדים)

(צילום: קובי ישעיהו)

תעשיית הסגולות להמונים: המונים עשו את דרכם בתחילת השבוע לציונו של רבי שמעון בר יוחאי בכדי להיוושע מצרותיהם. בדרכם במעלה ההר, עוברים מבקשי הישועה בין דוכני צדקה וחסד, ולצד רמקולים מחרישי אוזניים המכריזים כי התורם סכום כסף כלשהו עבורם - יזכה לישועה וברכה.

בין המתרימים הוותיקים באזור הציון הקדוש, יושבים להם עסקנים חרדים, עטורי זקן ופאות בתוך אוהל ארעי של מוסדות שטפנשט, ומבטיחים לקהל המאמינים ישועות ונחמות בזכות תרומה מכובדת תוך שהם מברכים אותם על ידי גימטריות בשמות האנשים וניסוחים שונים.

בתחילת האירוע, אחד המתרימים אוחז בידו "אילן", תוך שהוא מתחייב כי התורם שירכוש אותו יזכה לברכה וישועה: "המקובל הזה גילה את הסוד הקודש וגילה את האילן הזה, זהו סוד צירופי שמות איך בוראים את העולם ואיך מייצרים אדם בשלמות. רבותי, זהו הסוד של הבריאה. כל מי שיכניס את סוד השלמות של האדם בביתו, יהיה בביתו בוודאי ברכה. שלום, השקט וביטחה, בעזרת השם מזל וברכה בכל מעשי ידיו. יכניס ברכה לביתו. אתם תקבלו את האילן הקדוש הזה".

"בנוסף תקבלו שמן שדלק פה בציון רבי שמעון בר יוחאי והרב בעזרת השם גם יברך אתכם ותראו ברכה וישועה. יש לי המון סיפורים אבל אין לי זמן כעת לפרט". הוסיף המתרים המקצוען.

יעקב סלומון, יו"ר המוסדות, סיפר גם הוא במסגרת ליל ההתרמות על ישועה שהתרחשה בשנה האחרונה: "לפני שנה, הרב הזכיר לי את זה, ישבנו כאן לפני שנה בדיוק והיה כאן יהודי שאמר לרב שיש לו שכן שעושה צרות, אומר לו כבוד הרב מה אתה רוצה שאבקש, היהודי אמר לו אני רוצה שימות. הרב אמר לו, אני לא יכול לקלל. אני לא מקלל כאלה קללות".

"הוא אומר תבחר ברכה אחרת", הפציר בו הרב, 'טוב, שילך מהבניין'. "הוא עשה צרות, בית משפט, כל הצרות שעוברות בין שכן לשכנו - כפל כפליים, 13 שנה צרות", מספר סלומון על שהתרחש בין מבקש הישועה לשכנו.

יו"ר המוסדות ממשיך לשחזר את הסיפור המרכזי עמו פתח את דבריו במטרה לשכנע את האנשים הפוקדים את האוהל לתרום מכספם. "אומר הרב; עד ראש השנה הוא יוצא מהדירה. נפגשנו איתו בחודש תמוז, הוא אומר לרב שהוא לא עזב. אומר לו; אתה לא מאמין למה שאמרתי? אעשה לך משהו אחר. 40 יום אני יושב על הרצפה וביום ה-40 הוא הולך. רשם פתק, מספר הבנאדם, 13 שנה הוא לא דיבר עם הבנאדם הזה, ביום הארבעים י"ז אלול בבוקר, הבנאדם מכר את הדירה וברח מהבניין".

המתרים שפתח את הערב מיהר להבהיר לבל יפקפקו באמינות הסיפור: "רבותי אנחנו יודעים מי זה האיש הזה, הוא יושב פה באזור אבל זה סיפור אמתי, הוא נמצא כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר