הצע"ח: רבנים לא יוכלו לגבות תשלום על עריכת חופות

ועדת הפנים של הכנסת אישרה את הצעת החוק של חברת הכנסת שולי מועלם, על פיה, גם על רבני שכונות ייאסר לקחת תשלום עבור עריכת חופות: "כמו עובדי ציבור" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הצעת חוק חדשה של חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) מציעה לאסור על רבני שכונות, יישובים ורבנים אזוריים לקחת תשלום עבור עריכת חופות בעירם.

כידוע, על זוג הנרשם לנישואין לשלם 700 שקל אגרת נישואין, כאשר סטודנטים, תלמידי ישיבה, חיילים בסדיר, עולים חדשים, משרתי שירות לאומי או נתמכי סעד זכאים להנחה של 40 אחוז באגרה בהצגת תעודה המעידה על מעמדם.

על פי הצעת החוק, שאושרה היום (שני) בועדת הפנים לקריאה ראשונה, בנוסף לרבני הערים, עליהם חל איסור לקבלת תשלום עבור עריכת חופות, גם על רבני שכונות, רבני יישובים ורבנים אזוריים ייאסר לקחת תשלום עבור עריכת חופות כאשר אחד מבני הזוג נרשם לנישואין בעיר בה עובד הרב.

על פי הנוסח המוצע בהצעת החוק, יהיה "איסור מוחלט על רבני עיר לקבל תמורה עבור עריכת חופה וקידושין במסגרת תפקידו, לרבות החזר הוצאות ודמי ביטול זמן מבני זוג שנרשמו לנישואין במועצה דתית או ברשות מקומית שבה הרב עובד, בשל העובדה כי אגרת רישום הנישואין משולמת לרשות בה בני הזוג נרשמים לנישואין ועל כן אין הם צריכים לשלם תשלום נוסף לתשלום זה".

בנוסף, ההצעה קובעת כי "השר לשירותי דת יקבע בתקנות את מספר טקסי הנישואין שהרב חייב לערוך ואת האזור הגיאוגרפי בו הוא מחויב לערוך טקסי נישואין אלו ללא קבלת תמורה. יובהר כי לאחר שייקבעו תקנות אלו, רב שהוא עובד מועצה דתית או רשות מקומית, יוכל לגבות שכר מבני זוג שנרשמו לנישואין במועצה הדתית או הרשות המקומית שבה הרב עובד, אם לא מדובר במסגרת תפקידו, בכפוף לקבלת אישור על עבודה פרטית".

יוזמת הצעת החוק אמרה, כי "רבני ערים הם עובדי ציבור ועל כן הם נדרשים לעמוד בכל אותם כללים המוגדרים בנציבות שירות המדינה".

יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב (הליכוד) אמרה כי "נפעל כדי למנוע מצבים בהם זוגות צעירים, שמתחתנים באמצעות רב העיר, נדרשים לשלם יותר מ-700 שקל עבור אגרת החתונה. גם ככה זוגות צעירים לפני חתונה נדרשים לעמוד בנטל כלכלי לא מבוטל".

רגב ציינה כי הועדה תגדיר בתקנות באופן ברור את גובה הסכום שהרב יוכל לדרוש, כמו גם את מספר החתונות שהרבנים יוכלו לבצע ואת אזורי החתונה. "אני לא נגד הרבנים, אני בעד הזוגות הצעירים".

בשיחה עם "כיכר השבת" ציינה ח"כ רגב כי רבני ערים טענו בפניה כי שכרם נמוך מזה שהיה בעבר וביקשו ממנה לאפשר להם לגבות תשלום עבור עריכת חופות.

לדבריה, היא שוקלת לאפשר גם לרבני הערים לגבות תשלום עבור עריכת החופות, אך הדבר יוגבל למספר מסוים של עריכת חופות בחודש, כאשר גם הם יחויבו לעשות מספר מינימום של עריכת חופות בעירם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר