גרודנא תישאר בבאר יעקב עד סוף זמן קיץ

נשיא ישיבת גרודנא הגיע לסיכום עם הרב אליהו רפול, בעל השטח בו נמצאת הישיבה במועצה המקומית באר יעקב, לפיו המוסד ימשיך לפעול בו עד סוף זמן קיץ (חרדים, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המבנה בבאר יעקב (צילום מסך: google maps)

לאחר משא ומתן, הוחלט היום (שלישי) כי ישיבת גרדונא באר יעקב תישאר עד סוף זמן קיץ במבנה המיתולוגי השוכן ברחוב ז'בוטינסקי במועצה המקומית באר יעקב, זאת לאחר הסכמה אליה הגיע הגאון רבי אליעזר כהנמן, נשיא ישיבת פוניבז' עם הרב אליהו רפול, לו שייך מבנה הישיבה.

ידידיה רפול, בנו של בעל השטח ומי שאמון על המשא ומתן מול ישיבת גרדונא, אישר בשיחה עם "כיכר השבת" את הפרטים "כרגע עד הסוף הזמן הם נשארים. מדובר בהסכמה, אין לנו שום חיכוך מולם, גם לא היה".

רפול הסביר מדוע למרות ההסכם לפיו היה על הישיבה לפנות את המבנה עד לתחילת זמן הלימודים הנוכחי - הדבר לא קרה. "הייתה להם בעיה להתפנות כי היה להם קשה למצוא מקום, אבל הם תמיד אמרו שהם מתפנים בכל מקרה".

הרב רפול נקט בבקשת הפינוי בעקבות כך שישיבת "כנסת שלום" בראשה הוא עומד הייתה צריכה לפנות את המבנים שברשותה. "הישיבה צריכה לעבור והיא תעבור בעזרת השם. הם ביקשו עוד ארכה ומכל מיני סיבות הסכמנו כי זה היה טוב לשני הצדדים, נתנו להם להישאר עוד קצת".

האם ייתכן שתתנו להם אישור להישאר במבנה גם בשנה הבאה?

"שיישארו לשנה הבא? לא נראה. סוכם שנותנים להם עוד מספר חודשים אבל לא דובר על שנה הבא, אלא רק עד סוף זמן קיץ".

לפני מספר שבועות דווח ב"כיכר השבת" כי נשיא גרודנא החליט לא להעבירה למבנה בעיר תל אביב זאת לאחר ביקורת נוקבת שנמתחה כנגד החלטה זו מאת משגיח הישיבה, הגאון הרב דוד מנחם שניידר וחלק מהורי התלמידים. חששם של המתנגדים היה כי התלמידים יצטרכו להתמודד עם פריצות באזור הישיבה, בפרט בחודשי הקיץ.

ראשי הישיבה אמרו כי בכדי שהבחורים לא יכשלו, יהיה עליהם להגביר ולהחמיר את חוקי הישיבה. מלבד בעיות הפריצות, נתגלו בעיות נוספות. אחרי חישוב מספרי, הבינה הנהלת הישיבה כי כל ארוחה יצטרכו התלמידים לאכול בשלוש משמרות, וזאת מאחר שחדר האוכל צר מלהאכיל את כל ארבע מאות תלמידי הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר