ההתנכלות נמשכת?

התוכניות של 'עטרת' הוסרו; קובי כחלון: "אדאג לישיבה"

יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים, קובי כחלון, הודיע כי הוא מסיר מסדר היום של הוועדה את הדיון באישור תוכניות הבנייה של השטח בשכונת הר נוף שנרכש ע"י ישיבת "עטרת ישראל" • גורמים חרדיים: "הכל תקוע, אין מוצא מהסבך הזה" • קובי כחלון: "מכיר ומוקיר את הישיבה, אני אדאג להם" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי (צילום ארכיון: שוקי לרר)

ההתנכלות נמשכת? גורמים חרדיים זועמים על-כך שבהוראת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הוסרו תוכניות הבנייה של ישיבת "עטרת ישראל" בשטח בשכונת הר נוף מסדר היום של הוועדה המקומית לתכנון ובניה, כאשר מנגד טוענים בסביבת ראש העיר כי המטרה היא להגיע להבנות.

ממלא מקום ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, קובי כחלון, הודיע אמש (שלישי) כי הוא מסיר מסדר היום של הוועדה לתכנון ובניה שתתכנס היום (רביעי) את הדיון באישור תוכניות הבנייה והפיתוח של השטח בשכונת הר נוף בירושלים אותו רכשו בהנהלת ישיבת "עטרת ישראל" בכדי להקים שם את מבנה הקבע של הישיבה.

גורמים חרדיים המעורים במערכת העירונית מביעים זעם על עובדה זו וטוענים כי בניגוד להסברים המרגיעים ששיגרו בסביבתו של ראש העיר ניר ברקת הרי שכעת מתברר כי ההתנכלות המכוונת נמשכת כמתוכנן וכי האישורים לא יינתנו בקרוב זאת למרות ההבטחות שהעניין ייפתר.

"מנסים להרגיע אותנו שהכל יאושר אבל מבדיקה שערכנו עולה כי הכל תקוע ולא נראה שיש מוצא מהסבך הזה וכי עדיין אין בדעתו של ברקת להתערב בכדי לסלול את הדרך לאישורים המיוחלים", אומרים הגורמים.

לדבריהם, "אם היה רצון אמיתי לפתור את העניין ניתן היה לצלוח את המוקשים ולאשר את התוכניות כבר היום למרות כל הקשיים, אולם כנראה יש למישהו שם למעלה אינטרסים כאלו ואחרים לדפוק את הישיבה".

מבדיקת "כיכר השבת" של המסמכים שהוצגו בפני הוועדה עולה כי אכן מלכתחילה הכיוון היה חיובי וניכר היה שהכוונה לאשר את התוכנית אולם לפתע ללא סיבה ממשית השתנה הכיוון והכל נתקע.

יצוין כי בין המתנגדים נמצאים ארגוני טבע ושמירה על הסביבה הטוענים שהבנייה תיפגע בריאה הירוקה הקיימת בשכונה ותהרוס את הצומח באזור מה שיהווה פגיעה בסביבה כמו גם בתושבי השכונה.

בנוסף, מתפללי בית כנסת דתי לאומי הנמצא בסמוך מגלים התנגדות חריפה וטוענים כי הקמת הישיבה תפגע באיזון הדק השורר בין האוכלוסיות והמגזרים השונים בשכונה. כמו כן מתנגדים חלק מהתושבים באזור לבנייה בשל הרעש וההמולה שישררו במקום כאשר הישיבה תוקם בשטח המדובר.

"כך או כך, העובדה המצערת הינה", אומרים העסקנים, "שאישור התוכניות ירד מסדר היום של הוועדה וככל הנראה זה לא יקרה בקרוב כשהישיבה תאלץ להמשיך ולשלם הון עתק על שכירויות והוצאות אחרות".

קובי כחלון (צילום: ארכיון כיכר השבת)

מנגד, יצוין כי בשיחה עם גורמים פוליטיים חרדיים בעירייה הם טוענים שהמהלך של הורדת אישור התוכניות מסדר היום של הוועדה בוצע בהסכמה מול נציגי יהדות התורה יוסי דייטש וישראל קלרמן זאת על מנת ולמצות את ההליכים מול מחלקת התכנון בניסיון לשנות את ההמלצה לאישור התוכנית.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר קובי כחלון דברים דומים ולטענתו הורדת אישור התוכנית מסדר היום של הוועדה נעשתה בהסכמה מלאה מול נציגי הציבור החרדי זאת בכדי לבצע תאום ולמנוע מחלוקות אפשריות.

"אני מכיר את ישיבת עטרת ישראל במשך שנים רבות ומוקיר את ראשיה ומנהליה ומעוניין לדאוג להם", מבהיר כחלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר