הרב יעקב גאגולאשווילי סופד למנהיג העדה הגיאורגית: "חולל מהפך"

הרב יעקב גאגולאשווילי, רב בעיר אשדוד, סופד לרב משה מיכאלשוילי זצוק"ל, מנהיגה של העדה הגיאורגית בישראל. "התחולל מהפך של ממש בעדה בכהונתו" סיפר ל"כיכר" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב יעקב גאגולאשווילי (צילום: באדיבות המצלם)

ימים ספורים אחרי פטירתו של הרב חכם משה מיכאלשוילי זצ"ל, סופד לו הרב יעקב גאגולאשווילי, רב בעיר אשדוד.

הבוקר (שני) בשיחה עם "כיכר השבת" סופד הרב גאגולאשווילי לרב מיכאלשווילי: "הוא היה אדם משכמו ומעלה. מן השמיים זיכו לו. הוא היה רב העדה בשלוש שנים האחרונות ובזמן הנהגתו התחולל מהפך של ממש ביהדות גרוזיה, יחד עם הרבנים המלווים אותו. אין אצלנו פלגים של ליטאים וחב"ד. אני באתי מרקע ליטאי והוא בא מרקע חב"די, ביקרנו זה אצל זה, הלכנו יד ביד והצלחנו לחולל מהפכה".

"בעיקרון, מבחינת העבודה שנעשתה, וממשיכה להיעשות. יהדות גרוזיה אינה של אדם אחד ולא תלויה רק בו. זו עשייה שלמה, יש צוות רבנים שהם אלו שמובילים את העדה בנושאים התורניים. כך שפטירתו של אדם לא משנה את הלך הדברים, הכל ייעשה".

הרב גאגולאשווילי לצד הגרב"ד פוברסקי. מזוהה עם הפלג הליטאי בעדה (צילום: באדיבות המצלם)

כיום, ישנם יותר מחמש מאות אברכים יוצאי יהדות גרוזיה הלומדים בארץ, מתוכם כשלוש מאות וחמישים שלמדו עם עלייתם לארץ במיטב הישיבות הליטאיות דוגמת ישיבת פוניבז', אורחות תורה, קול תורה וישיבת קול יעקב.

הפריחה והשגשוג בעולם התורה של יהדות גרוזיה התבססו על תרומות מכובדות מעשירי הקהילה: "יהדות גרוזיה בשנים האחרונות התחזקה עוד יותר מבחינת העשייה הרוחנית שלה, במיוחד לאחר שמיכו מירילשווילי ובנו יצחק, נרתמו והתחילו להרים את הקרן התורה והחלו לעזור כספית. התחילו להיות שינויים גדולים, התחלנו לפתוח תלמודי תורה וכוללים".

הרב שנפטר, הוא בנו של חכם שבתי וציפורה מיכאלשוילי, נולד בעיר קולאשי שבמחוז אימרתי במערב גאורגיה ונמנה בין ראשוני יהודי גרוזיה שעלו ארצה, עם תום מלחמת ששת הימים. לאחר עלייתו לארץ התגורר בכפר חב"ד ושנים לאחר מכן היה לשליח חב"ד בקריית מלאכי ולמחנך רוחני לילדי העדה שלמדו בתלמודי תורה בערי הדרום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר