האדמור מנובומינסק:

"האיום הרפורמי חלף, היום הסכנה היא בזרם האורתודוקסי הליברלי"

הרבי מנובומינסק, חבר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב, תקף במסגרת דינר של התנועה בו נכחו בכירים רבניים ופוליטיים את הנהגת הזרם האורתודוקסי - הליברלי • על התנועה הרפורמית אמר: "הפכו לאדישים, אין להם עתיד" • הזהיר מפני "אפיקורסים העוטים על עצמם מעטפת אורתודוקסית". צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר בנאומו (צילום: אגודת ישראל באמריקה)

מתקפה חריפה נגד המודרניים: גדולי הרבנים וראשי ישיבות, חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה, לצד אלפי נדיבים, התאספו אמש (שלישי) בדינר היוקרתי של אגודת ישראל באמריקה שהתקיים במלון הילטון במידטאון ניו יורק.

את הנאום המרכזי נשא האדמו"ר מנובומינסק, חבר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב, המכהן כאחד מראשי התנועה, שגינה את הזרמים הלא אורתודוקסיים ביהדות והשתמש בשפה קשה במיוחד בכדי לגנות את הזרם האורתודוקס הליברלי (אופן אורתודוקוס) בראשותו של הרב אבי וייס וישיבת "חובבי התורה" בריברדייל שברובע ברונקס שבניו יורק. האדמו"ר הביע את כאבו מכך שהזרם מבקש "לדחוף" נשים לעמדות הנהגה ורבנות.

האדמו"ר אף מתח ביקורת על הרבנות הראשית לישראל, על כך שאינה מתמודדת בנחרצות מספיקה מול התופעה הכואבת.

לדברי הרבי, האיום שהציבו התנועות הקונסרבטיביות והרפורמיות על היהדות החרדית במידה רבה עבר וחלף. "הם הפכו לאדישים, והם כבר נפלו לתוך הבור של נישואי תערובת והתבוללות", הוא אמר. "אין להם עתיד, כמעט שאין להם בהווה". מאידך, הזהיר הרבי מפני הסכנה שמציבה האורתודוקסיה הפתוחה, "הספוגה באפיקורסות וכפירה" וקרא למנהיגי הזרם המודרן אורתודוקסי לקום ולדחות "סוטים החדשים אלה, העוטים על עצמם מעטפת של אורתודוקסיה".

בהמשך נאם גם ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלזיו, ושיבח את תנועת אגודת ישראל, שכמה מעסקניה היו תומכים מרכזיים בקמפיין שלו לראשות העיר ראש העיר, הוא גינה תקריות אנטישמיות ברחבי ניו יורק שהתרבו בעת האחרונה, והבטיח שעריית ניו יורק והמשטרה ישתמשו בחומרת הדין נגד אלו שמזלזלים ביהודים. בסוף הנאום הוא ציטט את דברי רבי נחמן מברסלב "באם אתה לא מחכה שמחר יהיה יותר טוב ממה שהיה היום, למה אתה צריך את מחר? וזו מטרת אגודת ישראל במאה האחרונה" סיים דה בלזיו.

צילום: אגודת ישראל באמריקה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר