הניו יורק טיימס מאשים: דה בלאזיו שתק לדברי האדמו"ר

דברי האדמו"ר מנובומינסק נגד הרפורמים: בניו יורק טיימס, העיתון החשוב בעולם, תקפו את ראש עיריית ניו יורק שנכח באירוע ושתק לדברי האדמו"ר: "ציפינו למנהיגות ותעוזה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ביל דה בלאזיו (צילום: shutterstock)

סערה בניו יורק: ביום שלישי בערב נערכה הוועידה ה-92 של תנועת אגודת ישראל באמריקה במלון הילטון מיידטאון ניו יורק, בה השתתפה אצולת היהדות החרדית שבארה"ב בראשות גדולי הדור.

את הנאום המרכזי נשא האדמו"ר מנובומינסק - מראשי התנועה וחבר מועצת גדולי התורה, שבחר לתקוף במילים קשות את היהודים הרפורמיים והקונסרבטיבים כמו גם את התנועה החדשה של האורתודוקסים הליברלים (אופן-אורתודוקס) התומכים במינוי נשים לרבניות וכדומה. האדמו"ר הרב יעקב פרלוס התבטא ואמר על הרפורמים כי הם "הורסים את היהדות" וכי "נפלו לתהום עמוקה מחמת שמתירים נישואי תערובת והתבוללות".

לאחריו, נשא דברים ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו שהתעלם מדברי הרבי ובחר להתמקד בנאומו במאבק באנטישמיות כשהוא חולק שבחים לראשי ומנהיגי תנועת אגודת ישראל.

הבוקר, בוחר העיתון החשוב בעולם "הניו יורק טיימס" לתקוף בחריפות רבה את ראש עיריית ניו יורק, בטענה כי שתק על דבריו הקשים של האדמו"ר הנוגעים למרבית היהודים בארה"ב שהינם חברים בתנועות הללו.

צפו בנאום האדמו"ר בחולל סערה:

הפרשן מייקל פאוול, משתמש במילים קשות כנגד דה בלאזיו וכותב: "רוב היהודים בניו יורק שתומכים בו הם כלל לא אורתודוקסים ותומכים בנישואי תערובת כמו שראש העיר עצמו התגאה במהלך הקמפיין, ופתאום בערב הזה הוא בחר לשתוק ולא להגיב על דברי הרבי, ועוד החמיא לנציגי הקהילה החרדית".

"אנחנו ציפינו", כתב פאוול, "שראש העירייה יגלה מעט יותר מנהיגות ותעוזה ויגיב בחזרה לדברי האדמו"ר במקום לשתוק ולהחמיא". העיתון אף מציין כי ראש העיר מעניק לציבור החרדי יחס מיוחד שלא כהוגן ומזכיר את העובדה שראשי אגודת ישראל ממליצים לקהל שלהם שלא להתלונן בפני רשויות החוק על מקרים של התעללות במשפחה זאת בכדי שלא לעבור על איסורי לשון הרע ורכילות - בניגוד לעמדה הרשמית של הרשויות".

בנוסף, מזכיר העיתון את התחמקותו של דה בלאזיו מלעסוק בסוגיית ה"מציצה בפה" במצוות ברית המילה, כאשר אגודת ישראל והיהודים האורתודוקסים סבורים כי אין לוותר על כך ואילו עמדת החוק הינה שהדבר אסור ללא הסכמה בכתב של הורי התינוק. "במקום לומר רק דברי חנופה ושבח לעסקנים היה על דה בלאזיו לגלות אחריות ציבורית ולהסתייג בפומבי מדברי האדמו"ר", מסתכם המאמר בעיתון החשוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר