המופת של הגרי"ש אלישיב התקיים אצל הגר"ח קנייבסקי

נער שנפצע קשה בתאונה זכה למופת מיוחד ממרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שכתב את שמו על תפילין של ראש והבטיח שיבריא. בימים אלו המופת נחשף אצל הגר"ח קנייבסקי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי אצל חמיו מרן הגרי"ש אלישיב (ארכיון "כיכר השבת")

כמעט שנתיים חלפו מאז הסתלקותו של רבן של ישראל מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל ובקהילות תפוצות ישראל ממשיכים לעבור מפה לאוזן עובדות והנהגות נעלות כמו גם "מופתים" של ממש המוכיחים את כוחה של דעת תורה גם בעולמות עליונים וכי המימרה "צדיק גוזר והקב"ה מקיים", נכונה גם בימינו אנו.

ביום חמישי האחרון הגיעה משפחת אברך בן תורה אל מעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, בכדי לזכות לקבל את ברכת מרן הגר"ח בעת הנחת התפילין בפעם הראשונה לבנם שהגיע לעול המצוות.

לכאורה זה הוא מעמד אמנם משמח אך שיגרתי המתרחש מידי יום ביומו בביתו של הגר"ח אלא שהפעם התברר לנוכחים במניין התפילה כי הסיפור מאחורי הנחת התפילין של הנער הנרגש הינו עוצמתי ומטלטל.

לפני מספר שנים עברה משפחתו של נער בר המצווה תאונת דרכים קשה ביותר כאשר חלק מבני המשפחה נפצעו באורח קל אולם הנער עצמו נפצע באורח קשה ולדברי הרופאים שחששו לחייו נגרם לו נזק מוחי בלתי הפיך.

בצר להם פנו בני משפחתו אל גדולי ישראל בכדי לבקש מהם שיתפללו בעבורו ויברכו אותו בבריאות שלימה.

אחד המקורבים למרן הגרי"ש זצ"ל המקורב למשפחה הזכיר את הילד לברכה בפני מרן הגרי"ש, שהורה לו לקחת תפילין של ראש מביתו ולייחד עבור בר המצוה של הנער, בנוסף, הורה לו הגרי"ש לרשום את שמו של הנער ושם אמו מתחת לתפילין.

מרן הגרי"ש סיפר שרק פעמיים במהלך שנות חייו עשה את הסגולה הזאת בכדי להציל נפש מישראל וביקש שלא לספר זאת כל זמן שהוא חי.

לאחר שעשה כהוראת הגרי"ש, הביא המקורב למשפחה, ששהו במחלקת טיפול נמרץ בו אושפז הנער, את התפילין, כאשר הם שומרים את הסיפור לעצמם תוך שהם משתפים בו רק את מרן הגר"ח קנייבסקי והגר"י אדלשטיין.

נער בר המצווה עם אביו אצל מרן הגר"ח (צילום: באדיבות המצלם)

אחרי שמרן הגרי"ש נפטר, באו בני המשפחה יחד עם הנער בשבעה, וסיפרו לאבלים את דבר המעשה הפלאי.

השנים חלפו ואכן הילד החלים לפליאת רופאיו ההמומים וכאמור, ביום חמישי האחרון הגיעו לסגור מעגל ולהניח תפילין בביתו של חתנו של מרן פוסק הדור זצ"ל הלוא הוא מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כאשר אבי הילד הניח לבנו את התפילין והגר"ח האציל מברכותיו.

כשסיפרו ההורים למרן הגר"ח את המופת המיוחד השיב להם כי "זהו מאמר מדרש מפורש הכותב: 'לא נברא הראש אלא לתפילין', הרי שרואים שכל חשיבותו של הראש הינו לצורך זה וודאי שזו הסגולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות