פגיעה ברגשות

משרד הבריאות: יש להסיר שלטי צניעות בקופות חולים

משרד הבריאות הורה לקופות החולים להסיר באופן מידי את כל שלטי הצניעות ובהם דרישה להגיע אל קופות החולים בלבוש הולם. במכתב שכותרתו "דרישות צניעות במרפאות קופות החולים" נכתב כי "על קופת החולים להסיר כל שילוט שיש בו קריאה /הכוונה / דרישה ללבוש "צנוע" בסניפי הקופה". פרסום ראשון (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שלט צניעות בירושלים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

משרד הבריאות נגד רגשות שומרי המצוות: משרד הבריאות הורה לקופות החולים להסיר באופן מידי את כל שלטי הצניעות ובהם דרישה להגיע אל קופות החולים בלבוש הולם, בריכוזי אוכלוסייה חרדים בהם רוב באי המקום נמנים על האוכלוסייה החרדית, כך נודע ל"כיכר השבת".

במכתב שכותרתו "דרישות צניעות במרפאות קופות החולים", אותו שיגרה רויטל טופר - חבר טוב, סמנכ"ל לפיקוח על קופות חולים ושירותי בריאות נוספים, אל קופות החולים ותוכנו מתפרסם זה עתה, נכתב כי "במסגרת דיון שהתקיים אצל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ) עלתה סוגיית דרישות הצניעות (בדגש ללבוש "הולם") בסניפי הקופה".

בישיבה זו, כך על פי המכתב שנשלח באמצע חודש מאי, הוחלט כי "על קופת החולים להסיר כל שילוט שיש בו קריאה /הכוונה / דרישה ללבוש "צנוע" בסניפי הקופה, ובכלל זה עליה להדריך את צוות העובדים כי אין להציב דרישה כזאת או להעיר למבקרים/ות על לבושם".

המכתב נשלח אל פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, עו"ד נתן סמוך, משנה ליועמ"ש, משרד הבריאות ועו"ד עדי ליברוס, משרד המשפטים.

המכתב מגיע לאחר שבמשרד הבריאות התקבלה תלונה על כך שבמרכז הרפואי צאנז, בית החולים לניאדו, התנוסס שלט בפתח המבנה בו נכתב "לציבור המבקרים. בית החולים הינו מוסד דתי, הציבור מתבקש להקפיד על לבוש צנוע הכולל לבוש עם שרוולים, ללא מחשופים וללא מכנסיים קצרות".

"אין להיכנס לבית החולים בלבוש לא צנוע. תודתינו נתונה לכם על היענותכם לבקשתנו. הנהלת בית החולים", נכתב בסיום השלט.

בעקבות כך ערכו בדיקה במשרד הבריאות שבסיומה גילו הבודקים כי שלט זה אינו היחיד. בקופות חולים בריכוזים החרדים הפך השלט לשכיח. משכך, הוחלט לקיים דיון אצל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כאשר בסיומו של הדיון הוחלט לאסור הצבת שלטי צניעות.

שלט הצניעות בלניאדו. (צילום: מרב ליבנה דיל)

בעמותת "ישראל חופשית" לחופש דת והפרדת דת ומדינה, התגאו בכך שההחלטה המדוברת הינה פרי מאבקם בחודשים האחרונים. בדף הפייסבוק של העמותה נכתב: "במהלך השנים האחרונות עסקנו רבות בנושא זה - שעלה מחדש לסדר היום הציבורי בכל פעם ששלחתם/ן לנו תמונות המתעדות את התופעה ברחבי הארץ".

הגולשים החילונים התבקשו לגלות ערנות ולדווח על הצבת שלטי צניעות נוספים: "המשיכו לשלוח לנו תיעוד של כפייה דתית - כשאנחנו פועלים יחד - אנחנו מוכיחים כל פעם מחדש - אפשר לשנות".

המכתב למנכ"לי קופות החולים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר