בשל פיטורין: עשרות שוחטים ב'זוגלובק' מאיימים בשביתה

ועד העובדים במפעל "זוגלובק" ביישוב שלומי המאגד בתוכו שוחטים, הודיע על סכסוך עבודה בעקבות פיטורי שוחטים למרות צו מניעה שהתקבל מבד"צ 'קהילות חניכי הישיבות' (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

ועד העובדים במפעל "זוגלובק" ביישוב שלומי המאגד בתוכו שוחטים, הודיע על סכסוך עבודה בעקבות טענות שמשכורת השוחטים הינה הנמוכה מבין שאר המשחטות המקבילות בארץ.

לטענתם, מאז החלו העובדים להתאגד, הנהלת המפעל מתייחסת אליהם באופן בלתי ראוי. כך למשל, לפני פחות משבוע הופתעו העובדים לקבל מכתב פיטורים שייכנס לתוקפו בעוד חודש ימים, כל זאת ללא שימוע או התראה כמקובל.

בנוסף, במוצאי שבת קיבלו ארבעת מובילי ההתארגנות הודעה האוסרת עליהם להתייצב לעבודה. למרות זאת, ביום ראשון הגיעו שניים ממובילי ההתארגנות למקום העבודה בכדי לקיים אסיפת עובדים, כניסתם נמנעה על ידי מאבטחי המפעל.

לאחר התערבות ועד העובדים, החליטו בהנהלת המפעל להחזירם לעבודה. אך מנכ"ל החברה, עקיבא ברנט, שיגר מכתב לעובדים בו הוא מודיע כי "החל מיום ג' י"ב בסיוון מסתיימת התקשרותו עם זוגלובק כמפעיל קו שחיטה", נציגי השוחטים והמשגיחים של החברה, שמחה מוזסון, חיים לוי וציון גבאי, טוענים כי פוטרו שלא כדין. כאות הזדהות עם המאבק קיימו שאר העובדים שביתה".

אתמול (שלישי) הגיעו העובדים כשבאמתחתם צו מניעה מבית דין צדק "קהילות חניכי הישיבות" בראשות הרב יצחק אוברלנדר בו הוא מתריע בפני הנהלת המפעל לבל יפטרו עובדים. "אשר על כן, מורה ביה"ד בזאת כי נאסר על כל הנ"ל לפטרם ו/או לעשות כל שינוי בהסדר עבודתם ובזכויות עבודתם במקום ו/או להביא עובדים אחרים תחתם. כמו"כ ביה"ד מורה בזאת כי נאסר בזאת על כל מאן דהוא להסיג את גבול מבקשי צו המניעה ושלא להיכנס תחתם לעבוד במקום הנ"ל".

בסיום המכתב, חברי בית-הדין מזהירים כי "באם צו זה יופר - יורה ביה"ד למבקשים לממש את זכויותיהם בכל מקום שהוא. מבקשי צו המניעה חתמו על שטר בוררות בבית הדין".

איתמר פרחי, המלווה את ההתאגדות מטעם כוח לעובדים אמר: "הנהלת זוגלובק ממשיכה לרמוס ברגל גסה את החוק ואף לזלזל בכבודו של בית דין צדק". יפרח הוסיף: "מערך מנהלי זוגלובק המונעים, כחומת מגן את כניסת העובדים שכל חטאם הוא רצונם להתאגד, לא מותירה ספק לאחריות הישירה של זוגלובק לפגיעה בעובדים".

שמחה מוזסון, אחד משני מובילי ההתארגנות המפוטרים, מסר בתגובה: "כ-25 משפחות לוטות עתה בערפל. לעובדים הובטח כי אם ימנעו מהשתתפות בשביתת ההזדהות ימשיכו לעבוד, אך למשך שבוע וחצי בלבד- ומה אז? ערב חג השבועות והקבלן וזוגלובק מסרבים לקחת אחריות ומפטרים עובדים רק משום שעמדו על זכויותיהם. החוק ואיגוד השוחטים מאחורינו ובעזרת השם נמשיך להיאבק".

תגובת חברת 'זוגלובק': "חברת 'זוגלובק' איננה מעסיקה שוחטים באופן ישיר בקו השחיטה בכשרות הרבנות הראשית לישראל, אלא רק דרך חברת כח אדם של 'אגודת השוחטים - נזר הכשרות'.

"זוגלובק איננה מתערבת ואיננה צד לכל תנאי העסקתם של אותם שוחטים ולאופן בה הם בוחרים להתאגד. מאותה סיבה זוגלובק איננה מוסמכת לפטר אותם"/

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר