הצצה למוסדות התורה של שובה ישראל: "יש קשר עמוק בין האדמו"ר והתלמידים"

כ-20 ישיבות וכוללים מפעילה קהילת "שובה ישראל" בארץ ובחו"ל בניצוחו של הרב יאשיהו פינטו. לרגל חג מתן תורה, ביקשנו לשמוע על סדרי הלימוד בישיבות, וגם על הסערה האחרונה (חרדים)

"אדמו"ר צעיר שמנצח על הכל", הרב יאשיהו פינטו (צילום ארכיון: שובה ישראל)

לקהילת "שובה ישראל" קרוב ל-20 ישיבות וכוללים הממוקמים בין היתר באשדוד, אשקלון, תל אביב, קרית מלאכי ולוד, ואף מעבר לים במנהטן, ברוקלין, מיאמי ולוס אנג'לס. המהפכה שחולל האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בארץ וברחבי תבל מעוררת התפעלות. כך גם סדר לימוד הזוהר היומי אותו הנהיג והפך מנת חלקם של רבים.

"המוטו של ישיבות שובה ישראל הם כפי שמם" אומר הרב שמואל אוחנה מראשי ישיבת שובה ישראל באשדוד. "המטרה של האדמו"ר היא לקרב את עם ישראל לתורה ולקב"ה. שובה ישראל עד השם אלוקיך".

הייחודיות של ישיבות שובה ישראל היא לקהל היעד שלה. כולם מצויים שם. לצד בני תורה עבדקנים תמצאו שם אף כאלה שעד לפני ימים ספורים היו רחוקים מן התורה עד מאד. "המוטו של האדמו"ר הוא לקרב כל אחד ואחד מעם ישראל לתורה ולקב"ה, ולכן בישיבות של שובה ישראל אין מבחני קבלה ורף מסוים. כולם מתקבלים".

עם זאת, מספר הרב אוחנה כי "רבני הישיבות עמלים להתאים לכל תלמיד ותלמיד את השיעורים והסדרים המתאימים לו על פי הרמה הלימודית".

שאיפתו הגדולה ביותר של הרב פינטו, היא להנגיש את התורה להמון העם. "בדרכו הייחודית של האדמו"ר ובשיעוריו עם האוצר העשיר והמגוון העצום של הנושאים שעליהם הוא מדבר הוא מצליח לגעת בכל נימי הנפש של כל יהודי באשר הוא. להפליא הדבר שגם הרחוקים ביותר מרגישים שדבריו מדברים אליהם באופן אישי" אומר הרב אוחנה ומוסיף "כך מצליח כל עם ישראל לכל גווניו להתקרב להקב"ה. הופכים להיות אנשים שמכירים את התורה, נהנים מאורה ואוהבים את כל ערכיה וכך מתקרבים לבוראם".

לב הפעילות של האדמו"ר הן ישיבות "שובה ישראל", מעידים ראשי הישיבה "תמיד האדמו"ר מדבר על הישיבה. זה עיקר הלב של המוסדות. כוונתו היא כמובן לכל מי שמשתייך לישיבה ומוסר נפשו עליה. זה מורכב מאלפיים בחורים ואברכים שמוסרים נפשם על התורה הקדושה. ומהחסידים שנותנים מאונם והונם למען עמל התורה האדיר שקיים בישיבות הקדושות של שובה ישראל".

למרות הרב גוניות, סדרי הישיבה הינם כבישיבה רגילה. את היום פותחים בלימוד היומי בספר חזון יאשיהו אותו חיבר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, לימוד גמרא בעיון בבוקר, ובקיאות אחר הצהריים, לימוד הלכה חצי שעה ביום ומוסר חצי שעה ביום. בליל שישי ישנו משמר בישיבה, וביום שישי בבוקר קיים כולל יום שישי לאברכים. כמו כן, התלמידים שומעים שיעורים בהלכה ובקבלה מפיו של ראש הישיבה הרב שלמה אוריאל פינטו.

הרב אוחנה, ארכיון

"הרעיון המרכזי הוא שהלומד יגיע לסיפוק לאחר שיבין את הסוגיה בצורה ברורה ולא שיוותר עם תחושה של שאלות וקושיות בסיום הלימוד. הנחלת הלימוד נעשית במספר שלבים. בשלב ראשון לומד בן הישיבה את הסוגיה ללא רש"י, כאשר הוא רושם לעצמו כל שאלה שמנקרת במוחו תוך כדי הלימוד. לאחר שרשם את השאלות שעלו במוחו בלימוד, הוא ניגש לחפש את התשובות לשאלות באמצעות רש"י, תוס' ראשונים ואחרונים. לאחר שמצא את תשובות הוא מבצעאיסוף מסקנות לסוגיה עם טעמיהם ובכתב ובכל יום ראשון בשבוע הוא מגיש את השאלות התשובות והמסקנות של הסוגיה שנלמדה בשבוע שעבר לרבנים לבדיקתם. מי שהיה חרוץ ביותר וסיים את הלימוד כבר באמצע השבוע זוכה לעידוד הרבנים ללמוד את ההלכות הנוגעות לסוגיה ובכך להתקדם עוד יותר".

"השיטה הוכיחה את עצמה" אומר הרב שמואל אוחנה "ולכן ההתמדה והיגיעה היא מופלאה". הרב אוחנה מוסיף "בצל המצב הכלכלי הקשה שמצויים בו היום בני התורה ואברכי הכוללים היה ניתן לחשוב שהדבר ישפיע, אבל פלא פלאות, אנשים יושבים ולומדים בתענוג גדול כאילו אין שום קושי בחוץ".

בנוסף לישיבה והכוללים בשובה ישראל, ישנו אף כולל הלכה המיועד לבני תורה בעלי השגות תורניות גבוהות ובמסגרתו הם מתעלים בתורה והלכותיה.

האם יש קשר אישי בין האדמו"ר לבין התלמידים?

"הקשר בין האדמו"ר לאברכים והתלמידים הוא העמוק ביותר שקיים. האדמו"ר יודע ומרגיש כל אחד ואחד מבני ישיבותיו. והתלמידים עצמם קשורים אליו בכל נימי נפשם. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת בתקופה האחרונה בתפילות הרבות ששפכו התלמידים בהשתפכות הנפש עבור האדמו"ר. בנוסף ישנן קבלות קהל המיועדות אך ורק לתלמידים ובמהלכם מקבל כל תלמיד יחס והתעניינות אישיים".

מה היו התחושות בישיבה בתקופה האחרונה שהייתה סוערת?

"התחושה היא שיש מלחמה של הסיטרא אחרא בתורה בלומדיה וברבניה. כאשר ראו עד כמה נלחמים באדמו"ר שהוא אחד ממפיצי התורה הגדולים בעם ישראל ואחד מעמודי וסמלי התורה, מבינים שזה משהו שמימי. עם המהפכה שהאדמו"ר עשה בעם ישראל הוא הפך את הקערה על פיה. רבבות חילונים זכו ששם שמים יהיה שגור בפיהם תודות לרב ולשליחיו ולמזכי הרבים ששלח לכל מקום. ולכן אנחנו לא מודאגים כי יודעים שבסוף התורה מנצחת. התחושות היו שנעשה לרב עוול משווע ביותר ושיש כאן מלחמה אדירה בענק שכל כולו טוב, חסד ונתינה ועושים בו שימוש לרעה, ולכן כולם שפכו תפילות ועשו הכול למענו".

"בשבוע שעבר כאשר הגיע האדמו"ר למסור את השיעור בהיכל הישיבה, התחושה הייתה עילאית. התלמידים באו בהמוניהם וההתלהבות הייתה גדולה. תראו היום כמה יהדות וקדושה באשדוד ובאשקלון. מי עשה את כל אלה? אדמו"ר צעיר שעומד מאחורי מוסדות החינוך בערים הללו ונלחם את מלחמות השם. ראית בשבת באשקלון, מאות צעירים חסידים של הרב, יוצאים מבתי המדרשיות ומשרים אווירה של שבת. מי שנכנס לכוללים במיאמי ובלוס אנג׳לס רואה כמה כוח של קדושה מפיצים אותם עמלי תורה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר