חסד: "אוהל הישועות" לרבבות העולים לכותל המערבי

עשרות אלפי המתפללים שיעשו בליל החג, את דרכם לכותל המערבי, יזכו ליהנות באמצע הדרך, ברחוב שמואל הנביא מ"אוהל הישועות", ובו שתיה חמה וקרה וכיבוד קל (חרדים, בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אוהל הישועות, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

חג השבועות: עשרות אלפי מתפללים יעלו במהלך הלילה והיום אל רחבת הכותל המערבי, שריד בית מקדנו, לרגל חג השבועות.

עשרות אלפי המתפללים יוצאים במהלך הלילה מהשכונות המרוחקות של ירושלים, כדוגמת רמות ורמת שלמה, ועושים את דרכם לרחבת הכותל, להתפלל את תפילת החג עם נץ החמה.

ברדכם אל הכותל, כשהם מגיעים אל רחוב שמואל הנביא, לאחר שעברו מחצית מהדרך והעייפות מתגברת, נכנסים האלפים אל 'אוהל הישועות' שהוקם על ידי הצדיק הרב משה בן טוב זצוק"ל במוסדות 'שבט אחים'.

את האוהל הקים הרב משה בן טוב בחייו, במוסדות 'שבט אחים', וגם לאחר פטירתו ממשיכים בניו בראשות הרבנית תחי' והרב לוי בן טוב, את מסורת אביהם ומחלקים לאלפים שתייה חמה וקרה וכיבוד קל בכדי להצטייד בכוחות להמשך הדרך.

בחזרה מהתפילה מעמיד הרב לוי בן טוב עבור האלפים מאות בקבוקי מיץ ענבים בכדי לקדש ולטעום מטעמים כדוגמת עוגות גבינה ושתייה חמה, וכמובן עוגות גבינה לכבוד חג השבועות.

הרב בן טוב משאיר את המאהל פתוח עד צאת החג, עבור האלפים שלא הספיקו לעלות אל הכותל במהלך הלילה ועושים זאת במהלך היום כולו.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הרב לוי בן טוב: "הדרך אל הכותל עוברת דרך אוהל הישועות, אוהל הכנסת האורחים מיסודו טבניאותו של צדיק המזוזות אבי מורי רבי משה בן טוב זיע"א, אני קורא לכל עם ישראל להיכנס אל אוהל האחדות, נערכנו בחודש האחרון על ידי תלמידי הרב זצ"ל הכנו קמויות גדולות של מטעמים ושתייה עבור הציבור כולו, כולכם מוזמנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר