האמת נחשפת

הצצה נדירה לסמינר רמתי: תלמידות ישנות על הרצפה

סמינר "באר מרים" של אהרן רמתי בירושלים, נגדו יצאו גדולי ישראל, עורר לא מעט תהיות על המתרחש בו • כעת, אתר "כיכר השבת" בהצצה נדירה אל תוך הסמינר, בו בנות ישנות על הרצפה ועל כסאות זאת לצד עדויות על העונשים הנהוגים במקום • רמתי ורעייתו: "זה מקום מצוין שמחפשים להפיל אותו" (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אחת הבנות ישנה על הרצפה (צילומים בלעדיים: כיכר השבת)

סמינר "באר מרים", הוא מדרשה חרדית ברחוב שאול המלך בשכונת סנהדריה בירושלים, העומד תחת ניהולו של אהרון רמתי, נגדו יצאו בעבר בחריפות כל גדולי ישראל. כעת, אתר "כיכר השבת" חושף תמונות ועדויות בלעדיות מתוך מה שמתרחש בין כותלי הסמינר.

מבחינה חוקית, לא ניתן למנוע מרמתי לנהל את המדרשה, מאחר וכל הבנות הלומדות בו הן מעל גיל 18, כך שלפי החוק הן ברשות עצמן. אך העדויות על אשר מתרחש בין כותלי הסמינר, בלתי ניתנות לתפיסה ומעוררות תהיות עצומות באשר לדרך ההתנהלות של רמתי, כמנהל המקום.

קראו עוד בנושא:

בעקבות עדויות שונות שהגיעו לבית דין "הליכות עולם", פסקו הדיינים לפני יותר מחודש ימים כי רמתי הפר את הפסק הקודם ואת ההסכם שנעשה עמו ובעקבות כך עליו לעזוב את ירושלים בתוך 30 יום.

30 הימים חלפו זה מכבר, אך רמתי לא רק שלא עזב את העיר אלא גם לא מתכוון לעשות זאת ולא מתכוון לזנוח את משרתו כמנהל הסמינר.

"עונש" חינוכי: סיפורי מוות

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד בלעדי של מספר לא מבוטל של בנות, אשר ישנות על הרצפה במדרשה, אחרות נראות כשהן ישנות על מספר כסאות אותן צירפו האחד אל השני.

לפני כשנה, אתר 'וואלה' ערך תחקיר, בו סיפרה א', אחת התלמידות שעזבה את המדרשה על התנאים בו הן מוחזקות: "הן ישנות מתחת לשולחן, ברצפה, בקור, בנות ישנות בחוץ, בקור הירושלמי".

צוות האתר, שביקש להיכנס למדרשה ולצלם במקום, דיווח כי המתין למעלה מחצי שעה עד אשר כניסתו התאפשרה, ואכן ראה תמונה שונה.

כעת, התמונות הנחשפות פה, מעידות כי עדותה של א' נכונה וכי הבנות ישנות על הרצפה, מתחת לשולחן וכן על כסאות, זאת לצד בנות אחרות שישנות במיטות קומתיים הנמצאות בחדרים, כאשר בנותיו של רמתי הישנות על מיטות רגילות עם מזרנים נוחים הן מושא לקנאת הבנות.

ישנות על שורת כסאות (צילומים בלעדיים: כיכר השבת)

בנוסף, מעדויות שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי בנות שעשו "עבירות", נלקחות כ"עונש חינוכי" לסיור בבית קברות, כדי "לחוש את המוות", שם מסבירים להם מה קורה אחרי המוות תוך שמתארים באוזניהם תיאורים מזוויעים של ייסורים שונים וזאת כדי להטיל עליהן פחד.

מלבד זאת, לפי עדות נוספת, אחת הבנות במדרשה, נמצאת בתענית דיבור זה חודשים ארוכים, כעונש, לאחר שהתחצפה למנהל רמתי, לאחר שלא הסכימה למשהו מדבריו.

בנוסף, אחת מבנות המדרשה מחזיקה במפתח של מקווה סמוך, כדי לנקות את המקום, כך שלפי העדויות, מנצלים את שעת הסגירה של המקווה כדי לשלוח בנות רווקות לטבול במקום.

יצוין כי ישנן עדויות נוספות של דברים בעייתיים וחמורים שעולים בתוך הסמינר שמסיבות מובנות בחרנו לא להביאם לכאן.

עוד יצוין כי המרכז הישראלי נגד כתות כבר קבע כי לפי כל הסימנים, גם כאלו שלא פורסמו בשל צנעת הפרט, מדובר בכת לכל דבר.

רמתי בתגובה, טוען שוב ושוב במשך השנים כי כל הטענות ביסודן הן שקר וכזב גמור וכי מרבית הבנות במקום מאושרות והתלונות נובעות אך ורק מקנאה בשל הצלחת המוסד.

התגובה של רמתי: "הדיינים מאוימים"

יצוין כי במשך ימים ארוכים אתר "כיכר השבת" ניסה לאתר את רמתי בטלפון כדי לקבל את תגובתו למידע הנחשף פה, אך לא הצלחנו להשיגו, בין היתר בשל החלפה תמוהה של מספרי הטלפון, תוך כדי שאנו מנסים לאתרו.

לאחר מספר רב של ניסיונות, הצלחנו להגיע לטלפון של רעייתו, שלאחר שיחה קצרה, בו הכחישה בתוקף חלק מהעדויות המובאות בכתבה, הצלחנו לשוחח גם עם רמתי עצמו.

הרבנית רמתי, טענה בשיחה עם "כיכר השבת" כי "רוב הבנות ישנות על מיטות, בת שבחרה לעצמה לישון על הרצפה או שבחרה ברצון את זה, אני לא מבינה, אתה יודע שיש הרבה ישיבות והרבה בחורים ישנו על הרצפה והם לא עשו כלום, אז מה? יש בחורים שהם מסתובבים ברחובות ועושים כל מיני דברים לא טובים - אותם לא מחפשים, מחפשים את הצדיקות האלו".

אחת הבנות ישנה על הרצפה (צילומים בלעדיים: כיכר השבת)

"הרבנים שמעו וחתמו, מה הם שמעו? השם ירחם, אני יגיד לך את האמת, בתור האישה, זה מזעזע מה שקורה פה", היא מוסיפה, "בכל מקום משבחים את הבנות האלה מכל הבחינות, אין מישהי שמתלוננת, תראה לי בת שמתלוננת, אין לי בנות שמתלוננות. תביא לי הורים שמתלוננים, שאני יוציא את הבת שלהם, אם זה יפתור את הבעיה, וזה לא יפתור".

על העונש של תענית דיבור והעונש לסיור בבתי קברות, היא אומרת: "אין דבר כזה. לא היה דבר כזה. כל מה שאתה מדבר לא היה ולא נברא. בת שישנה על הרצפה זה מבחירתה, זה מבחירה ולא משהו שמלכתחילה".

על הבנות הרווקות שטובלות במקווה, היא אומרת: "אל תשמע את הדברים האלה, לא היה ולא נברא וימים יגידו לך. אמרו שהכנו דרכונים כדי לצאת לחוץ לארץ, איפה? לא היה ולא נברא. אמרו שיש שאלים, אתה תראה שאין דבר כזה, אז הם דילגו על זה. זה מקום מצוין שמחפשים להפיל אותו".

באשר לפסק שעליו לעזוב את ירושלים בתוך 30 יום, אומרת אשתו כי "כרגע הוא לא מתכוון לעשות את זה. שתלך (המתלוננת. ח"ש) לאן שהיא רוצה".

בשלב זה, הגיע רמתי לביתו והצטרף לשיחה. כשהצגנו בפניו את העדויות, הוא פרץ בצחוק. כששאלנו על הפסק שעליו לעזוב את העיר, הוא השיב כי הוא ממשיך כרגיל. "הם פחדנים, הדיינים, הם הודו שהם מאוימים". באשר לעובדה כי אינו משתתף בדיונים, הוא טוען: "אף אחד לא הזמין אותי לשום דיון". לדבריו, "היה פסק לפני זה, התראה וכו', לא הגיע אליי בכלל, זה הגיע לאינטרנט ולא הגיע אליי".

רמתי ואחת התלמידות בעת השלג (צילומים בלעדיים: כיכר השבת)

רמתי מוסיף וטוען כי היה הסכם בינו לבין המנהלת, והוא טען לבית הדין שהיא לא יכולה להמשיך בסמינר בשל טענות שונות, בין היתר הוא טוען ששתי בנות יצאו לחילוניות בגללה, ולדבריו: "זה לא שהם אמרו לי לא, הם לא הגיבו על זה בכלל, אז איך הם פתאום מתייחסים למה שהיא אומרת. יותר מזה, אחד הדיינים אמר מפורש למישהו 'טעות שהכנסנו אותה לשם', אמר את זה במפורש".

לעצם ההחלטה כי עליו לעזוב את העיר, הוא אומר: "בהסכם איתה היה כתוב שאם אני עובר על הפסק אז מוציאים אותי מהעיר, אבל יש בתוך ההסכם כתוב מפורש שאחרי שלושה חודשים אנחנו בודקים את זה, עברו השלושה חודשים, אני לא מעוניין להמשיך בהסכם הזה, אז מה הם רוצים בכלל? הם פשוט פוחדים, זה הכל".

מי מאיים על הדיינים ועל הסמינר, ניסינו לברר. "לב לאחים הם אלה שמאיימים, השם יודע למה", הוא טוען. "אני אומר לך, הלוואי שזה יגיע לבית המשפט, שם השופטים יצטרכו לשמוע הכל, את כל העיוותים, לבית הדין לא כדאי שזה יגיע לבית המשפט".

הזכרנו לו את המכתב הישן של כל גדולי ישראל שהיה נגד הסמינר, רמתי עדיין לא מתרגש וטוען: "כשהמכתב יצא היו 15 בנות, היום יש פי ארבע לפחות. זה אומר שמבינים שהכל שקר. הרבנים ודאי אף אחד לא מכיר אותי, אף אחד לא שמע אותי, הכל זה העסקנים".

"גם המכתב עכשיו, שלא הבינו למה חתמתי עליו, אני הרווחתי משם דבר אחד שעבדתי על הבית דין, כתוב שם, שטובת המקום שאני אדבר, אז אני יעמוד ואדבר על פי הוראות המנהלת, כל זה אומר איקס על המכתב של הרבנים, והבית דין אומר שלטובת המקום שאני אדבר רק על פי הוראות המנהלת", הוא מספר בסיפוק.

לקראת סיום השיחה, חוזר רמתי לעדויות המופיעות בכתבה ואומר כי "בת שישנה על הרצפה, זה לא עסק שלי. ברגע שאני לא לוקח אגורה אחת מבת, מישהו יכול לצעוק? אני נותן בניין עם מקום, זהו. אני אפילו לא יודע מה קורה שם, אני לא נכנס לחדרים - חס ושלום. יש פה בניין שמשלמים עליו, עם מיטות עם הכל, ובאה בת ואין מקום ומעדיפה להיות פה על מזרון, זה עסק שלה לא שלי".

שתי בנות ישנות על כסאות (צילומים בלעדיים: כיכר השבת)

"כל המלחמה פה זה לב לאחים בלבד, זהו", הוא טוען. לדבריו, "אמר לי אבא של אחת הבנות שהיה נלחם בנו, הוא אמר לי, 'תשמע, לא רציתי את זה, לב לאחים פשוט מתקשרים אלינו ומסיתים אותנו'".

רמתי טוען כי כל הסיפור הוא "זוועתי ממש, אני אומר לך, אתה חרדי, חילול השם נורא יצא מזה, היום הרבה אנשים איבדו את אמונת החכמים, זה מה שגרם המכתב, וזה נורא ואיום".

גלגולה של פרשה

הסיפור של רמתי נחשף לפני יותר משלוש שנים, אז מרנן ורבנן גדולי ישראל הגרי"ש אלישיב זצוק"ל והגר"ע יוסף זצוק"ל, ולהבדיל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי ורבים אחרים הוציאו מכתב חסר-תקדים בחריפותו נגד אהרן רמתי - הפוגע בעשרות בנות חרדיות, במסגרת שהוא מפעיל.

"והנה יש הורים רבים שבנותיהן נפלו ברשתו ומבכים את מר גורלם, אשר בנותיהן פותו להיכנס למוסד, הממריד אותן נגד הוריהן ומוריהן", כתבו גדולי ישראל במכתבם, "דעתנו היא שאסור לבנות ישראל הכשרות ללמוד אצלו ולא ללכת למקום הנ"ל או לכל סניף אחר שלו, או בהכוונתו"

כעבור כשנה וחצי, שבו גדולי ישראל בראשות מרן הגראי"ל שטיינמן ומרן הגר"ח קנייבסקי לפרסם ב"יתד נאמן" את המודעה החריפה המזהירה מפני המתחולל בסמינר.

ההחלטה האחרונה של בית הדין "הליכות עולם" (צילומים בלעדיים: כיכר השבת)

"הצטערנו מאוד לשמוע אודות מוסד לבנות ברחוב שאול המלך בירושלים המנוהל ע"י אהרון הרמתי באופן תמהוני (שאין כאן המקום לפורטו) המזכיר את הכתות המסוכנות", כתבו גדולי ישראל.

אך למרות זאת, הסמינר המשיך לפעול כרגיל, ובו עשרות תלמידות מעל גיל 18, שהתחנכו בדרכו של אהרון רמתי, למגינת לב בני המשפחה.

לפני קצת פחות משנה, בית הדין "הליכות עולם" אסר על אהרון רמתי לקיים שיחות פרטיות עם תלמידותיו והורה לו למנות מנהלת שתפקח על המתרחש במוסד.

"מעמדו יהיה כמרצה בין המרצים על פי דרישת המנהלת הממונה", הורה בית הדין והוסיף וקבע כי "המחזור במוסד לא יהיה יותר משנתיים, ואין למוסד שום רשות להחזיק את הבנות מעבר לשנתיים", זאת לצד הוראה לחנך את הבנות על חובתן בכבוד ומורא ההורים, בעקבות תלונות שהתקבלו כי רמתי ממריד את הבנות נגד ההורים.

לפני כשלושה חודשים, פרסם בית הדין "הליכות עולם" פסק חדש, בו כתב כי "הגיעו עדויות לביה"ד על כך שהנתבע עובר על פסק ביה"ד מתאריך כ"ג תמוז תשע"ג וממשיך לשמור על קשר עם הבנות, וכן אינו מקיים את ההסכם שנחתם עם המנהלת, ומאחר והוזמן מס' פעמים לביה"ד ולא הגיע באמתלאות שונות".

"ביה"ד אוסר על הנתבע להיות בקשר עם הבנות מכל סוג שהוא, הן במסירת הרצאות, הן בשיחות פרטיות, הן בקשר טלפוני, הן בקשר בכתב מכל סוג שהוא, הן עם הרווקות הן עם הנשואות, וכן לנהל את מדרשיית באר מרים בכל צורה שהיא: הן חינוכית, הן כספית והן במסירת שיעורים והרצאות, ועליו להתנתק באופן כליל באופן סופי ומיידי מהבנות ומהמוסד, ללא שום הוראת היתר", נכתב בהחלטה החדשה של בית הדין.

אחת הבנות ישנה על הרצפה (צילומים בלעדיים: כיכר השבת)

ההחלטה, כאמור, התקבלה לאחר שרמתי, שבתחילה השתתף בדיונים בבית הדין, חדל מלהופיע בהן, כאשר במקביל טען בפני הורי התלמידות כי הוא פועל בחסות בית הדין וכי כל מעשיו הן על פי הוראות הדיינים.

אך למרות זאת, רמתי המשיך בשלו ולא חדל מקשר עם הבנות או מניהול המוסד. בעקבות כך, בתחילת חודש אייר, פרסם בית הדין הוראה חד משמעית, לפיה, על אהרון רמתי לעזוב את ירושלים בתוך שלושים יום.

הסיבה להוראה היא, לדברי בית הדין, בשל כך שרמתי הפר את ההסכם שנחתם בינו ובין המנהלת בפני בית הדין, בו נכתב כי כל הפרה של ההסכם תגרור אחריה הליכים כנגדו. "ומאחר ונודע לבית הדין כי נפגשת עם בנות המדרשה בתקופה זו והפרת את צו בית הדין עליך לעזוב את העיר תוך 30 יום", הורו הדיינים.

אך מסתבר, כי גם את ההוראה הזו של בית הדין, אהרון רמתי לא מקיים, ולמרות שעברו שלושים יום הוא עדיין שוהה בירושלים וכפי שהודיע לגורמים בבית הדין אינו מתכוון לעזוב את העיר.

בתגובה לטענות רמתי כנגד לב לאחים, משיב אחד הפעילים העוסקים בפרשה: "אין צורך להוסיף על כך שגדולי ישראל אמרו את דעתם באופן ברור בעוד מר רמתי לא רק שאינו שם לב לדבריהם אלא מתרץ את פטירתם בכך שהחציפו לו עפ"ל. מדובר בפרשה כאובה בה אנו בהוראת גדולי ישראל אכן מטפלים בה במלוא החומרה בשיתוף גורמים נוספים. כל התסמינים המלווים את הפרשה, שאת עיקרם לא נוכל לפרט ברבים, מקבילים לפרשות אחרות שנחשפו על כתות בארץ ובעולם. כולנו תקווה שהעניין ייסתיים בכמה שפחות נזק בגוף ונפש לבנות".

"מר רמתי ידוע בכושר החלקלקות שלו תוך הכנסת שקרים וחצאי אמיתויות, כך למשל לטענתו כאשר יצא המכתב היו לו 15 בנות בלבד והוא גודל והולך, למרות שביום הוצאת המכתב היו כ-80 בנות שישנות במקום ועוד 300 ששומעות את דבריו, ברוך ד' לאחר הוראתם של גדולי הדור והכוונתם לפעילות כנגדו, אין עוד בנות ששומעות את דבריו מחוץ לסמינר והוא נותר עם הגרעין הקשה בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר